MS Windows
briani 27239
Q: Mystisk Tab af harddisk-plads????
Fra : Defcon

Dato : 26-09-03 00:33

Hej jeg skriver for en ven hvis problem jeg forgæves har prøvet at løse.

Problemet består i at den tomme plads på C-drevet konstant bliver mindre
(uden der bliver lagt på den)... Jeg ved selvfølgelig at der går lidt plads
til temp-filer og logs mv.... men han mister ca. 300MB/time ... Pladsen
kommer tilbage når der genstartes, men så begynder den at miste plads igen.
(det størst tab var på 3.5GB efter maskinen havde stået tændt hele natten)

- Den taber kun plads på C-drevet
- Det er ikke pga swap-filen (den er konstant og ligger ikke på det drev der
mister fri plads)
- Det er ikke pga. noget udefrakommende via nettet (trafikken er overvåget
og det sker også når net-stikket er trukket ud)
- Fil-antallet ændre sig ikke mens tabet finder sted

Nogle der har nogle ideer til hvad det kan skyldes?

/Rasmus

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-09-03 01:08

"Defcon" <wulff-jensen@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Fil-antallet ændre sig ikke mens tabet finder sted
>
> Nogle der har nogle ideer til hvad det kan skyldes?

Du glemte lige at fortælle hvilken windows han bruger, og om der er
nogle programmer som er aktive.

Et program til at finde de store mapper/filer på en maskine kunne være
treesize:
http://www.jam-software.com/treesize/index.shtml
Det kan måske give jer svaret.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Defcon

Dato : 26-09-03 07:59

> Du glemte lige at fortælle hvilken windows han bruger, og om der er
> nogle programmer som er aktive.

Det er Windows XP - DK version

Fra : Administrator

Dato : 26-09-03 09:23

Soeren Nielsen skrev
> Du glemte lige at fortælle hvilken windows han bruger, og om der er
> nogle programmer som er aktive.

Det er XP pro DK som jeg bruger

> Et program til at finde de store mapper/filer på en maskine kunne være
> treesize:
> http://www.jam-software.com/treesize/index.shtml
> Det kan måske give jer svaret.

Ok - Jeg vil prøve det når jeg kommer hjem

Mvh Klaus

Fra : Klaus Petersen

Dato : 26-09-03 16:25

Soeren Nielsen skrev :

> Et program til at finde de store mapper/filer på en maskine kunne være
> treesize:
> http://www.jam-software.com/treesize/index.shtml
> Det kan måske give jer svaret.

Desværre kan jeg ikke rigtig se noget der indikerer dette forbrug af plads
???
Jeg har scannet c: med mellemrum og den giver altid det samme svar ??

Nu har Pc'en stået tændt i ca 4 timer idag og der er forsvundet 1,3 GB HD
plads.
Som sagt når jeg rebooter er den fri plads blevet restored.

Nogen der har gode ideer ??

Mvh Klaus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-09-03 22:31

"Defcon" <wulff-jensen@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>(det størst tab var på 3.5GB efter maskinen havde stået tændt hele natten)

Det må være temporære filer - Men har det nogen betydning, dvs er
maskinen ustabil ?!?!

Prøv at komme med en liste over kørende processer og programmer, det
vil gøre det lettere at lokalisere et evt problem.

<mlr>