MS Windows
briani 27239
Blue screen og USB enheder under Windows X~
Fra : BOH

Dato : 25-09-03 20:20

Hej alle

Er der nogle som har været ude i problematikken om Windows XP Pro og STOP
0x0000007E under opstart?

Fejlen er periodisk, men kommer ikke når USB-enheder pilles fra.
De tilsluttede enheder virker som du skal, når Windows er startet. Ingen
problemer i Device Manager eller fejl eventlog m.v.

PC'en er en Compaq EVO D510 SFF, og jeg fandt flg. hos Compaq
(http://wwss1pro.compaq.com/support/reference_library/viewdocument.asp?sourc
e=DO020715_CW01.xml&dt=3).

Compaq Skriver:

SCOPE
This issue is not specific to Compaq products. It may occur on any
computer operating in a Microsoft Windows XP Professional environment.

RESOLUTION
Reboot the system to recover from the error. Allow USB devices to
complete enumeration prior to rebooting the system to prevent future
occurrences of the issue.

Jeg fandt en artikkel hos Microsoft
(http://support.microsoft.com/?kbid=330182), men de beskriver envidere
"SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED " og denne får jeg IKKE.
Fejlen er ikke ledsaget af en sådan beskrivelse.

Problemet er at Compaq skriver at man bare skal genstarte, men fejlen kan
godt komme de første 10 gange før Windows starter op.
Når Windows er startet laver den ikke bsod, der er kun under opstart.

Har du et bud???

--
Mvh Morten

Fra : Leo.E

Dato : 26-09-03 16:15

"BOH" <mbn_cool@homtail.com> wrote in message news:<3f733fc2$0$24656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> godt komme de første 10 gange før Windows starter op.
> Når Windows er startet laver den ikke bsod, der er kun under opstart.

Kan det være det her: http://support.microsoft.com/?kbid=321637
Leo

Fra : Morten Bøgeholm Niel~

Dato : 29-09-03 14:30

[snip..]

> Kan det være det her: http://support.microsoft.com/?kbid=321637
> Leo

Ja, bortset fra at jeg ikke får nogen kildeangivelse (Ctljystk.sys)

Det er vist en hård nød at få knækket...

Mvh Morten