MS Windows
briani 27239
Fjerne DLL fil som er i brug?
Fra : Ask

Dato : 25-09-03 10:58

Hvordan kan man fjerne eller "lukke" for en DLL fil som er i brug?

HotBar har en fil der hedder hbhostie.dll som jeg ikke kan få slettet
manuelt, og af visse årsager ønsker jeg ikke at benytte et AdAware program
til det.

Jeg har forsøgt med "regsvr32 /u HbHostIE.dll" men den skriver bare at den
ikke eksisterer. Er der andre windows-kommandoer jeg kan benytte under
Win2000 ?

Mvh Frank

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 25-09-03 12:22

"Ask" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har forsøgt med "regsvr32 /u HbHostIE.dll" men den skriver bare at den
> ikke eksisterer. Er der andre windows-kommandoer jeg kan benytte under

Jeg er ikke 100 sikker, men kan du ikke finde .dll filen / den .exe der
bruger den med Taskman / Jobliste, droppe den og så slette filen?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Ask

Dato : 25-09-03 14:37

> Jeg er ikke 100 sikker, men kan du ikke finde .dll filen / den .exe der
> bruger den med Taskman / Jobliste, droppe den og så slette filen?

Har forsøgt, og har både prøvet at stoppe tasken og endda også slette selve
exe-filen, men det hjælper ikke.
Alle programmets filer er slettet og kun DLL-filen er tilbage, men kan ikke
slettes.

Mvh Frank

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-09-03 14:43

Ask skrev:

> Hvordan kan man fjerne eller "lukke" for en DLL fil som er i brug?

Har du prøvet fra fejlsikret tilstand?

Madsen.

Fra : Ask

Dato : 25-09-03 14:56

> Har du prøvet fra fejlsikret tilstand?

Nej, men det er jeg heller ikke interesseret i. Det skal gerne kunne lade
sig gøre uden at skulle genstarte eller lign.

Mvh Frank

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-09-03 15:08

Ask skrev:

> Nej, men det er jeg heller ikke interesseret i. Det skal gerne
> kunne lade sig gøre uden at skulle genstarte eller lign.

Ok. Hvis "regsvr32 /u HbHostIE.dll" ikke virker, så ved jeg ikke
hvordan du gør det uden brug af hjælpeprogrammer, men hvis det
ikke gør dig noget at installere et hjælpeprogram så tyder det på
at følgende udvidelse til taskmanageren kan klare det:

<http://www.codeguru.com/system/TaskManagerEx.html>.

Madsen.

Fra : Fynbo

Dato : 25-09-03 15:06

Har du prøvet at hente deres uninstaller fra deres hjemmeside?

Fynbo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-09-03 15:22

"Ask" <ask@me.dk> skrev :

>Jeg har forsøgt med "regsvr32 /u HbHostIE.dll" men den skriver bare at den
>ikke eksisterer. Er der andre windows-kommandoer jeg kan benytte under
>Win2000 ?

Prøve i fejlsikret tilstand.

Bruger du fat32, bruge en startdiskette og slet den fra dos.
--
Knud

Fra : BOH

Dato : 25-09-03 20:34