MS Windows
briani 27239
Gammel disk med WinXP i ny PC ?
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-09-03 10:00

Hej !

Hvis jeg nu skifter PC - og ikke gider alt bøvlet med at
installere WinXP og alle programmer.

Kan jeg så bare tage den gamle harddisk og sætte i som første
drev og boote fra den ?

Det burde vel virke - men den vil jo være sat forkert op mht til
hardwaren.

Kan jeg så "bare" boote fra WinXP CD'en og vælge REPARER - vil
den så rette op på det og komme til at fungere ?

Eller skal jeg installere hele skidtet igen ?

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 25-09-03 11:32

> [...]
> den så rette op på det og komme til at fungere ?
>
> Eller skal jeg installere hele skidtet igen ?

Dine egne forslag vil virke, men du kommer nok til at ringe til MS for at få en ny aktiveringskode. §

Men hvorfor bruger du ikke "guiden overførsel af filer og indstillinger" ??

Vh
Flemming

Fra : Jens

Dato : 25-09-03 11:39

"Flemming Jacobsen" <f.jacobsen@mail.invalid> skrev i

> Dine egne forslag vil virke, men du kommer nok til at ringe til MS for at
få en ny aktiveringskode. §

Det virkede ikke her da.....
På troda af det var samme bundkort pånær et lille R, samme cpu pånær 700mhz
(xp1700 =>xp2400)
(Bundkort ECS L7VTA, den gamle med Raid, det bye uden, samme ram og andet
hardware flyttet med over)

> Men hvorfor bruger du ikke "guiden overførsel af filer og indstillinger"
??

Det kræver vel også en install først ?

Mvh Jens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-09-03 13:28

Jens wrote:
> "Flemming Jacobsen" <f.jacobsen@mail.invalid> skrev i

> Det virkede ikke her da.....

Lyder ikke godt - min opgradering er noget mere omfattende - fra
600 mhz P3 til 2,667 ghz P4 og helt andet MB - men alle drev m.m.
er genbrug.

Grafikkort og lydkort er også udskiftet.

> Det kræver vel også en install først ?

Det kunne jeg så måske også på en anden harddisk - og så overføre
fra den gamle harddisk ?

Men jeg kender ikke denne guide, så den vil jeg lige kigge på ?

Fra : Jens

Dato : 25-09-03 14:46

"Jan Vestergaard" <jan@nomailjve.dk> skrev i en

> Lyder ikke godt - min opgradering er noget mere omfattende - fra
> 600 mhz P3 til 2,667 ghz P4 og helt andet MB - men alle drev m.m.
> er genbrug.
>
> Grafikkort og lydkort er også udskiftet.

Mine 2 maski´ner er identiske, bortset fra at bundkortet i den ene er
ECSL7VTA med en xp2400, den gamle en ECS L7VTA/r med en xp1700.
Rammene i 2400erene er pc2700 og i 1700eren pc 2100.

Harddiske og cd /dvddrev blev flyttet til 2400eren og jeg trykkede på tænd,
ca 1½ time efter stod den stadig med en sort skærm og jeg testede om resett
virkede, disken tilbage i 1700eren og alt virkede igen med det samme.

> Det kunne jeg så måske også på en anden harddisk - og så overføre
> fra den gamle harddisk ?

Du kan jo starte med at eksportere indstillinger til harddisken, så f¨r du
en fil med en underlig endelse, installer xp på den nye maskien og importer
fra filen dine indstillinger.

Det tager min xp1700 et par timer at gemme filen, og xp2400 et par timer at
indlæse filen igen, men det skyldes nok mest komprimeringen som er ret hård.

Det lykkes bedst hvis brugernavn og pass på den nye er det samme som på den
gamle......
(Jeg har oplevet en ustabil pc efter den omgang data flytning)

> Men jeg kender ikke denne guide, så den vil jeg lige kigge på ?

Den ligger i start - Alle programmer - tilbehør - systemværktøjer.

Mvh jens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-09-03 19:53

Jens wrote:
> Du kan jo starte med at eksportere indstillinger til
harddisken, så
> f¨r du en fil med en underlig endelse, installer xp på den nye
> maskien og importer fra filen dine indstillinger.

Tak for alle tips'ene - men jeg har valgt at installere det hele
igen fra bunden - så får jeg også ryddet op i al det "snavs", der
har samlet sig.

Det andet virker for usikkert, og kan jeg ligeså godt kaste mig
ud i en ny-installering - så det er jeg i gang med - foreløbig
kører den med WinXP - så skal jeg "bare" have lagt resten ind i
løbet af de næste par dage.....

Det er da godt at man har en anden PC også

Men det bliver også rart at få 2.667 ghz i P4 den første i stedet
for 600 mhz P3 - så skidt med om det tager et par dage

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-09-03 13:19

Flemming Jacobsen wrote:
> Dine egne forslag vil virke, men du kommer nok til at ringe til
MS
> for at få en ny aktiveringskode. §

Hvorfor det ?

Sidst jeg skiftede harddisk kunne jeg da sagtens aktivere den
igen med samme kode....

Men alt andet lige, så vil det jo nok være nemmere, end at skulle
installere det hele igen......

> Men hvorfor bruger du ikke "guiden overførsel af filer og
> indstillinger" ??

Den havde jeg ikke tænkt på - men vil lige kigge på den