MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan fjernes genvejspile i xp
Fra : Benny Andersen

Dato : 25-09-03 00:37

Hvordan er det nu lige man fjerner pilene i genvejsikoner
på skrivebordet. (Windows XP).

Og forresten i hvilken mappe skal man lægge sine gamle skabeloner fra win98
til "udseende" i egenskaber for skærm windows XP, ja det er vel egentlig desktop-udseendet?

Mvh Benny Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-09-03 00:54

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev :

>Hvordan er det nu lige man fjerner pilene i genvejsikoner
>på skrivebordet. (Windows XP).

Enten ved at rode i regedit eller lader Tweak UI gøre det for
dig.

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

--
Knud

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-09-03 00:57

Benny Andersen skrev:

> Hvordan er det nu lige man fjerner pilene i genvejsikoner
> på skrivebordet. (Windows XP).

Du kan gøre det med TweakUI. Du kan også bruge regedit hvor du sletter
værdien IsShortcut i nøglen HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile. Du skal muligvis
genstarte computeren før ændringen træder i kraft.

> Og forresten i hvilken mappe skal man lægge sine gamle skabeloner
> fra win98 til "udseende" i egenskaber for skærm windows XP, ja det
> er vel egentlig desktop-udseendet?

Tænker du på temaer, eller?
Temaerne befinder sig i C:\WINDOWS\Resources\Themes her på den engelske
WinXP Pro.

Madsen.

Fra : Kispus

Dato : 25-09-03 16:10

> Du kan gøre det med TweakUI. Du kan også bruge regedit hvor du sletter
> værdien IsShortcut i nøglen HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile. Du skal muligvis
> genstarte computeren før ændringen træder i kraft.
Jeg har eller hørt at ALLE IsShortcut skal fjernes, det har jeg gjort.

Også på den danske udgave.
John

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-09-03 16:13

Kispus skrev:

> Jeg har eller hørt at ALLE IsShortcut skal fjernes, det har jeg
> gjort.

Ok, men det er mig bekendt ikke nødvendigt. Det skulle være nok at
gøre det inde i HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile.

> Også på den danske udgave.

Det tør jeg ikke sige.

Madsen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-09-03 20:43

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Det tør jeg ikke sige.

Jeg tror han mente at det også var tilfældet i den danske WinXP Pro (har
den selv).

Flemming

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-09-03 21:09

Flemming Joensson skrev:

> Jeg tror han mente at det også var tilfældet i den danske WinXP
> Pro (har den selv).

Nå ja. Der er jo heller ingen spørgsmålstegn selvom jeg tilsyneladende
havde set et. :)

Madsen.