MS Windows
briani 27239
Er det XP's skyld? (Langsom download)
Fra : Vestman

Dato : 25-09-03 00:03

Hej alle

Jeg besøger ofte http://www.volvo240.dk/

I modsætning til alle andre hjemmesider, er denne flere minutter om at
loade. Selv links på selve siden, er meget længe om det (når siden langt om
længe er hentet).
I ganske få tilfælde går der kun få sekunder.

Det kan givetvis være mange ting, men jeg må jo starte et sted:
Er det en indstilling i XP som jeg kan rode med, eller er det måske noget
helt andet?

Min Packard Bell-PC er nogle få måneder gammel, og fyldt m. de nyeste
features - og jeg bruger en TDC ADSL m. 256 kB-forbindelse.

Håber ikke jeg er al for unøjagtig i min beskrivelse, ellers må I råbe op.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : /Ole

Dato : 25-09-03 04:16

½øjs@

Den loadede fint her, også på XP, men det kan ha' noget med deres server at
gøre, hvis du er derinde i dag/aftentimerne. Det er ikke din XP, når andre
sider loader normalt.

/Ole

Fra : Vestman

Dato : 25-09-03 09:53

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> ½øjs@

LOL

> [...]
at
> gøre, hvis du er derinde i dag/aftentimerne. Det er ikke din XP, når andre

OK. Jeg gætter på, at du prøvede kort før dit indlæg er skrevet. Og *så*
tidligt plejer jeg ikke at være oppe! Jeg vil prøve at spørge på
hjemmesidens forum, om det er noget webmasteren ved noget om.

Tak for hjælp!

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-09-03 20:49

"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote in

> [...]
>
> Min Packard Bell-PC er nogle få måneder gammel, og fyldt m. de nyeste
> features - og jeg bruger en TDC ADSL m. 256 kB-forbindelse.

Hvis du har Google toolbar installeret og sidder bag en firewall, så prøv
og slå pagerank featuren fra.

Du skriver godt nok at andre sider virker fint, men jeg har oplevet fra min
arbejdsplads at nogle sider kørte fint, mens andre overhovedet ikke kunne
åbnes. Og alle disse problemer forsvandt da jeg disablede pagerank featuren
i google toolbar.

res://c:\windows\downloaded%20program%20files\googlenav.dll/prefetch.html

Flemming

Fra : Vestman

Dato : 25-09-03 22:28

"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> skrev i en meddelelse
> Hvis du har Google toolbar installeret og sidder bag en firewall, så prøv
> og slå pagerank featuren fra.

Sjov du skriver det - jeg har for kort tid siden netop inst. Google Toolbar.
Problemerne opstod dog før dette.. PageRank er (nu: var) aktiveret.
Jeg har nu deaktiveret den (og genstartet for en sikkerheds skyld), men uden
nogen effekt overhovedet...

> [...]
> arbejdsplads at nogle sider kørte fint, mens andre overhovedet ikke kunne
> åbnes. Og alle disse problemer forsvandt da jeg disablede pagerank

Jeg har også oplevet at siden kørte perfekt på mit arbejde, men uden at
kende årsagen.

> res://c:\windows\downloaded%20program%20files\googlenav.dll/prefetch.html

Jep, det er det jeg har deaktiveret.

Hmmmm........ [ryster_fortvivlet_på_hovedet.avi]

Kan det have noget med min firewall at gøre? Jeg har Norton, med "high
level", og tilladelse af både Java og ActiveX. Men så burde der vel også
være bøvl med andre hjemmesider...?!?

--
Venligst,
Lars Vestman