MS Windows
briani 27239
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL i XP (igen) ?
Fra : Kim

Dato : 24-09-03 19:27

Min datters maskine er efter install af XP begyndt at melde:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ved nedlukning.
Jeg har læst og læst på google: http://shor.ter.dk/695954604
Den var installeret på en ren formateret c:\ og jeg har ikke installeret
nogle
drivere endnu. Det var efter installering af aller sikkerhedsopdateringerne
fra windows update, da jeg ville lukke pc'eren det skete.
Jeg har prøvet hvor jeg satte Bios til standardindstillingerne for
"Fejlsikret start",
alt skulle være samlet korrrekt da jeg ikke har pillet ved den,
men det hjalp ikke så jeg har lige et par spørgsmål:
Kan man i Logbog'en se evt. hvilken hardware (software) den er galt med ?
Hvilken en af loggens mapper skal man se i (Program, Sikkerhed eller
System)?
Kunne det være en integreret del af MB den er gal med ?
Har i nogle andre råd ?
Mvh Kim

Fra : TR

Dato : 24-09-03 19:42

Hejsa. du kan se hvad XPen kan køre med, ved at bruge XP CDen
MVH
TR

Fra : Kim

Dato : 24-09-03 19:48

"TR" <thomas_r@FJERNMIGstofanet.dk> skrev
> Hejsa. du kan se hvad XPen kan køre med, ved at bruge XP CDen
> MVH
> TR

Øhhh... ikke forstået ?

Fandt lige denne hos Microsoft http://shor.ter.dk/773716447
Findes denne tekst på dansk ?
Især det med Bios-indstillingerne.

Mvh Kim

Fra : TR

Dato : 24-09-03 19:56

Hvis du sætter CDen, kommer der en menu på skærmen, der kan du vælge at se
hvad Windows XP er kompentipel med.

MVH.
TR

Fra : Jens

Dato : 24-09-03 21:25

"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Har i nogle andre råd ?

Fejlen er kendt ved ramfejl eller varmeproblemer her.

Hvilken temperatur har cpuèn når den giver fejlen ?

Mvh Jens

Fra : Kim

Dato : 25-09-03 06:44

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Fejlen er kendt ved ramfejl eller varmeproblemer her.

Har kørt Memtest86 3.0 som ikke melder nogen fejl ved rammene.

> Hvilken temperatur har cpuèn når den giver fejlen ?

Det sker selvom jeg starter maskinen om morgenen, hvor den har
stået slukket hele natten, og lukker den ned med det samme igen.

Her er det en Amd K6-II 500 MHz processor MMX 3DNow og
512 Mb Sd Ram.
Kunne det tænkes at MB/bios ikke kan klare XP hvis man konstant får
fejlmeddelserne:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Mvh Kim

Fra : Jens

Dato : 25-09-03 06:48

> Det sker selvom jeg starter maskinen om morgenen, hvor den har
> stået slukket hele natten, og lukker den ned med det samme igen.

Det siger ikke meget om temperaturen ?
(Den kan aflæses i Bios sikkert)
Jeg har en xp1600 der gør det samme på varme dage, blæseren når ikke op i
omdrejninger inden cpuèn er varm, og hvis jeg tænder med det samme, inden
blæseren går i stå, så kommer den igang, måske man snart skulle skifte den
blæser.....

Hvor stor er disken der sidder i den ?

Mvh Jens

Fra : Kim

Dato : 25-09-03 19:02

> [...]
> blæseren går i stå, så kommer den igang, måske man snart skulle skifte den

Okay, den ligger konstant også efter nogle timer på ca.37 Grader.

> Hvor stor er disken der sidder i den ?

Seagate Baracude 40 Gb 7200 rpm.

Jeg har lige lagt Win 98 ind igen, og indtil videre kører det fint.
Jeg tror sq det er MB der ikke kan køre XP.
Jeg vender tilbage om nogle dage med feedback på om det stadig kører :)
Tak for hjælpen.
Mvh Kim

Fra : Jens

Dato : 25-09-03 19:13

"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, den ligger konstant også efter nogle timer på ca.37 Grader.

Så er det jo ikke fejlen.

> Seagate Baracude 40 Gb 7200 rpm.

Det burde også være iorden, kan det tænkes at vlre en compaq eller compaq
klon ?

Mvh jens

Fra : Kim

Dato : 27-09-03 22:45

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev
> Det burde også være iorden, kan det tænkes at vlre en compaq eller compaq
> klon ?

Nope, ikke min pc.
Mvh Kim

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 25-09-03 19:41

On Thu, 25 Sep 2003 07:43:57 +0200, "Kim" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>fejlmeddelserne:
>IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Hvad hedder bundkortet, og hvad sidder der i af udstyr?
--
Henrik

Fra : Kim

Dato : 27-09-03 22:49

"Henrik Villadsen" <chef@jyde.dk> skrev

> Hvad hedder bundkortet, og hvad sidder der i af udstyr?

MB hedder DFI System Board K6XV3+/66 Rev.B+

BIOS er:
Award Modular BIOS v.4.51PG
10/06/1999-VP3-596B-DD-2A5LED4GC-00
Award Plug and Play BIOS Extension v.1.0A

Cpu Type : AMD-K6-2 Base Memory: 640K
Co-Processor : Installed Extended Memory : 261120K
Cpu Clock : 500 Cache Memory : 512K

Amd K6-II 500 MHz processor MMX 3DNow og 512 Mb Sd Ram.
40 Gb Seagate Barracuda 7200 rpm ( 2 partitioner )
og Sound Blaster Live 5.1 + en helt ny Plextor CD-Rom drev.

Men nu har jeg lagt Win 98 ind igen, og skal lige have et par dage for
at se om den virker som den skal

Mvh Kim

Fra : Webmaster

Dato : 25-09-03 07:41

> Kunne det være en integreret del af MB den er gal med ?
> Har i nogle andre råd ?

Hej,

Jeg kæmper også med den nu og synes ikke det har noget med cpu-temp. at
gøre........jeg hælder mere til RAM-fejl.
Jeg vil følge denne tråd på nært hold og selv komme med input hvis jeg
finder ud af yderligere.

2 x format + re-install. hjalp ihvertfald INTET. :O/
Om FAT var Fat32 eller NTFS er også ligegyldigt.

Dertil er jeg nået lige nu.

mvh.

- Arne.

Fra : Jens

Dato : 25-09-03 11:36

"Webmaster" <via@hjemmeside.dk> skrev i en

> 2 x format + re-install. hjalp ihvertfald INTET. :O/
> Om FAT var Fat32 eller NTFS er også ligegyldigt.

Har du prøvet at fjerne alt overflædigt inden install. ?
Lydkort, modem, lan, alt der kan disables...... eller afminteres.

Nøjes med èn stang ram, hvis der er 2 er der 2 mulige syndere.
Giver den stadig fejlen så skift rammene og prøv igen.

Men detnemmeste er at sikre sig at cpuèn ikke løber varm.

Mvh Jens

Fra : Webmaster

Dato : 27-09-03 12:10

> Nøjes med èn stang ram, hvis der er 2 er der 2 mulige syndere.
> Giver den stadig fejlen så skift rammene og prøv igen.
>
> Men detnemmeste er at sikre sig at cpuèn ikke løber varm.

HHm, 1 x 512 mb DDR (pc2100) ram-blok...som mb understøtter iflg. producent,
men skal lige skaffe en erstatning idag:

Jeg prøvede denne også:
http://support.microsoft.com/?kbid=299340

men det gav inden forskel......stopfejl promte uanset valg (ACPI-understøt
eller ej)

Jeg synes godt nok at der dukker mange artikler op om dette.....har MS
kvajet sig eller er HW-producenterne bagud/forud..??? :O/

mvh.
- Arne.

Fra : Webmaster

Dato : 29-09-03 17:12

> [...]
> http://support.microsoft.com/?kbid=299340
>
> men det gav inden forskel......stopfejl promte uanset valg (ACPI-understøt

Så er mit løst. Det var defekte ram, så nye sd ram-blokke i og tingene har
aldrig kørt bedre...*s*
Altså ikke cpu-fejl eller andet.

mvh.

- Arne.