MS Windows
briani 27239
Install.: Valg af drev
Fra : Michael Trolle Søren~

Dato : 24-09-03 16:58

Hej

Når jeg formattere min pc vælger den automatisk at installere windows på min
andet drev. Så bliver jeg nød til at køre halvdelen af instal'en igennem og
så genstarte og prøve igen før jeg kan vælge hvilket drev den skal
installere på...

Kan nogen hjælpe mig?

/Michael

Fra : Michael Trolle Søren~

Dato : 24-09-03 17:20

Ps. det er WinXP Home

/Michael

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-09-03 17:36

Michael Trolle Sørensen skrev:

> Når jeg formattere min pc vælger den automatisk at installere
> windows på min andet drev.

Også hvis du fortæller den at du selv vil vælge drev?
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/choose_drive.gif>.

Madsen.

Fra : Michael Trolle Søren~

Dato : 24-09-03 17:57

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Michael Trolle Sørensen skrev:
> Også hvis du fortæller den at du selv vil vælge drev?
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/choose_drive.gif>.

Når jeg formattere sætter jeg cden i min pc, genstarter og så starter
installationen. Jeg får ikke mulighed for at vælge drev, og jeg kan først
vælge drev når den har installeret halvdelen af windows og jeg genstarter og
starter installation forfra. Jeg tror det er noget at gøre med at jeg kun
kan vælge når den finder windows på begge mine drev og den derfor ikke ved
hvor den skal installere sig men der må da være en anden mulighed for at
vælge? Jeg kan ikke så godt starte installationen fra windows da jeg altid
slette partionen og opretter den igen for at få den formatteret... man kan
jo ikke formattere drevet når man installere fra windows eller hvad?

/Michael

Fra : Edmund

Dato : 24-09-03 19:00

> [...]

> gøre med at jeg kun kan vælge når den finder windows på begge mine
> drev og den derfor ikke ved hvor den skal installere sig men der må

Start med installations-disketterne fra microsoft

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=E8FE6868-6E4F-471C-B455-BD5AFEE126D8

Filen man henter laver 6 disketter

Jeg har også været ude for at XP home bare installerer sig på et
tilfældigt drev, men jeg kan ikke huske i hvilken sammenhæng, men den
kan godt lide et drev med god plads.
Med startdisketterne får man lov at vælge drev med det samme.

Formaterer du drevet inden installation, eller gør du det fra XP cd´en
Du kunne evt prøve at boote til genoprettelseskonsol og formatere derfra
inden.
FORMAT C: /Q /FS:NTFS eller FORMAT C: /FS:NTFS eller
FORMAT C: /FS:FAT32
( kun ment som et forslag, hvis du har lyst til at finde ud af om en
formatering inden installation kunne hjælpe)

> [...]
> den igen for at få den formatteret... man kan jo ikke formattere
> drevet når man installere fra windows eller hvad?

Nej det kan man ikke, for starter man installation på den måde, er der
nogle midlertidige installationsfiler den ikke vil slette

--
Mvh Edmund

Fra : Michael Trolle Søren~

Dato : 24-09-03 20:24

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ( kun ment som et forslag, hvis du har lyst til at finde ud af om en
> formatering inden installation kunne hjælpe)

Takker for svaret-...

/Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-09-03 18:09

"Michael Trolle Sørensen" <michaeltrolle@esenet.dk> skrev :

> [...]
>andet drev. Så bliver jeg nød til at køre halvdelen af instal'en igennem og
>så genstarte og prøve igen før jeg kan vælge hvilket drev den skal

Så vidt jeg husker, så skal du i starten vælge avanceret i
begyndelsen af installationen, så får du mulighed for at vælge
partition.
--
Knud

Fra : Michael Trolle Søren~

Dato : 24-09-03 18:16

> Så vidt jeg husker, så skal du i starten vælge avanceret i
> begyndelsen af installationen, så får du mulighed for at vælge
> partition.

Jeg kan slet ikke vælge noget... Det er det der er problemet... Den begynder
bare at installere... Det eneste jeg kan vælge er om jeg vil installere
3-parts drivere tror jeg det hedder....

/Michael