MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
BIOS fejl ...
Fra : rasmus

Dato : 24-09-03 14:13

Hejsa,

jeg prøver at få liv i en gammel sag ... når den starter kommer følgende:

BIOS (30): Keyboard error, key=FFH
BIOS (61): Hard disk controller error, status=20H
BIOS (23): Hard disk init failed
BIOS (120): PnPISA configuration error, CSN 0 - Function disabled

Nogle gange kommer den også med:

BIOS (88) Auxiliary error

Hvad betyder det og hvad kan jeg gøre ved det?

ras

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-09-03 14:56

rasmus skrev:

> Hvad betyder det og hvad kan jeg gøre ved det?

Det har jo egentlig ikke så meget med Windows at gøre, så mon ikke du
har større chance for den rette hjælp i gruppen som omhandler bundkort
og dermed BIOS? Det vil jeg næsten tro. Hvis du ikke får et brugbart
svar her i gruppen så prøv bundkorts-gruppen i stedet.

<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.hardware.bundkort>.

Madsen.

Fra : rasmus

Dato : 24-09-03 15:24

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og dermed BIOS? Det vil jeg næsten tro. Hvis du ikke får et brugbart
> svar her i gruppen så prøv bundkorts-gruppen i stedet.

- jeg tror du har helt ret. Jeg prøver bundkortgruppen.

ras

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-09-03 15:26

rasmus skrev:

> Jeg prøver bundkortgruppen.

Ok. :)

Madsen.

Fra : rasmus

Dato : 24-09-03 15:43

> Ok. :)

- men når (og hvis) jeg får liv i den vender jeg jo nok tilbage ... der er
garenteret andre probemer med den! Sådan hels spontatn tænker jeg, at jeg
vel får brug for en win98 startdisk ...

ras

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 24-09-03 17:05