MS Windows
briani 27239
Cleansweep?
Fra : Ask

Dato : 24-09-03 10:03

Der var engang en program der hed Quarterdeck CleanSweep som kunne køre som
en service under Windows og automatisk "optage" når programmer blev
installeret, bla. hvor filerne blev lagt ind og hvor i
registreringsdatabasen der blev ændret.

På den måde kunne man effektivt slette alle spor efter et program, hvis det
var uønsket spyware/adware, eller evt. selv udvikle programmer som gjorde
det automatisk.

Findes der noget lignende til Windows 2000, eventuelt som freeware?

Mvh Frank

Fra : Stig Sørensen

Dato : 24-09-03 10:34

"Ask" <ask@me.dk> wrote in message news:M4dcb.321$oo3.182@news.get2net.dk...
> [...]
> en service under Windows og automatisk "optage" når programmer blev
> installeret, bla. hvor filerne blev lagt ind og hvor i

Det program husker jeg alt for godt, dengang der var Win98 på mine maskiner
:)

> [...]
> det automatisk.
>
> Findes der noget lignende til Windows 2000, eventuelt som freeware?

Jeg vil gerne vide om det findes til WinXP Pro Eng ?
Det program savner jeg, det var effiktivt.

--
Mvh Stig Sørensen

Gratis sms - Gratis Java spil - Gratis unlock
-- > http://Mobil.DontDoIt.dk < --

Fra : Ask

Dato : 24-09-03 11:04

> Det program husker jeg alt for godt, dengang der var Win98 på mine
maskiner
> :)

Lige præcis :)

> Jeg vil gerne vide om det findes til WinXP Pro Eng ?
> Det program savner jeg, det var effiktivt.

Det var nemlig aldeles effektivt, men det sidste jeg så til det var i 1998,
og siden er der vist ikke blevet udviklet på det.

Mvh Frank

Fra : Casablanca

Dato : 24-09-03 12:32

Ask skrev:

> Lige præcis :)

> Det var nemlig aldeles effektivt, men det sidste jeg så til det var i
> 1998, og siden er der vist ikke blevet udviklet på det.

Det er en del af Norton Systemworks 2004, så det eksisterer skam stadigvæk.
http://www.symantec.com/sabu/sysworks/basic/

totalFJERNrecall@jubiimail.dk

Fra : Ask

Dato : 24-09-03 12:46

> Det er en del af Norton Systemworks 2004, så det eksisterer skam
stadigvæk.
> http://www.symantec.com/sabu/sysworks/basic/

Norton CleanSweep er, så vidt jeg ved, ikke det samme som Quarterdeck
Cleansweep. Jeg mener at Nortons er beregnet til noget Internet-cleanup!?

Mvh Frank

Fra : Casablanca

Dato : 24-09-03 12:52

Ask skrev:

> Norton CleanSweep er, så vidt jeg ved, ikke det samme som Quarterdeck
> Cleansweep. Jeg mener at Nortons er beregnet til noget
> Internet-cleanup!?

Nej, det er stadigvæk de samme funktioner. Altså log af programmer m.v.,
for at kunne afinstallere dem effektivt.
http://www.symantec.com/sabu/sysworks/basic/features.html

totalFJERNrecall@jubiimail.dk

Fra : Ask

Dato : 24-09-03 13:30

> Nej, det er stadigvæk de samme funktioner. Altså log af programmer m.v.,
> for at kunne afinstallere dem effektivt.
> http://www.symantec.com/sabu/sysworks/basic/features.html

Hmmm, det har du vist ret i. Men jeg mener også jeg har set freeware
programmer gøre det samme...
Jeg har fundet trial-versioner på et par programmer, bla. "Install Monitor",
men fælles for dem alle er, at de skal
lave et image af hele computeren først, for at kunne se ændringer. Og det er
lidt overkill i mine øjne, da Windows har et
meget simpelt API event som bliver kaldt hver gang registry eller filer
ændres...

Mvh Frank

Fra : Casablanca

Dato : 24-09-03 14:21

Ask skrev bl.a:

> [...]
> det er lidt overkill i mine øjne, da Windows har et
> meget simpelt API event som bliver kaldt hver gang registry eller

Giv endelig lyd fra dig, hvis du finder noget . Jeg bruger selv
Regcleaner, men den moniterer jo kun registreringsdatabasen..

totalFJERNrecall@jubiimail.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-09-03 15:07

Ask skrev:

> Jeg har fundet trial-versioner på et par programmer, bla. "Install
> Monitor", men fælles for dem alle er, at de skal lave et image af
> hele computeren først, for at kunne se ændringer.

Det er ikke tilfældet med Norton Cleansweep. Den skal blot stå og køre
i baggrunden imens du installerer programmet og den vil fange alt hvad
der bliver installeret (jeg bruger dog ikke Norton Cleansweep længere,
men har brugt det meget engang).

Madsen.

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 24-09-03 18:07

Quarterdeck er blev opkøbt af Symantec (Norton) for nogle år side. Der
findes et program som hedder "Ashampoo UnInstaller Suite" som kan det samme.

Jan "Post"

Fra : Ask

Dato : 25-09-03 10:46

"Jan Rose Iversen" <jr.iversen@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Quarterdeck er blev opkøbt af Symantec (Norton) for nogle år side. Der
> findes et program som hedder "Ashampoo UnInstaller Suite" som kan det
samme.

Ashampoo virker ganske efter hensigten - er også betydeligt hurtigere end
f.eks. Install Manager og lign. programmer.

Mvh Frank