MS Windows
briani 27239
Problemer efter fjernelse af program i XP
Fra : Thomas Bowers

Dato : 24-09-03 09:41

Hej NG

Jeg har elimineret diverse reklameprogrammer med hjælp fra Ad-aware i mit
winXP. Nu er problemet bare at hver gang jeg starter XP op kommer der en
fejlmeddelelse som følger:

00014288.exe - Unable To Locate Component
"This application has failed to start because EGNSEngine.dll was not found.
Re-installing that application may fix this problem"

Jeg trykker OK og Xp kører igen glimrende, så problemet er mest ren
irritation når jeg opstarter. Jeg ved/tror man kan fjerne det i RegEdit, men
er ikke så erfaren "derinde" så lidt hjælp ville være super dejligt

På forhånd tak

Hilsen Thomas

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-09-03 15:24

Thomas Bowers skrev:

> [...]
> ren irritation når jeg opstarter. Jeg ved/tror man kan fjerne det
> i RegEdit, men er ikke så erfaren "derinde" så lidt hjælp ville

Hvis du trykker Ctrl + F inde i regedit så kan du skrive 00014288.exe
i søgefeltet og starte en søgning på nøgler som henviser til den fil.
Dem du finder kan du slette. Hvis du vil være på den sikre side så
kan du eksportere dem inden du sletter dem. Der er en eksport-funktion
i fil-menuen i Regedit.

Madsen.

Fra : Thomas Bowers

Dato : 24-09-03 16:20

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Dem du finder kan du slette. Hvis du vil være på den sikre side så
> kan du eksportere dem inden du sletter dem. Der er en eksport-funktion

Den finder desværre ikke filen i regedit med FIND. Har søgt på selve disken
og fandt en 00014288.exe-06900856.pf fil i C:\windows\prefect

Prøvede at slette den uden held (den blev endda automatisk gendannet)

Mvh. Thomas

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-09-03 16:26

Thomas Bowers skrev:

> Den finder desværre ikke filen i regedit med FIND.

Hvis så hvis du går ned i Start > Kør og starter msconfig
Er 00014288.exe på listen under fanebladet Start / Startup ?

Madsen.

Fra : Thomas Bowers

Dato : 24-09-03 17:03

> Hvis så hvis du går ned i Start > Kør og starter msconfig
> Er 00014288.exe på listen under fanebladet Start / Startup ?

> [...]

Yeps, det gjorde den og er nu fjernet !

1000 tak for hjælpen

Mvh. Thomas

Fra : Leo.E

Dato : 24-09-03 17:35

"Thomas Bowers" <Bowers@ostervold.dk> wrote in message news:<BMccb.54$Ok3.19@news.get2net.dk>...
> [...]
> irritation når jeg opstarter. Jeg ved/tror man kan fjerne det i RegEdit, men
> er ikke så erfaren "derinde" så lidt hjælp ville være super dejligt

Gå i msconfig, den må være under start, fjern fluebenet, men er du sikker
på at Adware har fjernet en DLL fil!
Leo