MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Findes der et program???
Fra : Sorensen

Dato : 23-09-03 19:18

Findes der et program som kan optimere eller kontrollere hastigheden på min
computer. Jeg har windows xp pro, men jeg synes ikke den virker i topform
for tiden. Jeg har forsøgt med defragmentering, men det gik forfærdelig
langsomt, så det opgav jeg. Findes der noget andet som kan bruges til at få
den op på mærkerne igen og jeg mener ikke formattering.

Fra : Thomas Blitz

Dato : 23-09-03 19:42

Sorensen wrote:
> [...]
> langsomt, så det opgav jeg. Findes der noget andet som kan bruges til at få
> den op på mærkerne igen og jeg mener ikke formattering.

øhhhh du blander lidt to ting sammen...
Din hastighed på din computer må normalt relatere direkte til din cpu (
og til dels ram) i de fleste tilfælde så hvis du snakker om kontrol af
hastigheden snakker du grundlæggende om kontrol over din clock frekvens,
men jeg er godt klar over at du mener at din maskine er blevet sløvere
end den har været førhen af diverese årsager.
der er flere ting der kan gøres for at checke for hvad der gør at din
maskine er blevet lidt træg.
1: tryk Ctrl+Alt+Del og tryk på faneblad processer.
Check om der er nogen programmer der bruger extremt meget ram eller cpu tid.
Er der det kan det være fejl, eller programmer der egentlig ikke bør køre.
Check deres relationer og fjern dem evt. fra maskinen.

2: Kør en diskoprydning for at fjerne overflødige filer fra din harddisk.

3: Kør scandisk for at checke for fejl og kør derefter en
defragmentering og lad den køre HELT færdig..
Du gør det kun meget værre ved at stoppe den i processen.
Det tager laaang tid bla. fordi din disk sandsynligvis er meget
fragmenteret.
Sæt evt. din maskine til at gøre det ugenligt pr. automatik.

er der ingen af disse løsningsmuligheder der virker, vil jeg anbefale at
du starter forfra emd en ren installation på en nyformateret harddisk.
Her vil jeg anbefale at du installere windows på en primær partition på
ca. 7 gig med de mest basale og vigtige programmer. Og. selvf. drivers.
Lav evt. en backup af dette.
Du laver herefter en stor partition til alt andet.. heriblandt
programmer spil osv. dermed bør du hele tiden kunne defragmentere din
windows partition så den arbejder så rent som muligt, uden diverese ting
der sløver filsystemet på denne disk. så skal du bare fremover sørge for
at installere ting på dit andet drev der er beregner til dette.

men jeg håvber at det lykkes for dig.

venligst

Thomas

Fra : Sorensen

Dato : 23-09-03 19:58

Jeg har checket om cpu-en bruger kraften, men det ser det ikke ud til. Og
jeg har også kørt scandisk og diskoprydning. Det jeg eftersøgte var
egentlig også et program som kunne kontrollere om computeren kører som den
skal, men måske eksisterer der ikke sådan en til gratis download. Hvis
computeren bliver gradvis sløvere, så opdager man det ikke så nemt. Og til
sidst jeg bruger den ikke til spil, men kun til internet. Computeren er en
Athlon 1800+ med 512 ram, så den burde være kvik nok.

Fra : Thomas Blitz

Dato : 24-09-03 06:56

Sorensen wrote:
> [...]
> sidst jeg bruger den ikke til spil, men kun til internet. Computeren er en
> Athlon 1800+ med 512 ram, så den burde være kvik nok.

Der findes visse programmer der kan "til dels" checke dit system, men de
slår nu altså ikke sund fornuft.

Søg lidt på google efter porgrammer der kan rydde op i din system
registreringsdatabase: aka søg på: windows xp registry cleaner
jeg har fundet lidt shareware til dig her:
http://tucows.tiscali.dk/system/regist95_default.html

Men tag nu og kør den defrag og se om det giver et godt resultat, det
nytter intet at lade den stå hen, man skal holde sin computer i working
order.
Og skulle du endelig ønske at starte het forfra med en formatering, så
følg evt. min tidligere "guide", da den giver et rigtigt godt resultat.

Venligst

Thomas.

PS: det er god net-etikette at svare under det man svarer på, det gør
det meget mere overskueligt at se hvad der er besvaret når man læser
lange indæg.

Fra : TR

Dato : 23-09-03 21:18

Hejsa.
Hvis du bruger Defrag 2000, tager det ikke lang tid at defragment dine
diske.
Tjek også resten af side, den er det vær.
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=139
MVH.
TR