MS Windows
briani 27239
Den nye Microsoft-patch virker ikke!!
Fra : Thomas H.

Dato : 22-09-03 20:50

Ihh hvor er Windows altså dumt !!
Jeg har nu modtaget ca. 1000 mails med windows-updates,
og installeret dem ALLE sammen, og lige lidt hjælper det, de
bliver ved med at komme !! Hvornår stopper det !!??
Hvad fanden er det for en lorte program, når det har brug
for SÅ mange opdateringer??

-
-
-
-
-
-

.......Det gaaaas! I ka' ta' det!

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-09-03 21:01

Thomas H. wrote:

> ......Det gaaaas! I ka' ta' det!

Jaaa. Jeg regnede heller ikke med at nogen kunne være *så* dum.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Thomas H.

Dato : 22-09-03 21:06

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Jaaa. Jeg regnede heller ikke med at nogen kunne være *så* dum.

Nææ men siden jeg modtager ca. 300 vira om dagen, må der jo være
nogen der er !

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-09-03 21:11

Thomas H. wrote:

> Nææ men siden jeg modtager ca. 300 vira om dagen, må der jo være
> nogen der er !

Ja. Jeg gider ikke tælle mine, de bliver bare slettet, men der var ca.
200 i morges og godt 600 da jeg kom hjem ved femtiden; det vælter stadig
ind. Jeg synes det er blevet værre.

Fra : Thomas H.

Dato : 22-09-03 21:22

> Ja. Jeg gider ikke tælle mine, de bliver bare slettet, men der var ca.
> 200 i morges og godt 600 da jeg kom hjem ved femtiden; det vælter stadig
> ind. Jeg synes det er blevet værre.

Ja jeg synes også det har taget til
Det er nok folk der har åbnet virus hele weekenden, som er
kommet på arbejde og lige skal prøve om de heller ikke virker...

Det er muligt at den "nye" virus udnytter et 2 år gammelt
sikkerhedshul, men de huller der sidder hos brugerne, er
åbenbart umulige at lukke.

Fra : pwa

Dato : 22-09-03 21:59

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Thomas H. - www.thhe.dk
>
> kære ven...det stopper aldrig, windows er som sædvanligt kun lavet for at
tjene penge-
rigtig mange penge. Den er også (som sædvanlig) stopfuld af fejl og hullet
som en si, patch
mig her, servicepacks og critical opdates der; men ikke destomindre styrter
vi hen og køber den sidste nye version, kr 1200.eller mere..det kunne jo
være...........men ak nej, alt er ved det gamle;..... ville vi finde os i at
investere i en ny bil med en hullet tank...nej vel..Kære Bill...med ca 80
milliarder, ansæt dog nogle dygtige virusmagere og beløn dem fyrsteligt for
at finde
hullerne, men inden vi sagesløse får produktet i hånden, det må kunne
gøres bedre, ellers har
Thorvald en potientel kunde..

v/h pwa..

Fra : Thomas H.

Dato : 22-09-03 22:15

"pwa" <pagolinux@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
for
> at finde
> hullerne, men inden vi sagesløse får produktet i hånden, det må kunne

Neeej du! Jeg er selv ret kritisk mht. Windows og deres huller, men når
brugerne er SÅ naive igen og igen, kan man altså ikke klandre MS for
det her vanvid! Alle vira de sidste 2 år, har udnyttet et hul der er lukket
for længst, folk må altså også selv udvise bare en smule tankevirksomhed,
og lære at bruge den tingest de sidder foran!!

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-09-03 00:13

pwa skrev:

> kære ven...det stopper aldrig, windows er som sædvanligt kun
> lavet for at tjene penge- rigtig mange penge.

Uha da. Så er det endelig med at skifte til noget andet, for
hvis det er lavet med det formål at tjene penge, så er det helt
sikkert skabt af fanden selv og kan ikke bruges til noget som
helst fornuftigt.

> Den er også (som sædvanlig) stopfuld af fejl og hullet som en si,
> patch mig her, servicepacks og critical opdates der;

Alle programmer har fejl som bare venter på at blive fundet.
Det kan vel ikke være andet end brugernes ansvar at få lappet
fejlene efterhånden som de bliver fundet.

> men ikke destomindre styrter vi hen og køber den sidste nye
> version, kr 1200.eller mere..det kunne jo være...........men ak
> nej, alt er ved det gamle;.....

Ingen tvinger dig til at gå hen og købe det nyeste nye. Du kan
f.eks. stadig sidde med Win98 og holde den fuldt opdateret med
sikkerhedsopdateringer i et stykke tid endnu. Du kan læse mere
her: <http://www.microsoft.com/windows/lifecycle.mspx>.

> ville vi finde os i at investere i en ny bil med en hullet
> tank...nej vel..

Åh nej; ikke flere bilanalogier, men så lad os da snuppe den.
Ville du undlade at få bilen gratis repareret hvis producenten
fortalte dig at der er opdaget et hul i tanken og hvis du ikke
snart gør noget ved det, så vil bilen eksplodere? Nej vel?
Det er jo egentlig hvad der for tiden sker hos millioner af
Windows-brugere som sidder med et system som ikke er blevet
opdateret i mindst 2 år. Mange aner ikke engang eksistensen
af Windows Update.

> Kære Bill...med ca 80 milliarder, ansæt dog nogle dygtige
> virusmagere og beløn dem fyrsteligt for at finde hullerne,

Hullerne er som regel blevet lukket længe før at virusen eller
ormen bliver sendt ud. W32.Swen udnytter f.eks. et hul som blev
lukket af MS d. 29 marts, 2001. I øvrigt det selv samme hul
som en stor del af tidens viruser og orme forsøger at udnytte.
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS01-020.asp

> men inden vi sagesløse får produktet i hånden, det må kunne gøres
> bedre, ellers har Thorvald en potientel kunde..

Skal Microsoft komme ud og installere sikkerhedsopdateringer
for dig, eller hvad er det egentlig du ønsker?

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-09-03 08:18

On Tue, 23 Sep 2003 01:13:15 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Uha da. Så er det endelig med at skifte til noget andet

Nej, nu må I altså stoppe! Godt nok har jeg hørt meget ondt om ham
Bill, men at han ligefrem skulle være så ond at han laver windåzer for
at tjene penge, det kan jeg dog ikke tro.

>Åh nej; ikke flere bilanalogier

Jo! De er så sjove.

> [...]
>lukket af MS d. 29 marts, 2001. I øvrigt det selv samme hul
>som en stor del af tidens viruser og orme forsøger at udnytte.

Jo, men det er en ie5/oe5-ting - Schnee von gestern. Det er næppe
synderen længere, derimod folks højre pegefinger på venstre musetast.

>Skal Microsoft komme ud og installere sikkerhedsopdateringer
>for dig, eller hvad er det egentlig du ønsker?

Nej, når man køber en windåze skal der følge en tekniker med. Han skal
sidde ved siden af brugeren og gribe ham hård om håndleddet når han
vil dobbeltklikke på sære attachments.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Stig Mogensen

Dato : 23-09-03 10:12

> Nej, nu må I altså stoppe! Godt nok har jeg hørt meget ondt om ham
> Bill, men at han ligefrem skulle være så ond at han laver windåzer for
> at tjene penge, det kan jeg dog ikke tro.

Nej selvfølgelig laver han ikke windows for at tjene penge. Han gør det for
jeres blå øjnes skyld!! Bill G. er verdens mest sympatiske menneske - at
han så tilfældigvis er verdens rigste mand, i spidsen for et af verdens
rigeste virksomheder, er jo blot tilfældigt.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 512mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 23-09-03 10:30

Ku' I ikke overveje at flytte gruppe.
Evt. til mudderet eller politik.
Der er vel ingen troll-gruppe.

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
--
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-09-03 08:05

On Mon, 22 Sep 2003 22:59:15 +0200, "pwa" <pagolinux@webspeed.dk>
wrote:

klip
Kære Bill...med ca 80
>milliarder, ansæt dog nogle dygtige virusmagere og beløn dem fyrsteligt for
>at finde
>hullerne,

80 milliarder, det er flere uger siden, nu er det ca. 300
milliarder, så hvorfor gøre noget ved det ?
mvh Ebbe

Fra : Jørgen Kaare Jensen

Dato : 23-09-03 10:27

INTET software er fejlfrit før det er taget ud af produktion!!

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-09-03 12:20

Peter Loumann skrev:

> Jo, men det er en ie5/oe5-ting - Schnee von gestern. Det er næppe
> synderen længere, derimod folks højre pegefinger på venstre
> musetast.

Problemet er at mange stadig sidder med Schnee von gestern og derfor
i mange situationer er med til at gøre problemet med virusangreb
større. De behøver ikke at køre den vedhæftede fil hvis de sidder
med en IE5/OE5-ting. Bare det at se mailen i indholdsruden er ofte
nok.

Madsen.

Fra : Per Olesen

Dato : 24-09-03 15:14

Hvem fa'en er ham der Bill Gates?
Jeg har prøvet at finde ham på Google og i TDC's email-katalog - men jeg kan
ikke. Er han ovehovedet her fra Danmark?

OI

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-09-03 21:04

Per Olesen wrote:
> Hvem fa'en er ham der Bill Gates?
> Jeg har prøvet at finde ham på Google

Har du ikke lært at man ikke skal omgås sandheden med letsind?
Bill Gates giver omkring 11.700 hits på Goggle

> ... og i TDC's email-katalog - men
> jeg kan ikke. Er han ovehovedet her fra Danmark?

Kan Carsten Gates bruges?

- Peter

Fra : Per Olesen

Dato : 23-09-03 07:22

> [...]
> bliver ved med at komme !! Hvornår stopper det !!??
> Hvad fanden er det for en lorte program, når det har brug

Hvad mener du med at det er gas? Nu blir jeg nervøs!!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-09-03 19:49

Per Olesen wrote:

> Hvad mener du med at det er gas? Nu blir jeg nervøs!!

Gas er ikke noget man skal spøge med!

- Peter

Fra : Per Olesen

Dato : 24-09-03 15:15

> Gas er ikke noget man skal spøge med!
>
> - Peter

Kommer an på hvad ende gassen kommer ud a'!

PO

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-09-03 20:58

Per Olesen wrote:

> Kommer an på hvad ende gassen kommer ud a'!

Den modsatte ende af den ende der er tilsluttet gasværkets ledningsnet
Det andet er ganske uskadeligt i de små mængder der er tale om

- Peter