MS Windows
briani 27239
fejl eller virus
Fra : Franck Marker

Dato : 22-09-03 15:38

Hej

Når jeg starter op i win får jeg fejlen Windows kan ikke finde filen

tcakx.exe

der skal bruges for at starte et program

mvh
Franck

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-09-03 17:01

Formentlig en virus som dit AV har slettet for dig.
Slet henvisningen til filen med msconfig.exe.

Fra : Franck Marker

Dato : 22-09-03 18:12

Tak
Det er sikkert rigtigt, idet det opstod efter jeg havde fjernet w32/sven@.mm
men hvordan fjernes referencen med msconfig, når jeg bruger winNT 4,0
mvh
Franck

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-09-03 21:15

Findes ikke der. Opgrader til noget ordentligt.
Kør regedt32.exe og søg efter den.

On Mon, 22 Sep 2003 19:11:41 +0200, "Franck Marker"

Fra : Franck Marker

Dato : 23-09-03 11:51

Tak
Ved forsøg på at åbne regedt32.exe fås den samme fejl:

Fra : KeNzO

Dato : 23-09-03 12:17

prøv med regedit istedet

--

Denne email er tjekket med
Norton ANTI virus 2004

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-09-03 21:30

Det havde jeg lige glemt. Virusen forhindrer den i at køre. Hvis du
bruger Symantecs "removal tool" burde den fixe registret for dig.
I bunden af denne side kan du se hvordan du retter det manuelt:
http://www.sarc.com/avcenter/venc/data/w32.swen.a@mm.html

On Tue, 23 Sep 2003 12:50:49 +0200, "Franck Marker"