MS Windows
briani 27239
Format c: kan den ikke?
Fra : Arne

Dato : 22-09-03 13:45

Hej,

Jeg har en XP-dåze der skal formattes på crevet, men kan ikke da drevet
er låst af en anden process......den spørger om man vil tvinge den til at
frigøre denne process (hvilken ved jeg ikke), "JA" siges der - men intet
sker.

Så prøver jeg at boote på Partion Magic7.0 disketter (som ellers virker) men
så siger den at NTDLR ikke findes..???
Jeg kan ikke bruge andet, da c: er NTFS.

Hvad gør en klog når den er "fucked up" i Windows, men jeg kan heller ikke
helt få den formattet..???

PC er en nyere model, så der burde ikke være BIOS-probs.

--
mvh.

Arne Rasmussen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-09-03 14:38

"Arne" <via@hjemmeside.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan ikke bruge andet, da c: er NTFS.
>
> Hvad gør en klog når den er "fucked up" i Windows, men jeg kan heller ikke

Du henter programmet delpart som kan slette NTFS partitioner. Boot op i dos og
kør delpart.

Jeg har lagt det her: http://users.cybercity.dk/~dsl68585/tools/delpart.htm

Claus

--
OBS - OBS - OBS!
Pga. af den åndsvage chikaneorm, har jeg ikke længere en gyldig e-mailadresse,

Fra : Webmaster

Dato : 22-09-03 15:01

> Du henter programmet delpart som kan slette NTFS partitioner. Boot op i
> [...]

Hej Claus,

Og med at boote op i DOS....??...er det på en win98 bootdisk eks..???.....og
vil man så i DOS-mode kunne se c:\-drevet = Nej......men det kan delpart
så..??

Grunden til at jeg lige skal have det penslet ud er, at data på de andre
drev IKKE må gå tabt!

:O|

mvh.

- Arne.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-09-03 15:33

"Webmaster" <via@hjemmeside.dk> skrev i en meddelelse

> Og med at boote op i DOS....??...er det på en win98 bootdisk eks..???.....og
> vil man så i DOS-mode kunne se c:\-drevet = Nej......men det kan delpart
> så..??

En hvilken som helst dos boot kan bruges. Dos ser NTFS som en OS/2 partition,
det er derfor, du ikke kan se partitionen. Delpart derimod viser og sletter
alle typer partitioner.

> Grunden til at jeg lige skal have det penslet ud er, at data på de andre
> drev IKKE må gå tabt!

Der går intet tabt, medmindre du selv sletter noget. Hvis du blot sletter C
partitionen, kan du oprette en ny med fdisk.

Men du skal naturligvis være opmærksom på, hvad du laver....

Claus

Fra : Arne

Dato : 24-09-03 09:43

> Der går intet tabt, medmindre du selv sletter noget. Hvis du blot sletter
> partitionen, kan du oprette en ny med fdisk.
>
> Men du skal naturligvis være opmærksom på, hvad du laver....

Jeg prøvede med vers. 5.0 af PM boot-disk og så kørte det bare...*ss*

Tak for hjælpen og input vedr. Delpart.exe.......

mvh.

- Arne.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-09-03 15:04

On Mon, 22 Sep 2003 14:44:55 +0200, "Arne" <via@hjemmeside.dk> wrote:

> [...]
>helt få den formattet..???
>
>PC er en nyere model, så der burde ikke være BIOS-probs.

Boot på XP CD-en. Derfra kan du også formattere c:

/Jacob Larsen