MS Windows
briani 27239
Slette Tempfiler i Win2K?
Fra : Hans B

Dato : 21-09-03 15:25

Hej.

Under administrator, temp ligger der to kæmpe filer hvis plads jeg godt
kunne bruge.

Den ene hedder: sp2admin og er en Windows Installer Patch og den anden er
out2kmst og er også Windows Installer Patch.

Kan disse slettes - uden konsekvenser?

Jeg har iøvrigt undres mig over at Windows lader så forholdsvis mange filer
gemme midlertidigt, hvad er formålet med det? Forløbig har jeg smidt en del
ud - nærmest skrammel, gif-billeder, jpeg, tekstfiler og alverden andet
bras.

mvh

Hans

Fra : Thomas Madsen

Dato : 21-09-03 19:46

Hans B skrev:

> Den ene hedder: sp2admin og er en Windows Installer Patch og den
> anden er out2kmst og er også Windows Installer Patch.
>
> Kan disse slettes - uden konsekvenser?

Hvis de ligger i Temp-mappen så kan de med 99,9 % sikkerhed slettes.
Du kunne jo starte med at kyle dem i papirkurven. Hvis du kan få
lov til det, så kan filerne sikkert undværes.

> Jeg har iøvrigt undres mig over at Windows lader så forholdsvis
> mange filer gemme midlertidigt, hvad er formålet med det?

Mange programmer skal have adgang til en eller flere filer i temp-
mappen imens programmerne kører. Der er så desværre også mange
programmer som ikke er gode til at rydde op efter sig selv når man
lukker dem. En anden årsag til at temp-mappen bliver fyldt op er
i de situationer hvor Windows ikke bliver lukket ordentligt ned.
Det kan være fordi at brugeren blot afbryder for strømmen i stedet
for at lukke på den rigtige måde, eller at computeren er ustabil
og går i lås så man bliver nødt til at lukke den ved at trykke på
Reset-knappen eller ved at tage strømmen.

Madsen.

Fra : Hans B

Dato : 22-09-03 06:36

Tak for hjælpen