MS Windows
briani 27239
Guide i codec-junglen
Fra : Bent Hjerne

Dato : 20-09-03 22:55

Hej i gruppen

Jeg er efter en nyformattering ved at fare vild i codec-junglen. Jeg mindes
engang en rigtig god guide til at få de bedste og kun de nødvendigste
codec's installeret (lå vist på sharereactores forum).

Er der nogen der ved om den stadig eksisterer, eller om der er en
tilsvarende side??

/BH

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 20-09-03 23:43

> [...]
> codec's installeret (lå vist på sharereactores forum).
>
> Er der nogen der ved om den stadig eksisterer, eller om der er en

Jeg har lavet min egen lille guide som jeg har brugt i et godt stykke tid, da den aldrig har skuffet
mig.
Den er som følger - den lyder lidt formel, men det er en txt-fil jeg har sendt til et par stykker:

Hvis der gøres som der står her så virker ALLE film problemfrit.
Hvis der bruges nyere versioner af nogle af de filer som der anbefales
er det ikke sikkert at denne guide virker...

- - - - - - - - - -

Afinstaller Nimo(hvis tidligere installeret), samt andre codec som du
måtte have installeret(DivX, Xvid osv.)

Genstart computeren

Installer Nimo 5.0 Build 7(Nimo50Build7.exe)

Vælg "Full" under type installation
Fravælg flg. under "DirectShow Filters":
DirectShow Bicubic Resizer
DivX G400 Filter 2.6
Moonlight Odio Dekoda

Installer FFD Show fra den 3. januar '03(ffdshow-20030103.exe)

Færdig

MEN noget helt andet er at jeg har ladet mig fortælle at hvis man installerer den nyeste version af
ffdshow, så virker ALLE film, det eneste der mangles er alle audiocodec's som jo så kan
installeres fra Nimo eller ligende, samt et DVD codec som kommer sammen med f.eks. PowerDVD.

mvh. Torben

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 21-09-03 00:59

"Bent Hjerne" <Bent_Hjerne@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> engang en rigtig god guide til at få de bedste og kun de nødvendigste
> codec's installeret (lå vist på sharereactores forum).

En mulighed er at anvende programmet GSpot
(http://www.headbands.com/gspot/). Programmet kan fortælle lige nøjagtigt,
hvilket codec du skal bruge for at kunne afspille en vilkårlig fil.

Mvh. Jess