MS Windows
briani 27239
Open with
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-09-03 20:30

Greetings!

Jeg søger et program til at redigere "Open with"-menuen.

OS: 2k

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-09-03 21:49

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger et program til at redigere "Open with"-menuen.

Xteq X-Setup 6.3 kan være en løsning (freeware)
http://www.xteq.com/products/xset/index.html
--
Ivan V. Klattrup
http://ivanklattrup.adr.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-09-03 10:41

In dk.edb.system.ms-windows, Ivan V. Klattrup
<ivanklattrupnospamming@teliamail.dk> says...
> Xteq X-Setup 6.3 kan være en løsning (freeware)

Det var ikke løsningen...

Anyone?

Fra : LarsS

Dato : 21-09-03 12:53

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> In dk.edb.system.ms-windows, Ivan V. Klattrup
> <ivanklattrupnospamming@teliamail.dk> says...

> Det var ikke løsningen...
>
> Anyone?

winAssociate er det ultimative værktøj til dette, men det
arbejder direkte i reg.databasen, så ta backup først, eller
"kopier+paste" (i Associate) de nøgler du vil slette før du
sletter dem...)
http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html

/LarS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-09-03 13:38

In dk.edb.system.ms-windows, LarsS <sidenius@kabelnettet.dk> says...
> winAssociate er det ultimative værktøj til dette, men det

Det var det ikke. Jeg kan godt ændre associeringen for en filtype, men
kun til default-programmet. Jeg kan ikke tilføje flere programmer til en
filtype og jeg kan ikke fjerne programmer der ikke længere skal høre til
filtypen (udover den der er default).

Til OS/2 findes et program der hedder Assoedit; jeg søger et lign. til
Windows.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-09-03 13:32

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> Det var ikke løsningen...

Heller ikke hvis du går ind i "Appearance" - "Unknown Files " - "Unknown
Files Open With List"
Start programmet i "X-Setup Default UI - For Power Users"

Ellers er der måske en mulighed med OpenExpert i at lave en menu
http://www.baxbex.com/openexpert.html
--
Ivan V. Klattrup
http://ivanklattrup.adr.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-09-03 21:11

In dk.edb.system.ms-windows, Ivan V. Klattrup
<ivanklattrupnospamming@teliamail.dk> says...
> Heller ikke hvis du går ind i "Appearance" - "Unknown Files " - "Unknown
> Files Open With List"

Der er ikke tale om ukendte filtyper, men derimod om ganske kendte
filtyper.

> Start programmet i "X-Setup Default UI - For Power Users"

Det er det jeg gør. Jeg har trævlet det igennem og jeg har checket for
ektra plugins...

> Ellers er der måske en mulighed med OpenExpert i at lave en menu
> http://www.baxbex.com/openexpert.html

En menu ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-09-03 21:24

In dk.edb.system.ms-windows, Ivan V. Klattrup
<ivanklattrupnospamming@teliamail.dk> says...
> Ellers er der måske en mulighed med OpenExpert i at lave en menu

OpenExpert kan lige nøjagtigt det jeg søger... Tusind tak, du har reddet
min søndag (eller det der er tilbage af den)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-09-03 23:22

> OpenExpert kan lige nøjagtigt det jeg søger... Tusind tak, du har reddet
> min søndag (eller det der er tilbage af den)

Så lidt du, her en meget tidlig onsdag morgen.....
Alle gode gange 3 fristes jeg til at sige :)

--
Ivan V. Klattrup
http://ivanklattrup.adr.dk/

Fra : Leo.E

Dato : 21-09-03 05:21

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message news:<MPG.19d6a374d58d760998a6c0@news.tele.dk>...
> Greetings!
>
> Jeg søger et program til at redigere "Open with"-menuen.
>
> OS: 2k

Jesper> Hvordan redigere?
Hilsen: Leo

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-09-03 09:45

In dk.edb.system.ms-windows, Leo.E <le01@post9.tele.dk> says...
> Jesper> Hvordan redigere?

Der er programmer der skal tilføjes og andre der skal fjernes... Og
regedit er noget bøvl...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-09-03 13:07

> Der er programmer der skal tilføjes og andre der skal fjernes... Og
> regedit er noget bøvl...

Jeg misforstod spørgsmålet til at starte med, og det eneste program jeg har
fundet som kan bare noget af det er JV16 Powertools, og det kan kun fjerne
programmer fra listen (efter hvad jeg har erfaret) http://www.jv16.org/

--
Ivan V. Klattrup
http://ivanklattrup.adr.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-09-03 17:33

In dk.edb.system.ms-windows, Ivan V. Klattrup
<ivanklattrupnospamming@teliamail.dk> says...
> Jeg misforstod spørgsmålet til at starte med, og det eneste program jeg har

Det var også tricky at forklare...

> fundet som kan bare noget af det er JV16 Powertools, og det kan kun fjerne
> programmer fra listen (efter hvad jeg har erfaret) http://www.jv16.org/

Jeg prøver at kigge på det.

Fra : Leo.E

Dato : 21-09-03 17:28

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message news:<MPG.19d783957b29eade98a6c6@news.tele.dk>...
> In dk.edb.system.ms-windows, Leo.E <le01@post9.tele.dk> says...
>
> Der er programmer der skal tilføjes og andre der skal fjernes... Og
> regedit er noget bøvl...
Hvis det er en hjælp, er det her den ligger,
RunDLL32.EXE SHELL32.DLL,OpenAs_RunDLL FileName
Mon ikke du kan noget med Reshack
Leo

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-09-03 21:23

In dk.edb.system.ms-windows, Leo.E <le01@post9.tele.dk> says...
> RunDLL32.EXE SHELL32.DLL,OpenAs_RunDLL FileName
> Mon ikke du kan noget med Reshack

Du har lige tabt mig...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-09-03 00:33

Reshack er et værktøj til at se hvilke resourcer exekverbare filer
samt DLL filer behøver.
Jeg kan ikke lige se hvad det har med dit spørgsmål at gøre.
Leo har tilsyneladende misforstået hvad det var du ville.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-09-03 01:02

OK, det ser ud til at du med reshack kan fjerne "Open with" helt, men
det var vist ikke det du var ude efter.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-09-03 16:57

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org>
says...
> OK, det ser ud til at du med reshack kan fjerne "Open with" helt, men
> det var vist ikke det du var ude efter.

Nej, nemlig ikke. Jeg ville bare redigere indholdet af "Open with".

Fra : Henrik Dissing

Dato : 21-09-03 14:08

On Sat, 20 Sep 2003 21:29:47 +0200, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>Jeg søger et program til at redigere "Open with"-menuen.
>
>OS: 2k

Har du prøvet med det indbyggede interface? Nu har jeg godt nok lige
opgraderet til XP, men jeg er næsten sikker på at følgende også findes i 2K
(engelsk terminologi):

Windows Explorer
Tools->Folder Options...
File Types (faneblad)
Vælg den ønskede filtype

Resten skulle være selvforklarende.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-09-03 21:16

In dk.edb.system.ms-windows, Henrik Dissing <hendis@post.tele.dk>
says...
> Har du prøvet med det indbyggede interface? Nu har jeg godt nok lige

Ja, nu har jeg - jeg anvender ikke Windows Explorer, da der findes mange
bedre måder at håndtere filer på end det ubehjælpelige skrammel. Jeg kan
kun ændre det program der skal åbne som default. Jeg kan ikke vælge
hvilke programmer der skal dukke op i "Open With"-listen. Hmmm... :-/

Fra : Leo.E

Dato : 22-09-03 06:39

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message news:<MPG.19d825689ed9e29898a6df@news.tele.dk>...
> [...]
> kun ændre det program der skal åbne som default. Jeg kan ikke vælge
> hvilke programmer der skal dukke op i "Open With"-listen. Hmmm... :-/

Jeg kan godt forstå jeg har tabt dig, for sidste indlæg var beregnet

stifinder, men kan du bruge det her?

Tip: Show Programs in the Open With Selection Box
This setting allows you to decide which programs are listed in "Open
With" dialog box which is shown when an unknown file type is opened.
Go to Start/Run/Regedit and navigate to this key:
[HKEY_CLASSES_ROOT\Applications]
To stop a specific application appearing in the "Open With" list
select the associated sub-key and create a new empty string value
called "NoOpenWith". To allow an application to be shown in the list
delete the "NoOpenWith" value. Restart Windows for the change to take
effect.
Leo

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-09-03 16:56

In dk.edb.system.ms-windows, Leo.E <le01@post9.tele.dk> says...
> Go to Start/Run/Regedit and navigate to this key:

Det var jo den jeg gerne ville slippe for.

> delete the "NoOpenWith" value. Restart Windows for the change to take

Ligeledes vil jeg gerne slippe for at genstarte Windows. Maskinen kører
24/7 og genstarter er aldeles uhensigtsmæssige.

Men Ivan har fundet løsningen for mig og det er fint for mig (det ved
han også, hvis han stadig læser med i tråden)

Fra : Henrik Dissing

Dato : 22-09-03 17:19

On Sun, 21 Sep 2003 22:15:57 +0200, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>Ja, nu har jeg - jeg anvender ikke Windows Explorer, da der findes mange
>bedre måder at håndtere filer på end det ubehjælpelige skrammel.

Windows Explorer vejen var også bare én af flere måder at komme ind i File
Types dialogen.

>Jeg kan
>kun ændre det program der skal åbne som default. Jeg kan ikke vælge
>hvilke programmer der skal dukke op i "Open With"-listen. Hmmm... :-/

My bad. Du har naturligvis ret. Jeg burde have kigget bedre efter hvad det
egentlig var man kunne tilføje derinde. Det var dog skrevet i den bedste
mening

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-09-03 16:32

In dk.edb.system.ms-windows, Henrik Dissing <hendis@post.tele.dk>
says...
> egentlig var man kunne tilføje derinde. Det var dog skrevet i den bedste
> mening

Det ved jeg...