collierne fra Langeland
Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 10-04-01 10:11

Har lige været inde på www.bt.dk og læst om de sidste nye fund i huset hvor
colliedamen boede ... mon nu myndighederne og dyrenes beskyttelse kan finde
ud af at få de sidste hunde fjernet og få hundepsykolog sat på hundene ...
eller ?????

MVH Ami

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 10-04-01 10:50

> [...]
finde
> ud af at få de sidste hunde fjernet og få hundepsykolog sat på hundene ...

Pia

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 10-04-01 11:03

Pia Palmblad Wright <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9aul27$qhs$1@sunsite.dk...

> Pia

Ja mon ikke!! det værste er for mig at se at begge hunde måske kunne have
været reddet hvis dyrenes beskyttelse og myndighederne havde fjernet alle
hundene med samme ... og uden hensyntagen til damens protester osv.... at
hunden blev fundet i fryseren kan jo unægtetligt sætte en forfærdelig masse
tanker i gang ....

Nu håber jeg i løbet af kort tid at kunne læse at alle hundene er taget fra
hende ... for ellers er jeg bange for at jeg mister noget af min tillid til
dyrenes beskyttelse ... den er i forvejen lidt blakket fordi alle hunden
ikke straks blev fjernet og fordi der ikke dengang blev sat hundepsykolog på
hundene ...
God Påske forresten
Ami

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 10-04-01 11:36

Føj!!

Jeg var lige på vej på hyggetur i skoven med Robin, da jeg kom forbi en
kiosk med BTs forside ude ved vejen - lig af hund fundet i fryser. Ikke en
speciel god start på en ellers god tur - Robin er en rigtig engel for
tiden. Da jeg kom hjem læste jeg selvfølgelig historien og er lige nu
temmelig træt af netop at have sendt et beløb til dyrenes beskyttelse....
Hmmm, i det mindste har de to hunde da fået fred nu. Har mere ondt af dem,
hun stadig har.

Nu vil jeg hente en stor sæk hundemad og sørge for at Robin har det rigtig
godt.

-Trine

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 10-04-01 11:43

Trine Dyrgaard <trine@startnettet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9aumvc$emu$1@news.cybercity.dk...
> Føj!!

<> sidder lige nu i medlidenhed med de resterende hunde hun har at skriver
en mail til dyrenesbeskyttelse ... det hjælper nok ikke ... foreslog
allerede for lang tid siden at de fjernede samtlige hunde og at man i øvrigt
koblede hundepsykolog på alle sager hvor der var tale om misrøgt/mishandling
af hunde .... men nu får DB altså hele armen igen
MVH Ami

Fra : Heidi Høegh

Dato : 10-04-01 11:09

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Q5AA6.2209$mj.142429@news101.telia.com...
> [...]
finde
> ud af at få de sidste hunde fjernet og få hundepsykolog sat på hundene ...

Hej Ami

Det er simpelthen frygteligt, og meget kedeligt at det altid skal køres helt
derud hvor det virkelig bliver ekstremt og meget sørgeligt inden
myndighederne griber ind. Hvornår får de øjnene op og fastsætter regler/love
der varetager dyr på en mere seriøs måde end det der er tilfældet nu.

Jeg vil inderligt håbe at de hunde kommer væk fra den dame da hun ikke
engang er værdig til at passe en tøjhund.

Med Venlig Hilsen
Heidi Høegh

Fra : Kosmonauten

Dato : 10-04-01 13:35

> [...]
finde
> ud af at få de sidste hunde fjernet og få hundepsykolog sat på hundene ...

Hej Ami,
MEGA FØJ.
Har lige fået en email om samme emne.
En sag som burde være afsluttet for lang tid siden, mon ikke der er en el.
anden dyrlæge som sidder med utrolig dårlig smag i munden :c(
Mishandlig og vanrøgt imod dyr el. mennesker er og bliver forkasteligt.

Nethilsen og potedask fra
Martin & Laika

Fra : Telia

Dato : 10-04-01 19:56

Jeg er bange for, at der ikke rigtig vil ske noget med den f.......
dyremishandler. Det virker ofte, som om kredsdyrlægerne undlader at se på
dyrets tarv. Mon det er fordi det kræver noget arbejde af dem?? Sker der
endelig noget, er det jo en minimal bøde som ikke kan være til nogen hjælp
med hensyn til at virke præventiv. Er det muligt at lave en
underskriftsindsamling f. eks her på siden og så printe den ud og sende til
Langeland. hilsen mambo

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 10-04-01 21:52

> [...]
> med hensyn til at virke præventiv. Er det muligt at lave en
> underskriftsindsamling f. eks her på siden og så printe den ud og sende

med sit nye lejemål i Lohals og >>var flyttet til Årup på Fyn?

Pia

Fra : John

Dato : 12-04-01 14:38

> [...]
finde
> ud af at få de sidste hunde fjernet og få hundepsykolog sat på hundene ...

Det er en sørgelig, og trist historie.

Håber at der nu bliver taget godt og grundig fat i madammen
fra myndighedernes side, så hun fatter en gang for alle at
man ikke skal misrøgte mennesket bedste ven på den måde
som hun udføre.

Jeg fik kvalme af at læse både BT og EB´s artikler.

Jhn og labs.
www.nethundeguiden.dk
( Basses Hundeguide.dk lukker og
erstattes af ovenstående)

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-04-01 15:02

In article <9b4asq$2kj5$1@news.cybercity.dk>, "John" <nospam@forum.nl>
wrote:

> Jeg fik kvalme af at læse både BT og EB´s artikler.

Sådan har jeg det nu med de fleste af deres artikler.

--
MVH
Martin Edlich (7)

Mød Brotus på http://www.edlich.dk/vovsen/

Fra : John

Dato : 12-04-01 17:17

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan har jeg det nu med de fleste af deres artikler.

Hej Martin.

Det kvalmende lå ikke i Avisens navn og omdømme, men
i selve sagens kerne.

Hvad er det iøvrigt du finder "kvalmende" ved BT og EB
som Avis ?.

Jeg vil da mene at det er ret vigtig, at sådanne uhyrlige omgang
med dyr / hunde kommer offentligeheden til kende, så en harme
kan blive rettet imod sådanne personer der åbenbart ikke
kan finde ud af at forvalte et dyrs tarv på en respektabel måde.

Kald det blot vor tids gabestok. Min respekt
for folk der misrøgter kan altså ligge et meget lille sted.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 12-04-01 16:22

John <nospam@forum.nl> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b4asq$2kj5$1@news.cybercity.dk...

> Jeg fik kvalme af at læse både BT og EB´s artikler.

Tja kunne jeg bare have nøjedes med kvalme over at læse om hundene ...
-( jeg sad faktisk og græd mens jeg læste det ....)

selvom det jo ikke gavner hundene .... men de to man har fundet har jo
heldigvis fred nu

MVH
Ami