MS Windows
briani 27239
Kan ikke styre >netværksforbindelse over m~
Fra : Bjorn Jensen

Dato : 20-09-03 16:21

Hej

Nogle bekendte af mig har et underligt problem.

For ca. 5-6 måneder siden startede "opret forbindelse"-boxen at dukke frem
lige efter deres Windows 98 var startet. Dvs. der kunne godt mangle at blive
indlæst f.eks. deres ZoneAlarm program. Men "et eller andet begyndte på et
meget tidligt tidspunkt lige efter opstarten af Win98 at ville på
internettet af een eller anden grund". Og ingen af os kan se, at der - på
det tidspunkt hvor dette startede - var blevet installeret noget eller
ændret noget for den sags skyld. Jeg har ganske vist ikke spurgt dem, men
jeg mener alligevel, at der muligvis blev installeret noget homebank (de har
Danske Bank). Men sidstnævnte bliver da ikke sat op til at ville på
"nettet", hvergang computeren bliver startet - vel ?

Og nu har jeg "synes jeg selv checket alt hvad jeg lige kan "se" og det har
ikke hjulpet en disse :(

Jeg har med andre ord checket Outlook Express´ opsætning for at se om der
skulle være et flueben forkert placeret, men kan ikke se noget. Der er
heller ikke noget i "start" folderen, som kunne indikere at et program var
sat op til at skulle logge på ligeså snart win98 er indlæst.

Og da ingen af os mener, at der er sket noget f.eks. installation af et
spil, hvor der er online muligheder, tror ikke de har sådan noget
overhovedet - de interessere sig ikke vildt meget for EDB - så der følges
ikke så meget med omkring sådanne ting, så virker det der sker meget
underligt.

I går aftes/nat installerede jeg Norton Antivirus 2004 på dansk (lige
modtaget med posten dagen før altså helt splinter ny) opdaterede lige efter
med allerseneste datfiler over LiveUpdate! og herefter scannede vi så de ca.
210.000 filer, uden at der blev bemærket så meget som een eneste ting
overhovedet. Jeg installerede endog min Ad-ware 6.182 (vistnok) Pro med
seneste ref-updatering og scannede computeren for spyware m.v.. Heller den
scanning gav noget resultat...

Netop pga. den nye Norton Antivus var blevet udvidet med scanning af
trojans, orme og ad-ware havde jeg foreslået dem at investere i den pakke.
For som jeg sagde til dem, så håbede jeg, at vi kunne finde årsagen til at
deres Win98 SE DK hele tiden - lige efter OS´et var startet - forsøgte at
logge sig på nettet. Men det virkede altså ikke, så....

Er der nogen her, der har prøvet noget lignende og fundet en løsning, eller
kan henvise til et program, som kan registrere alle mulige ting lige fra man
"sætter strøm til computeren" og hvor man så kan se en evt. string eller
patch, som så igen kan forbinde den uforklarlige handling med det program
som er skyld i tingene ???

mvh
Bjørn

Husk ved direkte henvendelser fjernes "nospam" i e-mail adressen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-09-03 17:40

Prøv at gå ind på:
www.spywarefri.dk
og tjek din computer derfra for spyware.
Der findes enkelte spyware programmer der slipper forbi firewalls og diverse
og gerne vil en tur på nettet..

Mvh
Benjamin

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 20-09-03 18:52

Hej Benjamin

Tak - det vil jeg prøve næste gang (om et par dage), når jeg skal over og
gøre "en større vedligeholdelsesproces færdig" :) Bla. mangler jeg at
defragmentere deres harddisk.

De har som du sikkert har forstået af min problemfremstilling "kun" et
almindeligt 56k modem, så et nærliggende spørgsmål er "tager det lang tid
under omtalte forhold ?"

Men Norton Antivirus installationen løb jo heller ikke af stablen uden
problemer. Hvem skulle også tro det, firmaet har jo kun været på banen i en
halv evighed 8-/
Men den skal også gøres færdig. Problemet her var, at jeg ikke kunne
aktivere ind- og udgående mail scanningen. Programmet kom med en
fejlmeddelelse, som fortalte, at der var fundet en intern programfejl, og
det kunne man så enten tage til efterretning eller også klikke sig ind på
deres online supportside. Og hvis man så gør det, så er den
installationsfejl allerede meget kendt. For man kan downloade en ca. 500Kb
stor fil, som geninstallere mailscanningsdelen af hele pakken. Herudover
findes der nogle checkpunkter man lige kan tage og checke. Problemmet var så
bare henad kl. ca. 03.00 om morgenen, at den support hjalp ikke en døjt :-/

Hvor det dog irriterende at først giver man ca. kr. 600,- incl. porto og
moms for en vare lavet af nogle mennesker, der kalder sig selv for
professionelle, også skal man bruge 7 timer på at få deres skidt til at
virke. Og det skal ikke tages som en kritik udelukkende på Symantec. Det er
efterhånden hverdag over hele linien.