MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Redigere i højreklik-menuen - XP DK
Fra : Svend Emil

Dato : 20-09-03 12:34

Hej !

Hvordan kan jeg ændre i højreklik-menuen ??

Det jeg specifikt tænker på, er under punktet "Ny". Der vil jeg gerne kunne
styre hvad der ligger, da der tit kommer et ekstra punkt, når man
installerer programmer.

Er det muligt ??
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-03 12:38

Svend Emil skrev:
> [...]
>
> Det jeg specifikt tænker på, er under punktet "Ny". Der vil jeg gerne
> kunne styre hvad der ligger, da der tit kommer et ekstra punkt, når

I de fleste af de programmer du installerer
kan du under indstillinger fravælge at de
skal vises i højrekliksmenuen.
Du skal lede efter noget ala shell extensions.

Nogle har endda et punkt der hedder:
Right click menu.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Svend Emil

Dato : 20-09-03 13:16

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> skrev i en meddelelse

> I de fleste af de programmer du installerer
> kan du under indstillinger fravælge at de
> skal vises i højrekliksmenuen.
> Du skal lede efter noget ala shell extensions.

Men hvis de nu allerede ligger der....
Kan jeg så fjerne dem igen ???
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-03 16:11

Svend Emil skrev:

> Men hvis de nu allerede ligger der....
> Kan jeg så fjerne dem igen ???

Hvis du nu *nærlæser* ovenstående, var det
så ikke det jeg skrev.

Fra : Ole C

Dato : 20-09-03 16:53

Svend Emil skrev blandt andet:

> Det jeg specifikt tænker på, er under punktet "Ny". Der vil jeg gerne
> kunne styre hvad der ligger, da der tit kommer et ekstra punkt, når
> man installerer programmer.
>
> Er det muligt ??

Ja, i det specifikke tilfælde kan du både fjerme og tilføje punkter ved
hjælp af TweaUI, som kan hentes hos Microsoft. Husk at få udgaven til WinXP.

--
vh
Ole C

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 21-09-03 00:07

> [...]
>
> Det jeg specifikt tænker på, er under punktet "Ny". Der vil jeg gerne kunne
> styre hvad der ligger, da der tit kommer et ekstra punkt, når man

Jeg plejer gerne at bruge TweakUI
Win9x http://makeashorterlink.com/?H2061190
eller
WinXP http://makeashorterlink.com/?T1C521A8
til at fjerne disse. Der findes flere forskellige slags Tweak programmer, men
Tweak UI kan også sagtens gøre tricket og så er den også gratis.

mvh. Torben
--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Fra : Svend Emil

Dato : 28-09-03 08:55

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:945bb.84031$Kb2.3630911@news010.worldonline.dk...

> [...]
men
> Tweak UI kan også sagtens gøre tricket og så er den også gratis.

Jeg har hentet Tweak UI nu.
Jeg har fundet menupunktet Templates, hvor jeg kunne fjerne elementerne
under "Ny" i højreklikmenuen.
Men jeg har lige afinstalleret winamp, og når jeg højreklikker på en
musikfil, har jeg stadig mulighed for at vælge at afspille den i winamp, men
programmet er der bare ikke.

Kan jeg også ændre den "direkte" højreklikmenu med Tweak UI, og hvordan ???
--
--- Svend Emil (o: ---