MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Forvrænget lyd når jeg "optager" i windows
Fra : Jens S

Dato : 19-09-03 16:53

Her er et underligt problem, som jeg håber nogle har en løsning på:

Jeg har to lydkort i min maskine: et Soundblaster Live 5.1 og et
Waveterminal 192L ( et professionelt lydkort til musik ), og det fungerer
fint. Jeg kan høre ren klar lyd fra begge kort, og jeg kan både indspille og
afspille i topkvalitet med Waveterminalkortet via ASIO-driverne ( de drivere
som audioprogrammer som fx. Cubase og Logic bruger )

Forleden skulle jeg prøve det nye ip-telefoniprogram "Skype". Jeg kunne
tydeligt høre hvad min ven sagde, men han kunne høre mig meget forvrænget,
som det var 8 bits lyd eller værre. Jeg prøvede så at optage lidt lyd i
windows' soundrecorder, med samme jammerlige resultat. Det lyder mildest
talt ad H til!!!

Jeg har prøvet line indgangen på begge kort ( med et line signal fra min
mixer ) og mic-indgangen på SBLive med samme resultat.

Det er altså som om at windows' drivere til at håndtere lyd ind i maskinen,
ikke virker optimalt.

Er der nogen der har et løsningsforslag?

De bedste hilsner

Jens

System:
Windows XP Pro UK m. SP1