MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Low on virtuel memory ?? og 2 gange klik p~
Fra : J

Dato : 19-09-03 16:12

Dette skriver windows ofte. Den skriver så at den vil rette det, men det
tror jeg ikkeat den gør for den kommer frem igen noget tid efter.

Min Windows Explorer skal man klikke på ikonet 2 gange nede i
genvejs-procesbaren til venstre for at det åbner. Kan dette rettes?

Mvh. Jens

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-09-03 16:28

"J" <jens@REMOVEcrazyslagelse.dk> skrev i en meddelelse
> Dette skriver windows ofte. Den skriver så at den vil rette det,
> men det tror jeg ikkeat den gør for den kommer frem igen noget
> tid efter.

Hvor stor er din sidefil/pagefile, hvor meget ram har du i maskinen,
hvilken version af windows er det?
Hvor meget plad har du på din harddisk, hvor meget plads har du på dit
C-drev?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : J

Dato : 19-09-03 22:54

> Hvor stor er din sidefil/pagefile, hvor meget ram har du i maskinen,

pagefile.sys er 419mb
Jeg har 1GB DDR-ram og har aldrig haft hukommelses problemer.

> hvilken version af windows er det?

Windows XP servicepack 1.

> Hvor meget plad har du på din harddisk, hvor meget plads har du på dit
> C-drev?

Jeg har 3GB fri ud af 41GB.

Jeg oplever også nu at jeg ikke kan komme ind på min webbank. Men det kan
selvfølgelig skyldes noget helt helt andet.

Mvh. Jens

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-09-03 23:22

> [...]
>
> Jeg oplever også nu at jeg ikke kan komme ind på min webbank. Men
> det kan selvfølgelig skyldes noget helt helt andet.

Prøv at starte "Windows Jobliste", [Alt] [Ctrl][Del] vælg "Jobliste"
kig under "Processer" er der noget som æder løs af din RAM (Hukommelse)

Mener der er andre som har haft lignende problemer med XP, og en
løsningen var at sætte pagefile.sys til ca 1GB, kontrolpanel - System -
Avanceret - Indstillinger for ydeevne - Skift. Husk at trykke Definer,
eller huskes indstillingen ikke.

Fra : J

Dato : 21-09-03 10:03

> Prøv at starte "Windows Jobliste", [Alt] [Ctrl][Del] vælg "Jobliste"
> kig under "Processer" er der noget som æder løs af din RAM (Hukommelse)

Ikke specielt udover det sædvanlige, MEN "system idle process" æder ca 90%
af CUP'en skriver den.
Hvad faen er det? Dette gør den konstant, også under brug.

> [...]
> løsningen var at sætte pagefile.sys til ca 1GB, kontrolpanel - System -
> Avanceret - Indstillinger for ydeevne - Skift. Husk at trykke Definer,

Den er nu sat til 1GB, og systemet er genstartet men det er som om det ikke
har afhjulpet situationen. Den skriver det stadig.

Mvh. Jens

Fra : Leo.E

Dato : 21-09-03 17:59

"J" <jens@REMOVEcrazyslagelse.dk> wrote in message news:<bkjpg2$arl$1@sunsite.dk>...

> [...]
>
> Den er nu sat til 1GB, og systemet er genstartet men det er som om det ikke
> har afhjulpet situationen. Den skriver det stadig.

Prøv det her: Scan for viruses hvis du ikke har gjort det
2. D/L Spybot og AdAware og kør dem for at fjerne spyware
3. kig i msconfig-under start for at se om du kan fjerne
nogen opstartsprogammer
Ang system idle, kører den ikke kun når de andre processer viser 00?
hvis ja, så er det normalt
Leo

Fra : J

Dato : 21-09-03 19:38

> Prøv det her: Scan for viruses hvis du ikke har gjort det
> 2. D/L Spybot og AdAware og kør dem for at fjerne spyware

Jeg har intet spyware inde. Det ville jeg automatisk kunne se i Zonealarm.
Der er i hvert fald ingen programmer som går på nettet udover dem som jeg
har tilladt.
Jeg har virusscannet. Jeg fjernede for nylig denne virus:
W32.Welchia.Worm

Hvordan jeg fik den- det aner jeg virkelig ikke. Jeg åbner af princip aldrig
vedhæftede filer uden at have scannet dem.

> 3. kig i msconfig-under start for at se om du kan fjerne
> nogen opstartsprogammer

Det er småting jeg netop har fjernet. Men ikke noget vildt.

> Ang system idle, kører den ikke kun når de andre processer viser 00?
> hvis ja, så er det normalt

Ja den viser sådan ca. 98% hele tiden men svingen med + og - 10%.
Det er uanset hvad jeg kører i baggrunden.

Mvh. Jens

Fra : Leo.E

Dato : 22-09-03 07:13

"J" <jens@REMOVEcrazyslagelse.dk> wrote in message news:<bkkr77$3vd$1@sunsite.dk>...

> Jeg har intet spyware inde. Det ville jeg automatisk kunne se i Zonealarm.
> Der er i hvert fald ingen programmer som går på nettet udover dem som jeg
> har tilladt.

Du kan ikke se spyware i Zonealarm, spy sniger sig ind i programmer
fra nettet, derfor forslagene ang. adware og spybot
> Jeg har virusscannet. Jeg fjernede for nylig denne virus:
> W32.Welchia.Worm
>
> Hvordan jeg fik den- det aner jeg virkelig ikke. Jeg åbner af princip aldrig
> vedhæftede filer uden at have scannet dem.

En forklaring på hvordan Welchia kommer ind:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.welchia.worm.html

Fra : J

Dato : 22-09-03 20:21

> Du kan ikke se spyware i Zonealarm, spy sniger sig ind i programmer
> fra nettet, derfor forslagene ang. adware og spybot

Ok. Det undersøger jeg hurtigst muligt.
> En forklaring på hvordan Welchia kommer ind:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.welchia.worm.htm

Tak for info. Kan det passe at filen svchost.exe skal slettes?
hvis jeg trykker Ctrl + Alt + Del så kører den faktisk 5 gange.
Er det en fil som tilhører XP eller skal den slettes?
I følge det link du sendte skal den slettes. Er det korrekt forstået?

Tak for hjælpen i øvrigt :)

mvh. jens

Fra : Leo.E

Dato : 23-09-03 05:35

"J" <jens@REMOVEcrazyslagelse.dk> wrote in message news:<bkni35$lan$1@sunsite.dk>...

> [...]
> Er det en fil som tilhører XP eller skal den slettes?
> I følge det link du sendte skal den slettes. Er det korrekt forstået?

Velbekomme
Ang. svchost skal den nok ikke slettes (jeg har den 6 steder!)men der
er en virus-kan ikke lige huske navnet, der lægger sig ind som
svchost(32), men hvis du er virusfri, skal de ikke slettes, for de
originale er systemfiler
Hilsen: Leo

Fra : Leo.E

Dato : 20-09-03 12:12

"J" <jens@REMOVEcrazyslagelse.dk> wrote in message news:<bkf6bv$ph4$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> Min Windows Explorer skal man klikke på ikonet 2 gange nede i
> genvejs-procesbaren til venstre for at det åbner. Kan dette rettes?

Tjek lige,højreklik på denne computer-egenskaber for system-avanceret-
ydeevne-avanceret-hvad står din vituelle hukommelse og er det Windows der bestemmer
Leo