MS Windows
briani 27239
Windows med dos regnskabsprogram - hvordan~
Fra : inni

Dato : 18-09-03 16:19

Kære gruppe,

Jeg skal hjælpe en bekendt med at geninstallere en maskine (fra Windows 98
til ME) hvorpå der er også er installeret et dos-regskabsprogram, som kører
backup via et zip-drev.

Jeg har ikke rigtigt check på det der med dos-programmer i Windows - og
spørgsmålet er derfor:

Når jeg har formateret og installeret Windows ME og øvrige programmer,
hvordan installerer jeg så dos-regnskabs- og backupprogrammet? I dos eller i
Windows dos-promt? - eller??

Venlig hilsen
inni

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 16:48

inni skrev:
> [...]
>
> Når jeg har formateret og installeret Windows ME og øvrige programmer,
> hvordan installerer jeg så dos-regnskabs- og backupprogrammet? I dos

Windows stifinder ville nok være en god ide.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 16:50

Gevaldi skrev:

> Windows stifinder ville nok være en god ide.

Tillæg til ovenstående:

Backup programmet til regnskabet skal muligvis
køres fra selve regnskabet...noget med indlæs
backup?

Fra : inni

Dato : 18-09-03 21:52

Har du selv forsøgt dig med en sådan opgave Gevaldi?? Det lyder nemlig ikke
sådan.

VH
Inni

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-03 06:21

inni skrev:
> Har du selv forsøgt dig med en sådan opgave Gevaldi?? Det lyder
> nemlig ikke sådan.

Jamen så må du da meget undskylde, men
som du selv skrev så er det jo dig der ikke
har styr på det der dos halløj.

Jeg bruger selv Windows ME og har vel 12
dos programmer installeret, men dem har
jeg jo selv installeret uden hjælp fra en *ikke*
kyndig medhjælper.

Er du venlig at citere under det du svarer på
og så ellers klippe resten væk:

Fra : phanton

Dato : 18-09-03 23:24

"inni" <inni@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når jeg har formateret og installeret Windows ME og øvrige programmer,
> hvordan installerer jeg så dos-regnskabs- og backupprogrammet? I dos eller

Hej

Du kan ikke bruge et dos regnskabsprogram med WinMe som styresystem.
Du kan derimod instalere og køre programmet efter at have bootet med en dos
bootdiskette

mvh phanton