HTML Post fra en applet
Fra : Christoffer Bundgaar~

Dato : 10-04-01 08:58

Er det muligt at sende data fra en applet over i en mysql db?

Jeg har indtil videre kun den løsning, at sende data'en via en url over
i et php script, men det er vel ikke optimalt!

Der burde findes en måde hvorpå man gennem en HTML form kan sende
data'en videre.
Problemet (hvis det er et problem) er at antallet af data er forskelligt
fra hver gang.

Mvh
stoffer

Fra : Kristoffer Sørensen

Dato : 10-04-01 12:54

Hej Christoffer

Personligt har jeg selv haft meget lidt erfaring med MySQL og applets, men
den måde det fungerer på i Applikationer er vha. en "driver" man loader
(mmmysql feks) og så inkluderer man jdbc. Herved kan man få MySQL adgang.
Det burde fungere på samme måde i Applets, men jeg er dog ikke sikker, men
det er vel et forsøg værd.

Mvh
Kristoffer Sørensen
www.kiloo.dk

Fra : Rune Nielsen

Dato : 10-04-01 14:09

Hej,

> [...]
> Det burde fungere på samme måde i Applets, men jeg er dog ikke sikker, men

Det gør det også, men det skal nok lige nævnes, at det kræver at mySQL
database-serveren
kører på samme maskine som webserveren. Det skyldes at appletter, der ikke
er signerede
ikke kan kontakte andre maskine over netværket end den maskine den selv
komme fra.

Alternativt kan man signere sin applet, men det er jo så en anden sag :)

Med venlig hilsen,
Rune Nielsen, rn@picit.dk

Fra : Jacob Møller

Dato : 10-04-01 14:20

> [...]
> komme fra.
>
> Alternativt kan man signere sin applet, men det er jo så en anden sag :)

Set ud fra et sikkerheds- og vedligeholdesesmæssigt perspektiv er det ikke
nogen god idé at lave database tilgangen på klient siden. Browserne cacher
dine klasser filer, hvilket medfører uens db-tilgang over tid (forudsat at
du opdaterer din klient-side løbende).

-Jacob
www.kiloo.dk

Fra : Rune Nielsen

Dato : 10-04-01 14:38

Hej,

> Set ud fra et sikkerheds- og vedligeholdesesmæssigt perspektiv er det ikke
> nogen god idé at lave database tilgangen på klient siden. Browserne cacher

Måske kunne det være en idé at have en Servlet kørende, som kan tage sig
af database-forbindelsen og så lade appletterne kontakte denne. Det er dog
bare et forslag, har ikke gennemtænkt det :)

> dine klasser filer, hvilket medfører uens db-tilgang over tid (forudsat at
> du opdaterer din klient-side løbende).

Hvis du tænker på at der vil være forskellige versioner af appletten, der
kontakter
serveren, så kan dette dog løses ved at smide appletten i en cab/jar fil med
versions-
informationer og placere denne i et <OBJECT> tag og checke på at det er den
rigtige version, der er installeret ved brugeren.

Det er dog lettere omstændigt.

Med venlig hilsen,
Rune Nielsen, rn@picit.dk

Fra : Christoffer Magnusse~

Dato : 11-04-01 09:32

Jeg får flg. fejl når jeg prøver at få forbindelse til mysql db'en:
com.ms.security.SecurityExceptionEx[org/gjt/mm/mysql/MysqlIO.<init>]: cannot
connect to "localhost".
Den connection jeg prøver med er:
Connection con = DriverManager.getConnection(

"jdbc:mysql://localhost/dbname?user=username&password=password");
Det må være her fejlen ligger...
Men hvor?

mvh
stoffer

Fra : Kristoffer Sørensen

Dato : 11-04-01 09:44

Hej Christoffer

Du skal først sørge for at din applet også køres fra http://localhost/url.
Hvis du bruger feks. 127.0.0.1 betragtes dette som en anden server, det er
url/dns baseret, ikke ip baseret.
Hvis du har åbnet appletten fra localhost, så virker det som om at serveren
ikke svarer på connections. Men det lader som om at det er en regulær
security exception af formen; ingen tilladelse af connections til fremmede
servere.

Mvh
Kristoffer Sørensen
www.kiloo.dk