MS Windows
briani 27239
Key til XP
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 17-09-03 21:46

Hej,

Jeg har en kammerat, som ikke er særlig fiks med en PC'er.
Han har formateret maskinen, og derefter har en anden kammerat lagt Win XP
ind.
Problemet er så at der er brugt en ulovlig key, så maskinen ikke kan
opdateres med Service Pack 1.
Han har en lovlig XP Studielicens (Aner ikke hvorfor de ikke har brugt denne
key), og ønsker at skifte den ulovlige key ud med den lovlige - Kan man det
i registreringsdatabasen, eller skal der installeres igen?

mvh

Carsten

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-09-03 21:55

On Wed, 17 Sep 2003 22:46:00 +0200, "Carsten Pedersen"
<dublinx@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>key), og ønsker at skifte den ulovlige key ud med den lovlige - Kan man det
>i registreringsdatabasen, eller skal der installeres igen?

Man kan gøre det ved at køre en opgradering og så bare bruge den
rigtige key.

--
Jens callto://jensep

An honest answer can get you into a lot of trouble!

Fra : Dan Molberg

Dato : 17-09-03 22:10

Overkill.... http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;321636

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Dan Molberg

Dato : 17-09-03 22:11

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> wrote in message
> Overkill....
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;321636

Og skal vi lige prøve på dansk også:)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da-dk;321636

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Michael

Dato : 18-09-03 19:50

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> skrev i en meddelelse
> "Dan Molberg" <beyond@repair.void> wrote in message
> [...]
jeg har et spørgsmål til denne side, dvs jeg har en lovlig cd, som jeg ikke
kan boote fra. Så kan jeg vel bare låne en kammerats cd og derefter skifte
key med min originale
cd. Korrekt eller hva?

mvh

Michael

Fra : Dan Molberg

Dato : 18-09-03 21:26

"Michael" <strandsbjerg@get2net.dk> wrote in message

> [...]
ikke
> kan boote fra. Så kan jeg vel bare låne en kammerats cd og derefter skifte

Nu er det sådan du ikke skal boot fra nogen CD for at kunne gøre det der
står på den siden, men ellers så må du godt bruge en hjemmebrændt CD så
længe du ikke har den installeret flere gange end du har licenser til.

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Michael

Dato : 18-09-03 22:23

> Nu er det sådan du ikke skal boot fra nogen CD for at kunne gøre det der
> står på den siden, men ellers så må du godt bruge en hjemmebrændt CD så
> længe du ikke har den installeret flere gange end du har licenser til.
det skal man når xp'en ligger på en recovery cd

Fra : Dan Molberg

Dato : 18-09-03 22:47

> det skal man når xp'en ligger på en recovery cd

Hvor ser du at man skal boot på en CD?

1) Start Windows XP.
2) Klik på Start, og klik derefter på Kør.
3) Skriv regedit i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
4) Find følgende registreringsnøgle i venstre rude, og klik på den:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current
Version\WPAEvents
5) Højreklik på den binære værdi OOBETimer i højre rude, og klik derefter på
Rediger.
6) Du skal mindst ændre ét ciffer for at deaktivere Windows.
7) Klik på Start, og klik derefter på Kør.
8) Skriv følgende kommando i feltet Åbn, og klik derefter på OK:
%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a
9) Klik på Ja, jeg vil ringe til en kundeservicerepræsentant for at aktivere
Windows, og klik derefter på Næste.
10) Klik på Skift produktnøgle.
11) Skriv den nye produktnøgle i feltet Ny nøgle, og klik derefter på
Opdater.
12) Hvis du vender tilbage til det forrige vindue, skal du klikke på Påmind
mig senere og derefter genstarte computeren.

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : jens

Dato : 18-09-03 01:11

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

XP

> Man kan gøre det ved at køre en opgradering og så bare bruge den
> rigtige key.

Er du sikker på det ?
Jeg mener en studielicens betyder XP home, og ulovlig key betyder XP pro.
Kan man "Opgradere" fra pro til home ?

Mvh Jens

Fra : Remmen

Dato : 18-09-03 05:46

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på det ?
> Jeg mener en studielicens betyder XP home, og ulovlig key betyder XP pro.
> Kan man "Opgradere" fra pro til home ?

En studielicens er XP Pro - har selv brugt en i snart to år.

Lars

--
SV: Fordi almindelige mennesker læser oppefra og ned.
SP: Hvorfor er top-posting på Usenet så irrirterende?

Fra : jens

Dato : 18-09-03 06:34

"Remmen @hotmail.com>" <larsremmen<REMOVE> skrev i en meddelelse

> En studielicens er XP Pro - har selv brugt en i snart to år.

Ok, så er det min hukommelse der ikke slår til.

Mvh Jens

Fra : Michael Frandsen

Dato : 18-09-03 08:44

gå ind i start>run indtast regedit gå til
HKey_Local_Machine\Software\Microsoft\windowsNT\Current Version\WPAEvents
højreklik på OOBETimer og vølg "modifify binary data" og ændre så mindst en
af tallene/bogstaverne herefter går du i Start>Run og
taster%systemroot%\System32\oobe\msoobe.exe /a og du kan nu indtaste din
produkt key igen