MS Windows
briani 27239
WINS
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 17-09-03 19:29

Hej.

Jeg har et par win98SE maskiner her. Jeg synes altid jeg har haft bøvl
med, at se maskinerne i netværket. Så er de der, og så er de der ikke
efter en restart.

Nu har jeg fået sat min bærbare win98se op med et trådløst netværk til
de andre, og det er selvfølgelig det samme. Ikke at jeg regnede med, at
at det ville blive bedre efter dette nymodens fænomen .

Kører jeg på min winXP maskine er der aldrig problemer. Jeg har bl.a.
også haft XP på den bærbare, og da var der heller ingen problemer.

Jeg har talt med en, der mente, at hvis jeg satte wins op, ville
problemet være løst. Jeg aner -endnu- ikke en dyt om wins, men hvis det
er noget, der måske vil hjælpe, ja så vil jeg sætte mig ind i det.

Men først vil jeg gerne lige have et par kommentarer med på vejen. Det
er jo ikke nogen grund til, at skyde gråspurve med kanoner, hvis det
ikke er nødvendigt.

mvh, Erik Jakobsen (På en SuSE Linux 8.2 maskine .

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 18-09-03 07:49

Oh shit

Jeg havde ikke disablet NIS2003's firewall