MS Windows
briani 27239
XP i mere end een PC?
Fra : Jensen

Dato : 17-09-03 18:53

Min kone har købt en bærbar og vil have at vide, om man kan installere
vores XP fra den store computer i den bærbare. Hun har hørt, at det er
lovligt når det drejer sig om to PCer i samme hus. Er det legalt?
Venligst Jørgen Jensen.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 17-09-03 19:09

"Jensen" <ppanter(nospam)@City.dk> skrev i melding
> [...]
> vores XP fra den store computer i den bærbare. Hun har hørt, at det er
> lovligt når det drejer sig om to PCer i samme hus. Er det legalt?

Nei.
Det skal være en lisens på hver maskin.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Aksel

Dato : 17-09-03 19:25

"Jensen" <ppanter(nospam)@City.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vores XP fra den store computer i den bærbare. Hun har hørt, at det er
> lovligt når det drejer sig om to PCer i samme hus. Er det legalt?

Indtil videre skal der være en licens til hver maskine, men jeg har på et
møde med Microsoft DKs administrerende direktør fået at vide at de
sandsynligvis kommer med en mere lempelig praksis for private, en slags
familielicens

Hilsen Aksel

Fra : Thomas Blitz

Dato : 18-09-03 06:52

Jensen wrote:
> [...]
> vores XP fra den store computer i den bærbare. Hun har hørt, at det er
> lovligt når det drejer sig om to PCer i samme hus. Er det legalt?
Legalt i hvilken forstand.
Det er principielt ikke lovligt, men ms ville aldrig begynde at sagsøge
nogen for at installere winxp på deres hjemmemmaskiner, også selvom du
skulle have 3+maskiner.

det er der simpelthen ikke nogen økonomisk eller forretningsmæssig
fornuft i.
jeg har flere venner der har haft arb. i MS's "licens" afdelen og de har
aldrig gået efter små fisk, men kun firmaer der ikke betaler licenser
for mange maskiner.

Så installer du bare uden de store skrubler.

venligst

thomas

Fra : Søren Blom

Dato : 18-09-03 14:43

"Thomas Blitz" <legal@BlABlAflashking.dk> skrev i

> [...]
> for mange maskiner.
>
> Så installer du bare uden de store skrubler.

Problemet, er bare at jeg næppe tror det vil fungere, for en Windows XP kan
nødvendigvis kun være aktiveret på een maskine af gangen. Så når den
aktiveres på den bærbar, så vil jeg tro at man løber ind i problemer næste
gang den Stationær går online med samme Windows. Mit råd er, at lade værre,
brug de 900 kr. på en Windows mere og slip for bekymringerne.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk