MS Windows
briani 27239
Systemkrav ?
Fra : Kim

Dato : 17-09-03 16:45

Okay, så du mener Jesper (og andre), at min datters gamle maskine
også burde kunne klare XP, bare jeg lægger begge Sd Ram af
256 Mb stk. i ?

For selv om det gamle MB godt kan klare 512 Mb ram ialt ifgl. manualen,
så "tilter" vores Win 98 SE nu, jeg har nemlig prøvet at lægge begge
Ram-klodser i...

Mvh Kim

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 17-09-03 16:49

Jeg kører selv med en ASUS P5A med 500MHz og 512MB ram. 2 x 40 MB diske og den kører fint. Bliver
mest brugt til Internet og mail.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-09-03 17:10

Kim wrote:
> Okay, så du mener Jesper (og andre), at min datters gamle
maskine
> også burde kunne klare XP, bare jeg lægger begge Sd Ram af
> 256 Mb stk. i ?

Sagtens - jeg har en 500 mhz Compaq PC med kun 128 mb ram - og
den kører XP uden problemer.

Men der er ingen tvivl om, at mere RAM vil give lidt bedre
hastighed.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 17-09-03 17:32

Jan Vestergaard wrote:
> Sagtens - jeg har en 500 mhz Compaq PC med kun 128 mb ram - og
> den kører XP uden problemer.

Tja... jeg har kørt med en Celeron 700 MHz og 128 MB ram + WinXP. Det var sq
ikke det hurtigste jeg havde prøvet....

--
Martin K

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-09-03 17:44

Martin Kirschmeyer wrote:

> Tja... jeg har kørt med en Celeron 700 MHz og 128 MB ram + WinXP.
> Det var sq ikke det hurtigste jeg havde prøvet....

Var det med eller uden flimflam? Hvis man slår den bløde blå
grænseflade fra og i stedet bruger Classic, falder kravene til maskinen
betragteligt.

Jeg har brugt XP på en Celeron 450MHz med 192MB RAM, hvor det kørte
glimrende.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-09-03 18:46

Toke Eskildsen wrote:
> [...]
> maskinen betragteligt.
> Jeg har brugt XP på en Celeron 450MHz med 192MB RAM, hvor det

Jeg brugte også classic - jeg synes ikke om det nye udseende

Jeg kørte med XP på 128 mb i peroden fra XP kom frem til for
nylig, hvor jeg satte mere RAM i dyret - den kan ikke klare mere
end 384 mb - så det sidder der i nu.og det har da givet lidt
ekstra - men det er ikke en kæmpeforskel.

Men nu kørte dem som nævnt også OK med 128 mb........

Men der er da ikke tvivl om at der forskel på PC'er hvad dette
angår.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 17-09-03 19:41

Jan Vestergaard wrote:
> Jeg brugte også classic - jeg synes ikke om det nye udseende

Og jeg synes ikke om classic look'et... men sådan er der jo så meget

--
Martin K

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 17-09-03 19:41

Toke Eskildsen wrote:
> Var det med eller uden flimflam? Hvis man slår den bløde blå
> grænseflade fra og i stedet bruger Classic, falder kravene til
> maskinen betragteligt.

Det meste af tiden kørte jeg med 'flimflam' som du ynder at kalde det. Det
var en maskine jeg havde lånt, og det var først til sidt jeg fandt ud af at
den kørte bedre uden 'flimflam'. Meeen jeg er nu af den overbevisning, at
hvis ikke man kan få sin desktop til at se ud som man vil uden at maskinen
går i knæ, er maskinen for lille, og man må opgradere til een der kan matche
eens behov. Jeg bryder mig ikke om at vende tilbage det det grå kedelig look

> Jeg har brugt XP på en Celeron 450MHz med 192MB RAM, hvor det kørte
> glimrende.

OK...

--
Martin K

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-09-03 20:19

Martin Kirschmeyer wrote:

> Det meste af tiden kørte jeg med 'flimflam' som du ynder at kalde
> det.

Jeg kører selv med Det Nye Look (hvis den betegnelse er bedre?) på min
nuværende maskine (Athlon 1700+, 1GB RAM). Jeg synes nu ikke det er den
store innovation - bevares, det ser da lidt smartere ud, men hvor er de
(ægte) skalerbare ikoner, Keep On Top i vinduesmenuen, snap to grid,
snap to edge, snap to hvadsomhelst, autoplacering af vinduer på
tilgængelig plads og en startmenu der ikke gemmer programmerne væk?

De fleste ting kan opnås med tredjepartsprogrammer, men jeg synes den
blå overflade er... overfladisk. Det ville være rart med lidt mere
fokus på brugbarhed.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : jens

Dato : 17-09-03 21:39

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> De fleste ting kan opnås med tredjepartsprogrammer, men jeg synes den
> blå overflade er... overfladisk. Det ville være rart med lidt mere
> fokus på brugbarhed.

Det kan da ikke blive mere brugbart ?
Der er som default et billede så man bliver mindet om at man burde gå ud og
slå græsplænen isteddet for at sidde her........

Mange ting kan iøvrigt opnås med xp selv, uden ekstra programmer.

Mvh Jens som godt forstår anken ved xp`s udseende og "funktioner".