MS Windows
briani 27239
VAR = output af kommando
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-09-03 13:33

Hej

Jeg sidder og har fået brug for at lave et lille batch-script under
Windows NT4. Jeg er Unix-mand, så jeg er lidt tabt

Jeg vil gerne have outputtet af en kommando ind i en variabel. Hvilket
jeg i BASH (Unix shell) ville gøre med:

VAR=`kommando`;

eller

VAR=$(kommando);

Hvordan gør man under Windows?

Jeg har prøvet:

set VAR=call kommando
echo %VAR%

Men så udskriver den blot "call kommando", hvilket jo ikke er hvad jeg
vil.

--
Jacob

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-09-03 15:13

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Jeg sidder og har fået brug for at lave et lille batch-script under
> Windows NT4. Jeg er Unix-mand, så jeg er lidt tabt

Jeg endte med at løse problemet ved at finde en sh.exe (godt nok en
zsh, men det kan også bruges) på
<http://unxutils.sourceforge.net/>. Så kunne jeg klare det på
Unix-metoden

--
Jacob

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-09-03 17:10

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> Windows NT4. Jeg er Unix-mand, så jeg er lidt tabt
>
> Jeg vil gerne have outputtet af en kommando ind i en variabel. Hvilket

I de simple tilfælde kan du bruge:

for /F %%I in ('kommando') do @set VAR=%%I

Hvis der er mellemrum i kommandoen:

for /F "tokens=*" %%I in ('kommando') do @set VAR=%%I

Hvis du kører det fra kommando prompten:

for /F "tokens=*" %I in ('kommando') do @set VAR=%I

www.cygwin.com har et komplet bash environment til windows.

/b