MS Windows
briani 27239
Lydoptagelser
Fra : fritnat

Dato : 17-09-03 11:17

Når jeg prøver at stikke en almindelig mikrofon i PC'en og optage lyd så
får jeg altid et problem med at lydstyrken er altid alt for lav, selvom
der er skruet helt op for optagelydstyrken. Jeg har prøvet med
forskellige programmer, mikrofoner og PC'er med samme resultat. Jeg
optage første med en diktafon og bruger line indgang med en fint
resultat men det er noget værd bøvl. Er der noget jeg gør forkert eller
er mikrofonindgangen på PC'er bare til pynt?

Mvh. Fritnat

http://www.kandu.dk/

Fra : Edmund

Dato : 17-09-03 15:09

fritnat skrev:

> Når jeg prøver at stikke en almindelig mikrofon i PC'en og optage lyd
> så får jeg altid et problem med at lydstyrken er altid alt for lav,

Under micropfone i Windows volumekontrol kan du vælge Avanceret og vælge
mic boost

Kan du ikke se Avanceret knappen, kan du slå den til i indstillinger i
menulinjen.

Men det kommer selfølgelig an på hvilket lydkort og drivere du har.

--
Mvh Edmund