MS Windows
briani 27239
spm. vedr. backup/spejling løsning!
Fra : Henrik

Dato : 16-09-03 13:19

Min far har en lille 2-mands virksomhed og har lige været udsat for en
mekanisk fejl i et laptop drive, der gjorde drevet ubrugeligt og
ulæseligt… Det er derfor gået op for ham at han skal til at lave
backup…

Jeg ønsker at kunne tage en komplet kopi af harddisken, for at undgå
at skulle bruge 1 dag på at loade maskinen op fra bunden med alle
programmer og settings…. Ved dog ikke noget om hvilket software og
hardware der skal anvendes hertil. Havde forestillet mig en 200-250 GB
ekstern harddisk?
Det skal være lidt á la windows Restore points/ eller
genskabelsesfunktion.
Det skal være nemt at lave backup'en – da han ikke er superbruger…
Løbende skal der så tages backup af datapartitionen, således at
ændrede filer backes up på faste tidspunkter eller ved nedlukning af
PC - hvilket program kan det...

Dem der solgte ham en ny HDD forslog at bruge nero til at brænde
backups, men jeg mener da det må kræve masser af cd'er og ikke er
holdbart for så skal maskinen jo loades med winXP og nero inden der
kan genskabes noget?

Al hjælp, kommentarer og idéer modtages…

Fra : Thomas Blitz

Dato : 17-09-03 07:20

Henrik wrote:

> [...]
> holdbart for så skal maskinen jo loades med winXP og nero inden der
> kan genskabes noget?
>
> Al hjælp, kommentarer og idéer modtages…
Symatec Norton Ghost kan bruges

Powerquest Drive Image 7 er en mulighed ( har brugt dette prog med stor
succes. Nemt at gå til )
http://www.powerquest.com/
Kan backe op på alle medier, harddiske/tape/cd'er osv. Kan gøres fra
windows og er selv bootende i tilfælde af fejl.

Venligst

Thomas