MS Windows
briani 27239
Ikonerne forsvinder fra Meddelelsesområdet
Fra : Britt Malka

Dato : 15-09-03 10:29

Goddag,

Jeg bruger Windows XP, og siden at jeg er gået over til det, så
forsvinder de ikoner, jeg ellers havde liggende ved siden af uret i
det, der tidligere hed Systembakken, men nu Meddelelsesområdet.

Det er irriterende, fordi mange af dem skal jeg bruge til at
højreklikke på og ændre indstillinger eller aktivere.

Jeg HAR prøvet at sætte indstillingen, så bestemte ikoner altid vises,
men det virker bare ikke.

Er der nogen, der kender et godt kneb?
Britt Malka

Få Tips & Tricks og ny inspiration - Vind Malka-hæfte fra Libris - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Nielsen

Dato : 15-09-03 10:32

Gå i egenskaber for proceslinje og fjern fluebenet i skjul inaktive ikoner.

Fra : Britt Malka

Dato : 15-09-03 10:46

On Mon, 15 Sep 2003 11:32:04 +0200, "Nielsen"
<olelykke@teliamailnospam.dk> wrote:

>Gå i egenskaber for proceslinje og fjern fluebenet i skjul inaktive ikoner.

Det hjælper desværre ikke. Jeg mangler stadig nogle ikoner, og det er
lidt tilfældigt, hvilke jeg mangler. I dag er det min IP checker og
SnagIt, som jeg skal bruge.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-09-03 00:12

Britt Malka skrev:

> Det hjælper desværre ikke. Jeg mangler stadig nogle ikoner, og det er
> lidt tilfældigt, hvilke jeg mangler.

Måske kan det hjælpe at rydde den cache som husker på gamle ikoner,
men jeg ved det ikke. <http://support.microsoft.com/?kbid=283084>.

Madsen.

Fra : Nielsen

Dato : 16-09-03 05:55

Du burde på finansloven Thomas Madsen, med alt den vidne du øser ud af
om mangt og meget

Mvh Ole Lykke

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-09-03 13:54

Nielsen skrev:

> Du burde på finansloven Thomas Madsen, med alt den vidne du øser
> ud af om mangt og meget

Jeg tror nu desværre aldrig at jeg kommer på finansloven, men tak
for din ros Ole. Den lunede. :)

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-09-03 12:59

Britt Malka skrev:

> Jeg bruger Windows XP, og siden at jeg er gået over til det, så
> forsvinder de ikoner, jeg ellers havde liggende ved siden af uret i
> det, der tidligere hed Systembakken, men nu Meddelelsesområdet.

Har du installeret WinXP ovenpå en anden udgave af Windows? Jeg har
aldrig oplevet det fænomen på WinXP (Pro) medmindre at jeg har bedt
den om at skjule ikonet forstås.

Madsen.

Fra : Britt Malka

Dato : 15-09-03 13:22

On Mon, 15 Sep 2003 13:58:57 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Har du installeret WinXP ovenpå en anden udgave af Windows?

Nej, det var en ren installation.

>Jeg har
>aldrig oplevet det fænomen på WinXP (Pro) medmindre at jeg har bedt
>den om at skjule ikonet forstås.

Fænomenet har været der lige fra start af, men jeg har WinXP Home
Edition - som i øvrigt også giver mig problemer med USB-portene. To af
dem kan slet ikke findes (USB2), og de to øvrige melder ofte om, at de
ikke fungerer korrekt. Suk...

Fra : Leo.E

Dato : 16-09-03 06:07

foxi@foxladi.com (Britt Malka) wrote in message news:<3f6aae0c.22160328@news.free.fr>...

> [...]
> Edition - som i øvrigt også giver mig problemer med USB-portene. To af
> dem kan slet ikke findes (USB2), og de to øvrige melder ofte om, at de
Det program her kan styre ikonerne: http://www.xdesksoftware.com/systrayx.html

Bruger du USB-portene?
Hilsen: Leo

Fra : Britt Malka

Dato : 22-09-03 12:32

On 15 Sep 2003 22:06:47 -0700, le01@post9.tele.dk (Leo.E) wrote:

>Det program her kan styre ikonerne: http://www.xdesksoftware.com/systrayx.html

Takker. Kigger på det.

>Bruger du USB-portene?

De to, der virker, bruger jeg. De to, der ikke virker, står tomme.

Britt Malka

Få Tips & Tricks og ny inspiration til hjemmesiden m.m. - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-09-03 13:27

Britt Malka skrev:

> [...]
> Edition - som i øvrigt også giver mig problemer med USB-portene.
> To af dem kan slet ikke findes (USB2), og de to øvrige melder ofte

Har du installeret SP1? Hvis ikke så prøv at gøre det. Den første
udgave af WinXP understøtter ikke EHCI.

<http://support.microsoft.com/?kbid=312370>.

Madsen.

Fra : Britt Malka

Dato : 22-09-03 12:31

On Mon, 15 Sep 2003 14:27:07 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Har du installeret SP1? Hvis ikke så prøv at gøre det. Den første
>udgave af WinXP understøtter ikke EHCI.

Det kunne jeg ikke huske, om jeg havde, da du spurgte, fordi min mand
plejer at tage sig af det... Så jeg installerede den, eller rettere
dens efterfølger, og jeg kan stadig ikke bruge de to USB-porte, jeg
har forrest på kabinettet.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-09-03 13:52

Britt Malka skrev:

> Så jeg installerede den, eller rettere dens efterfølger, og jeg
> kan stadig ikke bruge de to USB-porte, jeg har forrest på
> kabinettet.

Har du USB 2.0-porte andre steder? Altså f.eks. bagpå kabinettet eller
i en ekstern hub? Hvis du har og det kun er dem på fronten som ikke
virker, så kunne det jo være at stikkene på fronten ganske simpelt
ikke er koblet til bundkortet eller til et internt indstikskort hvis
bundkortet ikke er født med USB 2.0.

Madsen.

Fra : Britt Malka

Dato : 22-09-03 14:24

On Mon, 22 Sep 2003 14:52:22 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Har du USB 2.0-porte andre steder?

Jeg mener, at de USB porte, jeg har bag på kabinettet, er USB 1.x...

> [...]
>virker, så kunne det jo være at stikkene på fronten ganske simpelt
>ikke er koblet til bundkortet eller til et internt indstikskort hvis

De har virket, da jeg kørte Windows 2000, men jeg har fået nyt
bundkort, og jeg kan ikke huske, om jeg fik det, før eller efter at
jeg gik over til Windows XP.

Jeg må hellere lige spørge den teknisk mindede del af Malkaz

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-09-03 15:19

Britt Malka skrev:

> Jeg må hellere lige spørge den teknisk mindede del af Malkaz

Det var måske et forsøg værd. :)

Madsen.

Fra : Kispus

Dato : 15-09-03 21:50

> [...]
> højreklikke på og ændre indstillinger eller aktivere.
>
> Jeg HAR prøvet at sætte indstillingen, så bestemte ikoner altid vises,

Jeg har samme problem, se link

Fra : nardus

Dato : 01-10-03 13:51

Jeg har samme problem - men har ikke kunnet finde en løsning. Er der
fundet en løsning på det eller...?

Med venlig hilsen

Kristian Lindholm

http://www.kandu.dk/

Fra : Britt Malka

Dato : 06-10-03 17:48

On Wed, 01 Oct 2003 12:50:34 GMT, "nardus" <nardus.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har samme problem - men har ikke kunnet finde en løsning. Er der
>fundet en løsning på det eller...?

Nej.

Jeg har nu valgt, at alle ikoner altid skal vises, og det har hjulpet
lidt på problemet, men det sker stadig, at nogle af de programmer, som
burde ligge der, ikke gør det, når jeg skal bruge dem.