MS Windows
briani 27239
WIn XP Pro vil ikke slukke eller genstarte~
Fra : John

Dato : 14-09-03 23:26

Hej !

En ven af mig kom med sin computer til mig, fordi når han vil lukke
computeren lukker den ned og fryser men slukker ikke strømmen. Det samme
sker når han vælger "Genstart", WinXP lukker ned og fryser, men genstarter
ikke. Begge med det resultat at man må trykke på Reset-knappen for at få liv
i maskinen igen.

Jeg tror at dette problem kom når vi installerede en driver til TV-kortet,
der ikke passede til kortet alligevel, den blev afinstalleret igen. Vi fandt
senere den rigtige driver til TV-kortet.

Men maskinen fryser stadig når man vil lukke eller genstarte Windows. Der er
også installeret ServicePack 1 på Windows.

Er der nogen der ved hvordan man kan afhjælpe dette problem, uden at
formatere harddisken.

MVH
John

Fra : XoDeus \(DK\)

Dato : 15-09-03 07:03

Jeg ville personligt prøve at reparere windows installationen. Dette plejer
at afhjælpe mine problemer!

Fra : John

Dato : 15-09-03 13:49

> Jeg ville personligt prøve at reparere windows installationen. Dette
plejer
> at afhjælpe mine problemer!

Hvordan gør jeg det hvis Installations-CD'en ikke selv vil gå i
reparer-tilstand, er der måske en exe-fil man kan klikke på eller en
commando man kan skrive ??

Jeg har prøvet at genstarte computeren med XP cd'en, men den kommer ikke til
der hvor man kan vælge at reparere Windows.

MVH
John

Fra : Leo.E

Dato : 15-09-03 20:28

"John" <Palleba@palleba.dk> wrote in message news:<3f65b4fd$0$122$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Jeg har prøvet at genstarte computeren med XP cd'en, men den kommer ikke til
> der hvor man kan vælge at reparere Windows.

Prøv at læs her: http://www.hcma.dk/formattering.htm

Der er også repair med!
Leo