MS Windows
briani 27239
Strømstyring i XP virker ikke...
Fra : sah

Dato : 14-09-03 20:27

Hej

Jeg har lige opdateret bios og derefter har min pc ikke vil gå i dvale
tilstand.
(jeg kan godt sætte den manuelt i dvale) og maskinen har før bios update
virket.
Jeg har prøvet ... http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm
-klip-
Når du har aktiveret strømstyring i ( eller opgraderet) BIOS, er det
nødvendigt at installerer "NT Apm/Ældre grænseflade...".
Gå til Kontrolpanel - Tilføj Hardware, og start guiden. Når du bliver spurgt
om du har tilsluttet ny hardware, vælger du "Ja, jeg har allerede
tilsluttet...", klik næste.
Vælg "Tilføj ny Enhed" nederst i listen af hardware.
I næste dialogboks vælger du "Installer hardwaren som jeg manuelt
vælger...".
På listen der nu dukker op kan du markere "NT Apm/ældre understøttelse".
-klip slut-

også uden held... hjælp.....

Bundkort L7VTA / XP2200 /

Fra : sah

Dato : 14-09-03 21:02

"sah" <sa@lsdhksh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælger...".
> På listen der nu dukker op kan du markere "NT Apm/ældre understøttelse".

ved installeringen "NT Apm/Ældre grænseflade..."
får jeg en kode 37 samt en gul trekant med udråbstegn i
nogen som ved hvad kode 37 er ?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-09-03 13:02

sah skrev:

> Jeg har lige opdateret bios og derefter har min pc ikke vil gå i
> dvale tilstand.

Hvad hedder din computer inde i Enhedshåndtering? Står den til
Standard-PC eller står den til ACPI-PC? Hvad stod den til før du
opgraderede BIOS?

Madsen.

Fra : sah

Dato : 16-09-03 07:34

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvad hedder din computer inde i Enhedshåndtering? Står den til
> Standard-PC eller står den til ACPI-PC? Hvad stod den til før du
> opgraderede BIOS?

Den står nu til ACPI-PC , jeg ved desværre ikke hvad den stod til før bios
update.
mere info... jeg havde (før update) lavet en ghost fil kun med installering
af xp, efter update af bios
har jeg smidt ghost filen på igen og så virkede strømstyringen ikke.
Jeg prøver lige at smide den gamle bios på igen og se om det så virker - det
tror jeg nu nok den gør.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-09-03 13:54

sah skrev:

> Den står nu til ACPI-PC , jeg ved desværre ikke hvad den stod til
> før bios update.

Hvis den står til ACPI-PC så bør du ikke installere APM. APM er en
ældre strømstyringsmodel end ACPI, så det er sikkert derfor at du
ikke har haft held til at installere APM. Du kan mig bekendt ikke
have både ACPI og APM inde på samme tid.

Madsen.

Fra : sah

Dato : 16-09-03 14:24

> [...]
> ikke har haft held til at installere APM. Du kan mig bekendt ikke
> have både ACPI og APM inde på samme tid.

ok. men øv.
ved du så hvad man kan gøre , andet end at geninstaller hele skidtet ...
?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-09-03 14:31

sah skrev:

> ved du så hvad man kan gøre , andet end at geninstaller hele
> skidtet ... ?

Næ, egentlig ikke. Enten det eller også kunne du evt. lade være med at
opdatere BIOS, for det tyder vel på at de har kvajet sig med den BIOS-
opdatering, eller? Er der nogen speciel grund til at du vil have den
nyeste BIOS-version ind?

Madsen.

Fra : sah

Dato : 16-09-03 14:55

Er der nogen speciel grund til at du vil have den
> nyeste BIOS-version ind?

ikke specielt, maskinen fryser bare engang imellem ved genstart, så jeg
tænkte at ny bios var sagen, hmm.. det var det så ikke. og så fik jeg
tilmed dette strømstyringsproblem med også. Jeg ligger gammel bios ind.
du skal have tak for din tid.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-09-03 14:58

sah skrev:

> maskinen fryser bare engang imellem ved genstart, så jeg
> tænkte at ny bios var sagen, hmm..

Har du evt. prøvet at spørge i bundkortsgruppen? Det kunne jo være
at der var en eller flere som har det samme bundkort og har oplevet
det samme problem med den nyeste BIOS. (dk.edb.hardware.bundkort).

> du skal have tak for din tid.

Det var så lidt.

Madsen.

Fra : sah

Dato : 17-09-03 06:41

> [...]
> at der var en eller flere som har det samme bundkort og har oplevet
> det samme problem med den nyeste BIOS. (dk.edb.hardware.bundkort).

ok. det vil jeg prøve.

Til info : så virker det igen efter inst. af gammel bios.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-09-03 12:11

sah skrev:

> Til info : så virker det igen efter inst. af gammel bios.

Har du genindslæst det gemte image lavet med Norton Ghost, eller
virkede det bare lige så snart du gik tilbage til den gamle BIOS?

Madsen.

Fra : sah

Dato : 17-09-03 13:28

> Har du genindslæst det gemte image lavet med Norton Ghost, eller
> virkede det bare lige så snart du gik tilbage til den gamle BIOS?

det virkede bare efter "ny" bios.
men selve ghost filen med xp var gemt med dvalefilen og det kunne være
problemet ? det mener jeg dog ikke. jeg havde også lavet en frisk inst. af
xp uden overhovedet at have installeret driver eller lign. og lavet ghost
image af den, med samme resultat.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-09-03 13:37

sah skrev:

> det virkede bare efter "ny" bios.

Ok.

> men selve ghost filen med xp var gemt med dvalefilen og det kunne
> være problemet ? det mener jeg dog ikke.

Det tror jeg nu heller ikke, men er du helt sikker på at den nye BIOS
ikke har nogle andre standardindstillinger end den gamle? Det kunne
f.eks. være nogle andre strømstyringsindstillinger som resulterer i at
WinXP opfører sig underligt. Det kunne jo være at du kunne få den nye
BIOS til at spille sammen med WinXP hvis du blot vælger at stille den
nye BIOS til de samme indstillinger som den gamle. Altså ikke samtlige
indstillinger, men strømstyringsindstillingerne.

Madsen.

Fra : sah

Dato : 17-09-03 13:54

> [...]
> nye BIOS til de samme indstillinger som den gamle. Altså ikke samtlige
> indstillinger, men strømstyringsindstillingerne.

jeg prøvede med den nye bios at sætte den til både 'safe' og 'optimal'
settings
jeg har ikke ændret i strømstyringsindstillingerne i bios. uden held.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-09-03 14:16

sah skrev:

> jeg prøvede med den nye bios at sætte den til både 'safe' og
> 'optimal' settings jeg har ikke ændret i
> strømstyringsindstillingerne i bios. uden held.

Det kan jo være at både 'safe' og 'optimal' resulterer i de samme
strømstyringsindstillinger i den nye BIOS, men at disse indstillinger
er forskellige fra den gamle BIOS. Hvis du ikke har lavet en direkte
sammenligning imellem strømstyringsindstillingerne i den gamle BIOS
og den nye, så var det måske en idé at gøre det.
I min BIOS er der en menu ved navn Power Menu og inde bagved den er
der ret mange indstillinger som bundkortsproducenten sikkert godt
kan finde på at ændre med en BIOS-opdatering.

Madsen.

Fra : sah

Dato : 17-09-03 14:29

> [...]
> der ret mange indstillinger som bundkortsproducenten sikkert godt
> kan finde på at ændre med en BIOS-opdatering.

ok... det vil jerg prøve. tak for hjælpen.