MS Windows
briani 27239
Hastighed påSATA contra RAID0
Fra : -= BGN =-

Dato : 14-09-03 19:28

Hvor opnår jeg bedst hastighed/ydelse, ved at boote på en 80 GB Barracuda V
SATA 7200 rpm eller på en raid0 med 2 maxtor 60GB 7200 rpm harddiske?
(ASUS P4P800 - P4 2.8Ghz - 1024 RAM)

Bo

Fra : BB

Dato : 15-09-03 07:44

"-= BGN =-" <bo@bgn.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor opnår jeg bedst hastighed/ydelse, ved at boote på en 80 GB Barracuda
> SATA 7200 rpm eller på en raid0 med 2 maxtor 60GB 7200 rpm harddiske?
> (ASUS P4P800 - P4 2.8Ghz - 1024 RAM)
>
> Bo

Jeg vil sige raid0.
Dine Maxtor diske er sikkert ide133 eller ide100. De vil teoretisk kunne
køre 200-266 mbyte/s i raid0, mens sata vil køre max 150 mbyte/s.

VH
BB

Fra : Bo Nielsen

Dato : 15-09-03 13:05

> [...]
> Dine Maxtor diske er sikkert ide133 eller ide100. De vil teoretisk kunne
> køre 200-266 mbyte/s i raid0, mens sata vil køre max 150 mbyte/s.

Tak, BB. Det var også min tanke, men ville lige høre eksperterne.

Bo

Fra : Jakob M

Dato : 15-09-03 10:48

Prøv at spørge ovre i news:dk.edb.hardware.drev der sidder alle eksperterne.

Mvh
Jakob