MS Windows
briani 27239
kan ikke slettes ?
Fra : Kirsten

Dato : 14-09-03 10:30

Jeg har de sidste dage oplevet flere gange at jeg må opgive at slette nogle
billeder, jeg kan hverken slette eller omdøbe dem. Får denne besked :

Datafejl Cyklisk Redundanscheck

Nogen ide om hvad jeg skal gøre for at slette dem ?
mvh Kirsten

Fra : hcma

Dato : 14-09-03 10:57

"Kirsten" <mig@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Datafejl Cyklisk Redundanscheck
>
> Nogen ide om hvad jeg skal gøre for at slette dem ?

Prøv at oprette et helt almindeligt tekst-dokument *.txt (notepad) og
placer det i samme mappe som billedet. Marker så både billedet og xxx.txt
og tryk delete.
Det hjælper somme tider.
m v h
HC

Fra : Kirsten

Dato : 14-09-03 14:17

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at oprette et helt almindeligt tekst-dokument *.txt (notepad) og
> placer det i samme mappe som billedet. Marker så både billedet og xxx.txt
> [...]

Er afprøvet, den slettede kun tekstfilen .
mvh Kirsten

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 14-09-03 13:50

> [...]
>
> Datafejl Cyklisk Redundanscheck
>
> Nogen ide om hvad jeg skal gøre for at slette dem ?

Hej
Du har vel husket at lukke filerne først?
Gunnar

Fra : Kirsten

Dato : 14-09-03 14:17

"Gunnar Grooss" <.g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Kirsten" <mig@spam.dk> skrev i en meddelelse
> nogle

> Hej
> Du har vel husket at lukke filerne først?
> Gunnar

Ja mvh Kirsten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-09-03 15:52

Kør en scandisk/chkdsk.

Fra : Kirsten

Dato : 14-09-03 16:25

> Kør en scandisk/chkdsk.

Jeg har kørt scandisk og prøvet at åbne i fejlsikret tilstand alt uden
held...
mvh kirsten

Fra : Pico

Dato : 14-09-03 16:47

Kirsten wrote:
> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse

> Jeg har kørt scandisk og prøvet at åbne i fejlsikret tilstand alt uden
> held...

Nu skriver du ikke hvilket OS, men hvis det er Windows er det tit muligt
at slette fra dos promten eller i Win 2000/XP fra komandopromten.
Du starter dos/komando promten og navigere til den aktuelle mappe,
hvor du så skriver del efterfulgt af navnet på billedet og et tryk på retur.
Pico

Fra : Kirsten

Dato : 14-09-03 16:59

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du starter dos/komando promten og navigere til den aktuelle mappe,
> hvor du så skriver del efterfulgt af navnet på billedet og et tryk på

Det er win xp..og jeg kan slet ikke arbejde i dos
mvh Kirsten

Fra : Bent Lylloff

Dato : 14-09-03 15:56

> [...]
>
> Datafejl Cyklisk Redundanscheck
>
> Nogen ide om hvad jeg skal gøre for at slette dem ?
Hej.
Har du prøvet at Kører Scandisk?

Evt. start op i Fejlsikker tilstand, gå til det bibliotek hvor billerderne
ligger, se evt. hvilke attributter der er på dem, og prøv at slette dem ad
den vej.
MVH
Bent

Fra : Leo.E

Dato : 14-09-03 18:35

"Kirsten" <mig@spam.dk> wrote in message news:<bk1cep$3td$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> Datafejl Cyklisk Redundanscheck
>
> Nogen ide om hvad jeg skal gøre for at slette dem ?

Jeg tror desværre ikke det er filerne, det er galt med ifølge det her:
Cyklisk redundanscheck forkortes til CRC. Det er en checksum udfra hvilken
det kan ses om data er valide.Det kan skyldes bl.a at din HD ikke har det for godt.
Men prøv alligevel om du kan slette filerne:
http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_undeletable_file.htm
Hilsen: Leo

Fra : Kirsten

Dato : 16-09-03 14:36

> [...]
>
> Datafejl Cyklisk Redundanscheck
>
> Nogen ide om hvad jeg skal gøre for at slette dem ?

Jeg opgav og kopierede alle data over på anden disk...formatterede og
opdagede så at alle mine mail og dokumenter også forsvandt...

jeg bruger windows XP...har 2 diske, den ene er delt i 3, og det var på den
ene alle mine billeder lå. jeg mener jeg kopierede mappen medalle mails og
dok...men de er væk....

Jeg har prøvet med PC inspektor file recovery, men der kan jeg ikke finde
dem....
Kan jeg gøre andet end græde mig i søvn ??? hulk hulk mangler flere koder
som lå der.
mvh Kirsten

Fra : Kispus

Dato : 16-09-03 18:09

> [...]
> som lå der.
> mvh Kirsten
>
> Rigtige piger tager ikke back-up.......de tuder !

hvorfor pokker har du ikke taget en sikkerhedskopi
og lagt denne kopi på anden disk ?
Start/Tilbehør/systemværktøjer/sikkerhedskopiering......Sådan !
Mvh. John

Fra : Kirsten

Dato : 17-09-03 09:56

"Kispus" <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> hvorfor pokker har du ikke taget en sikkerhedskopi
> og lagt denne kopi på anden disk ?
> Start/Tilbehør/systemværktøjer/sikkerhedskopiering......Sådan !
> Mvh. John

John hvad skal jeg bruge dit svar til det troede jeg faktisk at jeg
havde gjort.
mvh kirsten