MS Windows
briani 27239
WinXP Pro: Fejl ved start af MMC
Fra : Peter \(8464\)

Dato : 11-09-03 18:56

Når jeg højreklikker på "Denne computer" og vælger "Administrer" kommer der
følgende fejl frem:

Microsoft Management Console

MMC kan ikke åbne filen C:\WINDOWS\system32\compmgmt.msc.
Dette kan skyldes, at filen ikke eksisterer, ikke er en MMC-konsol eller
blev oprettet med en senere version af MMC. Det kan også skyldes at du ikek
har de nødvendige rettigheder til filen.

Filen findes! Jeg har endda prøvet at køre den fra en anden pc
(\\andenpc\windows\system32\compmgnt.msc) Fejlen kommer i øvrigt frem
ligemeget hvilken .msc fil i system32 jeg prøver at køre.. f.eks. services,
dfrg, devmgmt osv..
Jeg er logget på som administrator, så det burde heller ikke være et
spørgsmål om rettigheder. (jeg har prøvet både med lokal-admin på maskinen
og en bruger fra Domain Admins gruppen på domænet).

Den eneste mulighed fra fejlmeddelelsen jeg ser som "sandsynglig" er det med
"en senere version af MMC" - men hvordan hulen fikser jeg det??

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Fra : Leo.E

Dato : 12-09-03 05:06

"Peter \(8464\)" <usenetCOW@vesterbro24.dk> wrote in message news:<bjqd1m$8qr$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> Den eneste mulighed fra fejlmeddelelsen jeg ser som "sandsynglig" er det med
> "en senere version af MMC" - men hvordan hulen fikser jeg det??
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/mmc/
Leo

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 12-09-03 06:12

> http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/mmc/> Leo

Tusind tak for linket.. jeg fik det til at virke nu!
Jeg kunne heller ikke "åbne" *.msc filerne inde i MMC, men jeg kunne tilføje
dem som "snap in", og så åbne dem bagefter. Hvad der er gået galt ved jeg
ikke... men jeg fik adgang til "services" som var det vigtigste

Fra : Leo.E

Dato : 12-09-03 16:51

"Peter \(8464\)" <usenetCOW@vesterbro24.dk> wrote in message news:<bjrkl8$5m9$1@sunsite.dk>...

> [...]
> dem som "snap in", og så åbne dem bagefter. Hvad der er gået galt ved jeg
> ikke... men jeg fik adgang til "services" som var det vigtigste
Velbekomme

Fra : Leo.E

Dato : 12-09-03 16:51