MS Windows
briani 27239
Jeg er ved at være så træt af WinXP!
Fra : Quadro

Dato : 11-09-03 18:34

Jeg er ved at være så træt af WinXP! Så træt af at skulle være nødt til at
formatere og geninstallerer ca. hver 2. måned fordi der er et eller andet i
vejen.

Der kommer måske et vindue op hvor der bare står "abnormal program
termination" og så man bare trykke ok og hele lortet lukker ned. Så kunne
man jo fristes til at tro at det er min hardware der er noget galt med, men
præcis det samme oplever jeg på en helt anden maskine. Dette kommer efter
jeg har kørt WinXP et stykke tid. Hvergang må jeg formatere for på en eller
anden måde at slippe af med det....men det kommer igen. Hvad er meningen?

Det er 3 uger siden jeg formaterede sidst...har ikke haft ovenstående
problem endnu, men nu kan jeg f.eks. ikke komme ind i "help & support". Jeg
trykker på ikonet i start menuen, et lille timeglas kommer frem i et par
sekunder, men intet starter op. Der sker bare intet.....det er frustrerende!

Jeg opdaterer konstant når der er noget i WindowsUpdate så det er ikke det
der er problemet.

Årh hvor føler man sig taget i røven når man har valgt at spendere 1495,-
for et produkt der ikke fungerer ordentligt, når man ved at man ligesågodt
kunne have fået en kopi til 0,- af en kammerat.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 11-09-03 18:43

"Quadro" <quadro_jog@SPAMISEVILhotmail.com> skrev i en meddelelse
>lidt brok over XP<

Tjae hos mig kører det bare perfekt, har ikke nogen probs overhovedt.
Du har installeret sp1 og de halvtreds tusinde hotfix's?
du må nok komme med nogen mere konkrete oplysninger om hvad der går galt før
vi kan hjælpe dig.
med venlig hilsen TP

Fra : Sander

Dato : 11-09-03 20:19

Jeg ville prøve at gå i enhedshåndtering
og kontrollere hvilken Computertype den
er sat op som.
Første punkt i Enhedshåndtering, Computer,
højreklik egenskaber. Prøv evt. at skifte driver
og vælg en af de andre typer, kunne måske hjælpe.
Og hvis ikke skal du jo alligevel snart formatere alligevel.
Min P4 1.6@2.1 m. 512 mb ram og et Asus p4s333 MB,
skal sættes til :
"Pc med avanceret konfigurations- og strømstyringsgrænse-
flade (ACPI)"
så kører den uden det mindste problem jeg ikke selv skaber.

Sander.

Aner ikke om det har noget at gøre med dit problem,
men fægter man i tågen rammer man som regel noget
til sidst.

Fra : Holm

Dato : 12-09-03 07:47

> Aner ikke om det har noget at gøre med dit problem,
> men fægter man i tågen rammer man som regel noget
> til sidst.

Om ikke andet, så rammer man vel jorden... :)

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-03 18:43

Quadro skrev:
> Jeg er ved at være så træt af WinXP! Så træt af at skulle være nødt
> til at formatere og geninstallerer ca. hver 2. måned fordi der er et
> eller andet i vejen.

Brug dog et ordentlig OS som Windows ME.

> Årh hvor føler man sig taget i røven når man har valgt at spendere
> 1495,- for et produkt der ikke fungerer ordentligt, når man ved at
> man ligesågodt kunne have fået en kopi til 0,- af en kammerat.

Forskellen er kun at du ikke kunne tilllade
dig at skrive dit indlæg...ikke med samme
gode samvittighed...vel :D

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Cheesedealer13

Dato : 11-09-03 19:48

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Brug dog et ordentlig OS som Windows ME.

Her gik jeg og troede at jeg var den sidste i DK der brugte ME. Jeg har kørt
ME i flere år uden problemer. Desuden er der stadig mulighed for update på
den.
Selvfølgelig er der da også visse irriterende ting ved ME, men indtil videre
kan jeg kun anbefale den til de der ikke kan finde sig i XP.

PH

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-09-03 08:06

"Cheesedealer13" <peterhansson@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Selvfølgelig er der da også visse irriterende ting ved ME, men indtil videre
> kan jeg kun anbefale den til de der ikke kan finde sig i XP.

Jeg har ofte problemer med ME der består i at programmer eller hele pc'en "går i
stå", og at jeg må genstarte pc'en før jeg atter kan bruge den.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-03 08:15

Claus E Beyer skrev:

> Jeg har ofte problemer med ME der består i at programmer eller hele
> pc'en "går i stå", og at jeg må genstarte pc'en før jeg atter kan
> bruge den.

Jamen det har jeg da også problemer med, men
det er som regel fordi jeg har for mange prg.
kørende og så starter f.eks. Winamp eller Windows
mediaplayer, så kan den godt finde på at *stejle*
og så er det bare med at trykke Ctrl+Alt+Del for
at få stoppet et par af de ressource krævende prg.

Men alt i alt, så er Windows 98 og Me at foretrække
når man bare vil have en computer der skal bruges
til daglige gøremål, og så fylder de heller ikke en
_bondegård_ på harddisken. Ikke fordi jeg har
plads nok, men de fleste af de faciliteter som XP
har, ja dem har jeg ikke noget at bruge til.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-03 10:17

> [...]
>

> --
> /Gevaldi
> Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Sig mig, er der slet ingen, der har prøvet W2k? Jeg har da ikke haft en
nedsmeltning siden den blev indstalleret - og det selvom der har været både
vira og orme i den. Det er næsten ligegyldigt, hvor meget den amputeres, så
rejser den sig som en anden Robo Cop - omend på krykker, men en tur ud til
MS efter opdateringer, så finder MS ud af, hvilke filer, der manger eller er
beskadigede, og så henter den nye filer, reparerer, installerer, henter nye
filer, opdaterer, henter nye filer, reparerer o.s.v. i en rum tid, og vupti,
så er den fuldstændig intakt igen med opryddet database etc. Det ser i
øvrigt spøjst ud.

Men for den, der ikke lige kan klare sig uden at skulle spille hele tiden
op, så siges der, at W2k Prof. er at foretrække.

Mvh

Karsten Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-09-03 08:08

In dk.edb.system.ms-windows, "Karsten Jensen"
<bitosnabelatdcadslpunktumdk> <"Karsten Jensen"
<bitosnabelatdcadslpunktumdk>> says...
> Men for den, der ikke lige kan klare sig uden at skulle spille hele tiden
> op, så siges der, at W2k Prof. er at foretrække.

W2k er det bedste GameOS jeg har mødt til PC'en til dato. Bedre end både
DOS og Win9x. Klippestabilt og hurtigt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 00:12

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse

> W2k er det bedste GameOS jeg har mødt til PC'en til dato. Bedre end både
> [...]

Jeg mener at kunne huske, at Madsen på en direkte forspørgsel (nu kørte
Madsen på W2k og XP) svarerde, at hvis man var spilledjævel o.s.v., så var
XP nok at foretrække. Det var mit udgangspunkt. Dermed være ikke sagt, at
W2k ikke er så god til det.

Jeg selv kører W2k - er ikke til spil og har ikke XP, så det er så galt som
det kan være.

MVH
KHJ

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-09-03 17:12

> [...]
> XP nok at foretrække. Det var mit udgangspunkt. Dermed være ikke sagt, at

XP SP1 og 2k SP4 giver de samme spillemuligheder. Så ligger fordelen jo
i at 2k bruger færre resourcer til sig selv

> Jeg selv kører W2k - er ikke til spil og har ikke XP, så det er så galt som
> det kan være.

Er det?

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-03 00:24

> [...]
>
> XP SP1 og 2k SP4 giver de samme spillemuligheder. Så ligger fordelen jo
> i at 2k bruger færre resourcer til sig selv

Helt klart, men da jeg som sagt ikke har nogen erfaringer fra spil etc., var
jeg heller ikke klar over, at W2k nu var opdraget til dét også.

> Er det?

Det mener jeg nu ikke selv, men det var blot for, at der nok var dem, der
synes, at jeg er "håbløst forældet".

> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

MVH
KHJ

Fra : Søren Christensen

Dato : 12-09-03 12:18

> [...]
videre
> kan jeg kun anbefale den til de der ikke kan finde sig i XP.

Du er ikke den eneste. Kører dog dagligt Xp på mit C drev og WinMe på mit D
drev.
WinMe har ikke været geninstalleret de sidste 2 år og kører klippe stabilt.
Xp
skal ofte geninstalleres pga diverse fejl der pludselig opstår. Skal siges
jeg enda sjældent installere noget
nyt. Vil dog ikke undvære Xp pga den noget højere hastighed.
Men Me har til nu været mit mest stabile OS.

Venligst

Fra : Nic

Dato : 11-09-03 21:06

> Brug dog et ordentlig OS som Windows ME.
V må håbe du ikke er en dag over 12, for det var da godt nok det mest useriøse længe...

Tja, brug det ordenligt, så er der ingen problemer. Jeg har oppetider på måneder her.

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-03 21:14

Nic skrev:
> V må håbe du ikke er en dag over 12, for det var da godt nok det mest
> useriøse længe...

Nej du, nu har jeg kørt med WinME i 2 år på
seks maskiner og de har kørt *helt* uden
problemer....så kom du ikke her og spil smart,
jeg ved sgu' hvad det drejer sig om.

WinXP er nok det ringeste OS når man ikke
*har* forstand på windows, så er de *små*
versioner at foretrække.

Fra : Nic

Dato : 11-09-03 21:59

> Nej du, nu har jeg kørt med WinME i 2 år på
> seks maskiner og de har kørt *helt* uden
> problemer....så kom du ikke her og spil smart,
> jeg ved sgu' hvad det drejer sig om.
Ja, det hører vi :)

Fortalte du en mand med 15 år i branchen. Jeg spiller ikke smart som dig, jeg fortæller kun at ME er useriøst.

> WinXP er nok det ringeste OS når man ikke
> *har* forstand på windows, så er de *små*
> versioner at foretrække.
Hehehe ja, du ved bedst ser jeg...

(FNIS)

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-03 22:02

Nic skrev:

> Fortalte du en mand med 15 år i branchen. Jeg spiller ikke smart som
> dig, jeg fortæller kun at ME er useriøst.

Ja ja, nu var min første maskine en Lambda, så
15 - 16 år det er nok den tid vi har haft i faget :D

Fra : Nic

Dato : 11-09-03 22:06

> Ja ja, nu var min første maskine en Lambda, så
> 15 - 16 år det er nok den tid vi har haft i faget :D

Og stadig ikke kommet videre end ME?
Tragisk.

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-03 22:06

Nic skrev:

> Og stadig ikke kommet videre end ME?
> Tragisk.

Nu tier du stille, ellers går jeg bare tilbage til
Dos 5 og Windows 3.0 (gud det var tider)

Fra : Nic

Dato : 11-09-03 22:13

> Nu tier du stille, ellers går jeg bare tilbage til
> Dos 5 og Windows 3.0 (gud det var tider)
Ja, gik det ned var det en hardwarefejl :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-03 10:05

> [...]
>

> --
> /Gevaldi
> Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Av min arm. Så er jeg jo avanceret med 80486/II (den med indbygget
regnekraft og bitfejl), samt DOS 6.22 og WIN 3.11 for Work Groups. Jeg har
da også en WIN 3.51 - vist nok den første WIN for netwærk/flerbrugere. Se
dét er noget, der trækker vand, Så bare frem med Kleenex'erne. Ak ja, det er
stadig tider!

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-09-03 08:13

In dk.edb.system.ms-windows, "Karsten Jensen"
<bitosnabelatdcadslpunktumdk> <"Karsten Jensen"
<bitosnabelatdcadslpunktumdk>> says...
> da også en WIN 3.51 - vist nok den første WIN for netwærk/flerbrugere. Se

3.51 er en NT, så ja...

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 00:08

> In dk.edb.system.ms-windows, "Karsten Jensen"
> <bitosnabelatdcadslpunktumdk> <"Karsten Jensen"
> [...]

Tja, det står der på den.

MVH
KHJ

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-09-03 14:28

On Thu, 11 Sep 2003 23:05:58 +0200, "Gevaldi" <georg_valdi (at)
ofir.dk> wrote:

>Nu tier du stille, ellers går jeg bare tilbage til
>Dos 5 og Windows 3.0 (gud det var tider)

Der har da heller aldrig været en bedre bil end FORD T,
bevares, den kunne ikke bremse, der var ingen støddæmpere, og ca.
3 km på literen (ja det var tider)
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-09-03 09:31

On Thu, 11 Sep 2003 23:01:36 +0200, "Gevaldi" <georg_valdi (at)
ofir.dk> wrote:

>Ja ja, nu var min første maskine en Lambda, så
>15 - 16 år det er nok den tid vi har haft i faget :D

Som om tiden har den store betydning. Min første computer var en
ZX80 med gnubbetaster, og hukommelse på 1 KB (ja en kilobyte),
hvor man så kunne købe extra 16 KB.
OG, jeg er stadig en novice
mvh Ebbe

Fra : Nic

Dato : 12-09-03 10:19

> Som om tiden har den store betydning. Min første computer var en
> ZX80 med gnubbetaster, og hukommelse på 1 KB (ja en kilobyte),
> hvor man så kunne købe extra 16 KB.
> OG, jeg er stadig en novice

Tiden har vel betydning når man ikke har lavet andet i 15+ år?

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-09-03 14:36

On Fri, 12 Sep 2003 11:18:41 +0200, "Nic" <nifonewsx@tiscali.dk>
wrote:

>Tiden har vel betydning når man ikke har lavet andet i 15+ år?

Det har du da sikkert ret i som proff., men nok ikke alene tiden,
erfaring er da vigtig, men vi har da set taxachauffører med 30
års erfaring, der ikke kunne skifte gear ordentligt, sååå.
mvh Ebbe

Fra : Nic

Dato : 12-09-03 14:37

> Det har du da sikkert ret i som proff., men nok ikke alene tiden,
> erfaring er da vigtig, men vi har da set taxachauffører med 30
> års erfaring, der ikke kunne skifte gear ordentligt, sååå.

Vel naturligt efter 30 år med automatgear :)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-09-03 14:57

On Fri, 12 Sep 2003 15:37:06 +0200, "Nic" <nifonewsx@tiscali.dk>
wrote:
klip

>Vel naturligt efter 30 år med automatgear :)

Jeg må nok indrømme, at det var før det var almindeligt med
automatgear,
men tak for sludderen, og over til noget fornuftigt,
mvh Ebbe

Fra : Nic

Dato : 12-09-03 16:08

> Jeg må nok indrømme, at det var før det var almindeligt med
> automatgear,
> men tak for sludderen, og over til noget fornuftigt,

Ja, kom med noget seriøst.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-03 19:17

Åbenbart ikke, ME er rimeligt ustabilt, og ikke sikkert nok.

>Ja, det hører vi :)
He he.
>Fortalte du en mand med 15 år i branchen. Jeg spiller ikke smart som dig, jeg fortæller kun at ME er useriøst.
Nybegynder, vi andre startede i 1978.

Så må du have et noget hardware XP bare ikke kan enes med.....

1. Win3.11 Gab
2 .Win98/se bedre, men åbent, noget uroligt, mange bsod.
3. Me Det værste MS til dato har lavet, kom jo også hurtigt væk igen.....
4 Win2000 Det første stabile OS jeg har haft.
5 XP Det bedste fra de andre, rigtigt sat op, osv så er det ikke til at
lægge ned igen.
Næ, fejlen sidder i maskinen eller foran.

Fra : Nic

Dato : 12-09-03 21:58

> Nybegynder, vi andre startede i 1978.
Med ME? Imponerende . . . . . . . .

> [...]
> lægge ned igen.
> Næ, fejlen sidder i maskinen eller foran.

Enig.

Fra : klander

Dato : 11-09-03 21:20

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> V må håbe du ikke er en dag over 12, for det var da godt nok det mest
useriøse længe...

> Tja, brug det ordenligt, så er der ingen problemer. Jeg har oppetider på
måneder her.

Hej
Ja man er lige ved at tro at det kan skyldes en Fejl 45 = det er den afstand
en bruger ca. sidder fra
skærmen ;)
Nu har jeg kørt med Win XP siden det kom og har aldrig oplevet et mere
stabilt styresystem,
igen blå skærme osv. har prøvet Win ME uha da det var jo lige før man skulle
lave format hver uge.
Men de personer jeg kender der har problemer med Win XP er i 99,5% tilfælde
selvforskyldt.
Det er ca. 1 år siden jeg lavede en format.

Mvh
Kurt

Fra : Nic

Dato : 11-09-03 22:00

> Ja man er lige ved at tro at det kan skyldes en Fejl 45 = det er den afstand
> en bruger ca. sidder fra
> skærmen ;)
Er det 9/10 gange. No offence, men fuck man kan fucke meget op som bruger.

> Nu har jeg kørt med Win XP siden det kom og har aldrig oplevet et mere
> stabilt styresystem,
Enig.

> igen blå skærme osv. har prøvet Win ME uha da det var jo lige før man skulle
> lave format hver uge.
Enig.

> Men de personer jeg kender der har problemer med Win XP er i 99,5% tilfælde
> selvforskyldt.
Endnu mere enig.

> Det er ca. 1 år siden jeg lavede en format.

Små 2 her.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 13-09-03 15:40

> [...]
tilfælde
> selvforskyldt.
> Det er ca. 1 år siden jeg lavede en format.

Helt enig, det lugter meget af fejl 45, men det er jo svært at sige præcist.

Jeg har selv kørt med XP siden den var en NT5 beta og har aldrig haft
problemer som jeg har kunnet give XP skylden for. De gange jeg har haft
problemer har det været HW problemer som feks. en defekt SCSI controller.

Nuværende installation er vel snart 1,5 år gammel, den kører næste 24-7 og
der bliver ofte installeret nye programmer. Ingen problemer.

Mvh. Brian

Fra : Nic

Dato : 13-09-03 16:00

> Helt enig, det lugter meget af fejl 45, men det er jo svært at sige præcist.

Vi er så enige.

Fra : Thomas H.

Dato : 11-09-03 22:46

> Brug dog et ordentlig OS som Windows ME.

Windows ME er sgu da ikke et rigtigt operativsystem ..

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-09-03 10:08

On Thu, 11 Sep 2003 23:45:42 +0200, "Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

>"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir.dk> skrev i en meddelelse

>Windows ME er sgu da ikke et rigtigt operativsystem ..

Enig. Prøvede ME i 14 dage inden jeg blev så irriteret over hvor
ustabilt det var (endnu flere BSOD's end 98). Bagefter skiftede jeg
tilbage til 2k. Har kørt XP Pro i godt 2 år, lige siden den første læk
fra MS. Den har kørt så godt, at jeg ikke har fortrudt, at jeg i dag
ejer 2 XP licenser. Selvfølgelig har jeg været nødt til at
geninstallere en gang imellem, men det har da været min egen skyld.
Når man eksperimenterer med flere forskellige obskure programmer, og
samtidig leger lidt med programmering selv, så kan det ikke undgås at
man kommer til at smadre lidt forskellige instillinger/systemfiler.
Tit kommer det så langt ud, at det ikke kan betale sig at rette op
på...

/Jacob Larsen

Fra : Christian Catu

Dato : 11-09-03 20:21

"Quadro" <quadro_jog@SPAMISEVILhotmail.com> wrote in message
> Jeg er ved at være så træt af WinXP! Så træt af at skulle være nødt til at
> formatere og geninstallerer ca. hver 2. måned fordi der er et eller andet
> vejen.

Se, så lærer man jo ikke meget, hvis man giver op hver gang ;)

> [...]
> trykker på ikonet i start menuen, et lille timeglas kommer frem i et par
> sekunder, men intet starter op. Der sker bare intet.....det er

Jeg havde samme problem på det tidspunkt hvor jeg havde StyleXP installeret
på en af computerne. Ingen help/upport og ingen adgang til tilføj/fjern
programmer - har du evt det installeret?

Catu

Fra : Kispus

Dato : 13-09-03 00:27

> [...]
> på en af computerne. Ingen help/upport og ingen adgang til tilføj/fjern
> programmer - har du evt det installeret?

Jeg har nu kørt XP i halvandet år, og jeg har da haft "problemer" men det
har nu mest
været min egen skyld. For få mdr. siden spurgte jeg her i gruppen om hvorfor
jeg ikke
kunne åbne Joblisten og bl.a. MsConfig i kørboxen samt "help & support".
Ingen af de råd jeg fik hjalp.
Så fik jeg en "skør" idé, jeg skiftede bruger og skiftede omgående tilbage
igen,
tænk så virkede alt undtagen "help & support". som stadig ikke virker.
Jeg har StyleXP instaleret, men det er IKKE årsagen, jeg har en anden
maskine med
samme layout (StyleXP) og der er "help & support" ok.
Jeg har alle Update, kørt Norton Doctor, div Cleaner-programmer og maskinen
kører
som en drøm og det er da kun en Amd 700 Mhz med 384 Ram.
men dog uden "help & support".
Men alle kender vist til at når noget ikke virker, så kæmper man i
time/dage.......
for hvorfor virker det ikke, det skal det sørme ! også selv om fejlen er
ubetydelig.
Så nu er vi et par stykker her, der venter spændt på ham/henne der løser
problemet.
Hilsen til alle
John

Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-09-03 16:11

Kispus skrev:

> Jeg har alle Update, kørt Norton Doctor, div Cleaner-programmer og
> maskinen kører som en drøm og det er da kun en Amd 700 Mhz med 384
> Ram. men dog uden "help & support".

Den regcleaner som jeg bruger er f.eks. kendt for at smadre Help &
Support i WinXP hvis man ikke specifikt beder den om at lade være,
så det skulle sådan set ikke undre mig hvis det et eller flere af
de forskellige regcleanere, eller måske Norton, som har lavet koks
i dit system i første omgang. Specielt Norton er kendt for at lave
programmer som burde være gennemtestet lidt bedre inden de røg ud
på markedet.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-09-03 17:05

On Sat, 13 Sep 2003 17:11:02 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Den regcleaner som jeg bruger er f.eks. kendt for at smadre Help &
>Support i WinXP hvis man ikke specifikt beder den om at lade være,

Så var det måske en idé lige at indflette navnet på den ...

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-09-03 17:27

Peter Loumann skrev:

> Så var det måske en idé lige at indflette navnet på den ...

Min pointe var at det sikkert ikke er den eneste regcleaner
som har det problem, men den regcleaner som jeg bruger hedder
EasyCleaner <http://www.toniarts.com/ecleane.htm>.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-09-03 18:14

On Sat, 13 Sep 2003 18:26:36 +0200, Thomas Madsen

>Min pointe var at det sikkert ikke er den eneste regcleaner
>som har det problem,

Det forstod jeg godt. Det er en kendt ting at de kan lave ravage.

>men den regcleaner som jeg bruger hedder
>EasyCleaner <http://www.toniarts.com/ecleane.htm>.

Tak, det er alligevel rart nok med en konkret advarsel.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-09-03 18:34

Peter Loumann skrev:

> Tak, det er alligevel rart nok med en konkret advarsel.

Enig.
I tilfældet med EasyCleaner så er det nemt at undgå at den piller
ved Help & Support. Man skal blot tilføjet ordet help her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/easycleaner.png>.

Jeg bruger udelukkende 'Clean Registry'-funktionen i EasyCleaner,
så jeg ved ikke hvordan dens andre funktioner kører under WinXP.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-09-03 20:56

On Sat, 13 Sep 2003 19:33:55 +0200, Thomas Madsen
> [...]

>I tilfældet med EasyCleaner så er det nemt at undgå at den piller
>ved Help & Support. Man skal blot tilføjet ordet help her:

Ja, det er jo til at overkomme hvis man bare lige ved det. Jeg plejer
ikke van at pløje hjælpefilen igennem fra A til Z inden jeg
installerer et program eller inden jeg tager det i brug.

Jeg bruger

http://www.macecraft.com/

og oplever at den snupper en del uden at jeg hidtil har observeret
bivirkninger. Men jeg beder den altid om en backup. Det er naturligvis
uden værdi hvis den skulle molestere windåzen så hårdt at den ikke vil
starte.

Fra : KeNzO

Dato : 11-09-03 22:18

> Jeg er ved at være så træt af WinXP! Så træt af at skulle være nødt til at
> formatere og geninstallerer ca. hver 2. måned fordi der er et eller andet
> vejen.

Hvad med at finde ud af hvornår det går det går galt.
Hvorfor beklager du over WinXP når du ikke engang har prøvet at få hjælp her
i NG ?
Hvorfor bruger du ikke systemgendannelsen ?

Fra : Henrik Dissing

Dato : 12-09-03 19:51

On Thu, 11 Sep 2003 19:33:58 +0200, Quadro wrote:

>Jeg er ved at være så træt af WinXP! Så træt af at skulle være nødt til at
>formatere og geninstallerer ca. hver 2. måned fordi der er et eller andet i
>vejen.

Har du overvejet om det måske er dig eller noget du gør, som XP ik' ka' li'?
Vi har over 400 XP maskiner stående på min arbejdplads og ingen af dem
bliver installeret mere end én gang.

Best regards,
Henrik Dissing

Fra : Vagn K. Poulsen

Dato : 12-09-03 22:58

On Fri, 12 Sep 2003 20:51:27 +0200, Henrik Dissing
<hendis@post.tele.dk> wrote:

>Har du overvejet om det måske er dig eller noget du gør, som XP ik' ka' li'?
>Vi har over 400 XP maskiner stående på min arbejdplads og ingen af dem
>bliver installeret mere end én gang.

jeg har WinXP (Home) og har aldrig haft noget besvær - som nævnt i et
tidligere indlæg sidder problemet muligvis foran skærmen ??

hilsen - frisk mod !

Vagn

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 13-09-03 15:48

> Jeg opdaterer konstant når der er noget i WindowsUpdate så det er ikke det
> der er problemet.

Måske du skulle lade være med det. Ikke alle nyeste updates fra M$ er lige
gode. Jeg har ihvertfald oplevet problemer hos folk der bare hæmningsløst
installere alle updates de kan få fat i.

Personligt installere jeg normalt kun SP, da disse indeholder updates som
har været testet over en periode, sikkerheds updates og så selvfølgelig
updates som har en funktionalitet jeg ikke kan leve uden. Alt andet lader
jeg ligge.

Mvh. Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-09-03 08:21

In dk.edb.system.ms-windows, Brian Bilenberg <news@bilenberg> says...
> updates som har en funktionalitet jeg ikke kan leve uden. Alt andet lader
> jeg ligge.

Jeg lader opdateringer til hardware, som jeg end ikke har i maskinen,
ligge. PCMCIA-updates til en gammel stationær???
Og så holder jeg mig fra IE/OE nyere end 5.01, samt WMP nyere end 7.01 !
Min 2k har kørt i 2 år på samme installation. Og den kører 24/7.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 17-09-03 14:28

On Wed, 17 Sep 2003 09:20:56 +0200, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>Min 2k har kørt i 2 år på samme installation.

Det har min også, og jeg opdaterer altid prompte, næsten uanset hvad der er
tale om.

Konklusion?

Venlig hilsen
Henrik Dissing