MS Windows
briani 27239
Backup program
Fra : Bent L

Dato : 10-09-03 17:59

Hej
Jeg leder efter et program der kan lave back-up og samtidig bevare de gamle
filer i mappen.
Eksempel; Vi tager mange billeder på jobbet med digitalkamera og der er
flere der leverer til vores billeddatabase/bibliotek. Sidder ofte og
redigerer dem herhjemme og så tages de med på CD og indlæses på serveren.
Gemmer dem også på maskinen derhjemme.
Det jeg ønsker er en mulighed for at holde arkivet/databasen opdateret på
begge maskiner for herigennem at kunne lave den bedst mulige database.
Findes der et program der kan det? Man kan jo kopiere en mappe og så gemme
den igen, hvorved Windows NT/XP vil spørge om man vil overskrive allerede
eksisterende filer, men det er jo besværligt.

Har prøvet No-handsbackup og det fungerer fint, men der eksisterer ikke en
mulighed for at kun gemme nye filer og "flette" dem til allerede
eksisterende!
Håber jeg fik mig forlaret nogenlunde!

Med venlig hilsen

Bent

Fra : Frank W.

Dato : 10-09-03 18:47

"Bent L" <bentlund@stofanet.invalid> wrote in

> Hej
> Jeg leder efter et program der kan lave back-up og samtidig bevare de
> gamle filer i mappen.

Prøv evt at kigge på Stone's kopikontrol
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Måske er det noget?

Hilsen
Frank W.

Fra : Pico

Dato : 10-09-03 22:10

Bent L wrote:
> [...]
>
> Har prøvet No-handsbackup og det fungerer fint, men der eksisterer
> ikke en mulighed for at kun gemme nye filer og "flette" dem til

Prøv at se på Second Copy 2000, Jeg har det kørende hele tiden og
så vidt jeg har forstået dine ønsker kan de løses med det.
http://www.centered.com/

Pico

Fra : Bent L

Dato : 11-09-03 15:37

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at se på Second Copy 2000, Jeg har det kørende hele tiden og
> så vidt jeg har forstået dine ønsker kan de løses med det.
> [...]
Tak til Jer begge
Jeg prøver at teste begge de foreslåede programmer!

Mvh.

Bent