MS Windows
briani 27239
Windows update fejl uanset styresystem
Fra : PD

Dato : 10-09-03 10:17

Efter Virus på en Fujitsu Scenic (d1184, 815i) skulle jeg reinstallere
Windows påny. Jeg har slettet partitionerne og oprettet en enkelt og
derefter installeret Win XP. men den går ned ved Windows update. Jeg kommer
godt nok ind, men ved "Scan efter opdatering" melder den fejl "Windows har
fundet en fejl og kan ikke vise den pågældende side - 0X800A138F".. Nu har
jeg reinstalleret med W2K og W2K server og den kommer med samme fejl. Jeg
har opdateret BIOS´en og sæt netkort i, så den bruger den istedet for den
onboard....
Nogle som kender fejlen eller ved hvor jeg kan søge

Mvh
PD

Fra : Jane Doe

Dato : 10-09-03 12:49

"PD" <pdiscool@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har opdateret BIOS´en og sæt netkort i, så den bruger den istedet for den

Jeg får samme fejlmeddelelse under XP; men jeg kan godt scanne efter
opdateringer og tilføje dem - det er først når jeg vælger "gennemse og
installer opdateringer" jeg får den fejl...

Kender desværre ikke en løsning

Fra : Peter Martinsen

Dato : 10-09-03 13:26

Jeg havde en lignende fejl engang. Det viste sig at mit ur stod forkert !

Mvh Peter

Fra : Leo.E

Dato : 10-09-03 14:21

Måske her: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/

Fra : G & P Lundberg

Dato : 10-09-03 21:06

Prøv evt. her:
http://www.wintip.dk/xp/probs/index.htm

Mvh. Per

--
Mvh. Per

Fra : PD

Dato : 11-09-03 08:53

Mange tak for det :) . Svaret var ganske rigtigt TIDEN jf. suggestion 3. Den
stod til 1 januar 2003...

MVH
Peter

----------------

Problem Description
The error 0x800A138F is displayed when scanning for updates, but the Windows
Update.log file will show error 0x800C0008.

Resolutions
This is a generic error number which indicates a problem with the SSL
connection with our server.
Some customers have resolved this issue by disabling or uninstalling
internet acceleration software

Suggestion 2
============
The error may occur because the language-setting in Internet Explorer is
missing. To add a language, in Internet Explorer, select Tools-->Internet
Options, and click the "Languages" button. Add a language to the list if
empty.

Suggestion 3
============
Check the system time. SSL will not function if the system time is more
than 100 days off.

Suggestion 4
============
Please uncheck "Check for server certificate revocation":

1. Open Internet Explorer
2. Click on Tools
3. Click on Internet Option from the drop down menu
4. Click on the Advanced tab
5. Scroll down to the Security Section
6. Unselect "Check for server certificate revocation"
7. Reboot the machine

Suggestion 5
One customer performed an MSN Messenger update, which fixed his 0x800c0008
Windows Update issue as well. Correlation not yet determined but an avenue
to check if you have MSN Messenger installed.