MS Windows
briani 27239
Kan ikke gå på nettet i win2k, hverken gen~
Fra : Jesper Haukrogh

Dato : 10-09-03 09:21

Hej gruppe

Jeg skulle opdatere mine forældres computer (ca. 1200MHz, 128MB RAM, Win2K
uden opdateringer) med diverse for at undgå blaster-virus m.m.. Der er i
forvejen en opdateret udgave af Trend PC-cillin derpå, og jeg lagde derefter
Sygate Personal Firewall på. Men herefter kunne jeg ikke gå på nettet - jeg
kunne godt få en "rigtig" IP, men tilsyneladende ville den ikke gå på
nettet. Jeg deaktiverede firewall'en, for at se om det var derfor, men det
virkede stadig ikke. Lidt efter fik jeg WORM_MSBLAST.D på computeren, som
viste sig at være den "gode" blaster (den der tjekker efter om man har
installeret patchen, der skal holde Blaster ude). Fik fjernet den igen
(eller den fjernede sig selv). Kunne efter noget tid gå på nettet igen, og
opdaterede Internet Explorer til SP1. Kunne efter genstart ikke gå på nettet
igen. Afinstallerede IE-SP1 igen, dog uden held til at komme på nettet igen.
Skal forøvrigt siges at det var gennem LAN og gennem proxy (som jeg er
næsten sikker på er rigtig sat op). Tog hjem til mig selv, hvor jeg forsøger
at gå på nettet (gennem router). Efter noget tid lykkes det (med firewall og
det hele), uden at jeg har ændret på noget. Får installeret Win2k-SP4, men
efter genstart kan jeg igen ikke komme på nettet. Tager hjem til mine
forældre, og forsøger at gå på nettet gennem et 56K-modem (i tilfælde af at
netkortet var i stykker). Da jeg går ind i IE kommer dialogboksen med
opkobling til internet pr. modem rigtigt nok, og den kobler også rigtigt nok
op - men jeg kan tilsyneladende ikke tilgå nogle hjemmesider, hverken med
eller uden firewall.

Hvorfor? Og hvad gør jeg ved det? Skriv, hvis der mangler info. På forhånd
tak for hjælpen.

Mvh
Jesper
"Jeg kom, jeg så, jeg klikkede..."