MS Windows
briani 27239
Fjerne den irreterende windows media play~
Fra : Henning Lund

Dato : 09-09-03 16:04

Jeg hader det pokkers program der popper op og i de fleste tilfælde
skriver "windows mediaplayer har forårsaget en fejl og lukkes" Det gode
ved Hwiiindows er så at der er en "detaljer" knap man kan klikke på for
at se hvad fejlen består i, men pokker stå i det microsoft aner ikke
hvad der er galt, "der findes ingen løsning på problemet" står der bare,
så nu vil jeg af med det pokkers program.
Kan jeg det og ifald, hvordan?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Henning Lund

Dato : 09-09-03 19:37

Henning Lund skrev:

> Kan jeg det og ifald, hvordan?

Hmmmm Windows XP Pro med Sp1.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-09-03 20:08

Henning Lund skrev:

> så nu vil jeg af med det pokkers program. Kan jeg det og ifald,
> hvordan?

Du vil altså gerne af med MediaPlayer, eller?
Hvis du går ind i Kontrolpanelet og vælger Tilføj/fjern Programmer, så
kan du inde under 'Tilføj/fjern Windowskomponenter', finde Media Player
på listen. Jeg ved dog ikke om du slipper helt af med den på den måde.
Hvis jeg kender MS ret så gør du ikke, men hvorfor ikke bare lade være
med at bruge den hvis den er ustabil? Den fylder jo ikke ret meget på
harddisken. (Jeg bruger ofte MediaPlayer 9 og den er ret stabil her,
men må indrømme at jeg foretrækker Zoom Player frem for MediaPlayer).

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 09-09-03 20:35

Thomas Madsen skrev:

> [...]
> Player på listen. Jeg ved dog ikke om du slipper helt af med den på
> den måde. Hvis jeg kender MS ret så gør du ikke.

Når man markerer Windows Media Player under 'Tilføj/fjern
Windowskomponenter'
Så står der nedenunder "Tilføjer eller fjerner adgang til Windows Media
Player fra menuen start og skrivebordet"

Så det er kun genvejene der bliver fjernet, det samme gælder for
Messenger

Det var ikke lige det man håbede på da man installerede SP1, men
Microsoft har åbenbart ikke lyst til at opfylde deres kunders ønsker.
--
Mvh Edmund

Fra : Henning Lund

Dato : 09-09-03 20:47

Edmund skrev:

> Så det er kun genvejene der bliver fjernet, det samme gælder for
> Messenger

Nemlig.

> Det var ikke lige det man håbede på da man installerede SP1, men
> Microsoft har åbenbart ikke lyst til at opfylde deres kunders ønsker.

Typisk for det foretagende.

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 09-09-03 21:10

Hej

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in message

> [...]
> Player fra menuen start og skrivebordet"
>
> Så det er kun genvejene der bliver fjernet, det samme gælder for

Jeg bruger selv mediaplayer 9.0 i en WIN XP UK opdateret med alt hvad remmer
og tøj kan holde og her køre den uden problemer. Så er det sagt :)

Men jeg har altid ligesom så mange andre været irriteret på bl.a. Messenger
og den fjernes ikke, men den stoppes totalt. Med andre ord så deaktivere man
den.

Jeg plejer at gøre følgende i grovetræk når jeg installere en XP til mig
selv og bekendte jeg ved ikke skal bruge denne mulighed overhovedet.

Efter installationen starter jeg Messenger og fjerne alt og alle flueben i
opsætningen, således at den ikke starter hverken på den ene eller anden måde
i opstart og lignende. Herefter går jeg ind i ControlPanel -->
Administrative Tools --> Services --> Og finder Messenger. Herefter
højreklikker jeg på navnet og klikker på Properties --> og så slår jeg alt
fra, hvad der skal og kan slås fra - deaktivere og stopper den, så alt
bliver "lysegråt" - du ved - sådan som Windows viser at tingene ikke er
ibrug.
Når det er gjort rigtigt, så ser eller mærker du ikke mere til Messenger.
Programmet er der og ikonerne findes med mindre du selv fjerner dem, men al
automatikken er væk og så er målet nået :)

Jeg kan godt nok ikke se MediaPlayeren" under Services, men den skulle kunne
fjernes. Det er det alle de retssager har handlet om.
Men du skal muligvis fjerne den gennem "Update online systemet".
Altså få vist alle installerede programmer (som normalt er gemt) og så
derigennem afinstallere programmet.
Således at den igen kommer som etn "installationstilbud på Update siden.
Men jeg er ikke sikker, da jeg ikke har prøvet sidste nævnte. Dog kan det
godt være at samtidig med at ikonerne fjernes at også "automatikken fjernes"
uden at selve installation røres. Men bare du slipper fri for "automatikken
og de underlige fejlmeddelelser", så er du vel også tilfreds :)

mvh

Bjørn

Husk ved direkte henvendelser fjernes "nospam" i e-mail adressen

Fra : Henning Lund

Dato : 09-09-03 20:34

Thomas Madsen skrev:

> Du vil altså gerne af med MediaPlayer, eller?

Ja!

> Hvis du går ind i Kontrolpanelet og vælger Tilføj/fjern Programmer, så
> kan du inde under 'Tilføj/fjern Windowskomponenter', finde Media
> Player på listen.

Det fjerner den ikke

Endnu en windowsfacilitet

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-09-03 21:10

Henning Lund skrev:

> Endnu en windowsfacilitet

Det kan ikke bringe mit urin i kog, men det er selvfølgelig smag og
behag. :)
Om jeg har 20 MB mere eller mindre fri på harddisken, gør mig knap
så meget. Det vigtigste er for mig at jeg har nok plads fri til
det jeg skal bruge computeren til og det har jeg så rigelig selvom
MediaPlayer er installeret eller ej. (Hvis 20 MB er det der gør den
store forskel, så har man i forvejen en for lille harddisk).

Hvad så med af fjerne genvejene via Tilføj/fjern og efterfølgende
slette Windows Media Player-mappen inde i programmappen, eller det
kan man måske heller ikke få lov til?

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-09-03 21:46

On Tue, 09 Sep 2003 22:09:48 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

[WMP kan reelt ikke afstalleres:]

>Det kan ikke bringe mit urin i kog

Heller ikke min. Jeg bruger den aldrig fordi jeg foretrækker andre
mediafspillere, men den generer mig heller ikke. Den er tæmmet så den
aldrig lader høre fra sig. Det samme gælder Movie Maker (win xp).

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : david andreasen

Dato : 11-09-03 11:43

Jeg har ikke læst hele tråden men at installere andre alternative programmer
uanset hvilke så spørger programmet normalt om at overtage "funktionerne"
for andre lignende programmer, Så installer et andet program og vælg at det
skal styre lortet (tage styringen fra f.eks det program du nævner.)
Sikkerheden er vist bare større ved windows og apple og hvad hedder det
tredie? end andre gratisprogrammer.
Som sagt, dette kunne allerede være nævnt et sted i tråden, bare ikke indtil
nu, så jeg ville lige sige det. Det er ret væsentligt og jeg fik skrivekløe!

-
david
Følelser giver mere dybde

Fra : Henning Lund

Dato : 10-09-03 04:54

Thomas Madsen skrev:

> [...]
> MediaPlayer er installeret eller ej. (Hvis 20 MB er det der gør den
> store forskel, så har man i forvejen en for lille harddisk).

Det er ikke pladsen der er problemet, men at man ikke kan fjerne noget
skrammel man fravælger at bruge er microsoftatypisk.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-09-03 21:18

Bjorn Jensen skrev:

> Herefter går jeg ind i ControlPanel --> Administrative Tools -->
> Services --> Og finder Messenger.

Det er faktisk ikke Windows Messenger som du slår fra dér.
Det er tjenesten Messenger som er noget andet end Windows Messenger,
men det er ikke nogen dum idé at slå tjenesten Messenger fra også. :)

Madsen.

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 09-09-03 21:41

Hej

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Det er faktisk ikke Windows Messenger som du slår fra dér.
> Det er tjenesten Messenger som er noget andet end Windows Messenger,
> men det er ikke nogen dum idé at slå tjenesten Messenger fra også. :)

Nå - ja :)

Jeg troede de 2 ting havde samme oprindelse. Men nu kan vi så se, hvor meget
det havde af interesse for mig ;)

Men en ting er sikkert: At på min PC kommer der ikke noget "Messenger" -
hverken på den ene eller anden måde - frem.
OK - det er så heller ikke helt sandt.
For når jeg går ind på min webmail hos *@hotmail.com, så dukker der en ikon
op nede i min taskbar. Der sker så ganske vist ikke mere, men den kommer
frem. Den kan jeg så bare vælge at ignorere og så forsvinder den ved næste
opstart og det betyder ikke, at hele "Messenger" halløjet bliver
gen-etableret.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-09-03 22:18

Peter Loumann skrev:

> Heller ikke min.

Hedder det ikke mit? :)

[MediaPlayer]

> Den er tæmmet så den aldrig lader høre fra sig.

Jeg bruger den mest til at høre musik i, så den er stillet til at
associere med diverse musik-filtyper. Er det filmkiggeri så bruger
jeg for det meste Zoom Player.

> Det samme gælder Movie Maker (win xp).

Den bruger jeg heller aldrig. Faktisk så tror jeg aldrig at jeg har
haft åbnet for den.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-09-03 22:40

On Tue, 09 Sep 2003 23:18:04 +0200, Thomas Madsen

>Hedder det ikke mit? :)

Retskrivningsordbogen: urin, -en

>[MediaPlayer]

>Jeg bruger den mest til at høre musik i

For tung til det! Og for kulørt! Music Match er gratis og hurtig og
god. Også andre.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-09-03 22:18

Bjorn Jensen skrev:

> For når jeg går ind på min webmail hos *@hotmail.com, så dukker
> der en ikon op nede i min taskbar. Der sker så ganske vist ikke
> mere, men den kommer frem.

I en lang periode havde jeg blot fjernet følgende flueben og så den
aldrig: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/no_messenger.png>.

Sidenhen har jeg dog fjernet den helt for at slippe af med 'Log på
Messenger'-punktet(*) inde i Outlook Express, for det var jeg træt
af at se på når jeg nu alligevel aldrig bruger Windows Messenger.

(*) Funktioner > Indstillinger > Generelt.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-09-03 22:55

Peter Loumann skrev:

> Retskrivningsordbogen: urin, -en

Okay. Så er det mig der er en sprogspasser.

> For tung til det! Og for kulørt! Music Match er gratis og hurtig og
> god. Også andre.

Jeg kan godt lide den funktion i MediaPlayer 9 hvor man kan minimere
den til en lille afspiller som ligger nede til venstre for systray,
men det er der sikkert mange andre afspillere som også kan. Jeg har
blot været for doven til at finde et alternativ.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-09-03 15:02

Henning Lund skrev:

> Det er ikke pladsen der er problemet, men at man ikke kan fjerne
> noget skrammel man fravælger at bruge er microsoftatypisk.

Det burde kunne afinstalleres, men jeg tør heller ikke sige med 100 %
sikkerhed at man kan afinstallere MediaPlayer da jeg ikke har prøvet.

Jeg så hellere at man i WinXP blev spurgt om hvad man ønskede at
installere på nogenlunde samme måde som man gjode i Win 3.11 og
Win9x. Det var rart at man kunne vælge at spil og lignende ragelse
ikke skulle installeres i stedet for at man manuelt skal sidde og
fjerne det efter installationen.

Madsen.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 10-09-03 23:58

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Det burde kunne afinstalleres, men jeg tør heller ikke sige med 100 %
> sikkerhed at man kan afinstallere MediaPlayer da jeg ikke har prøvet.

Det kan den også, problemet er "windows file protection" der geninstallerer
mediaplayer lige så hurtigt som man afinstallerer.

Xplite skulle kunne tricket når den udkommer:
<http://www.litepc.com/>

--
Ejvind

Fra : Edmund

Dato : 11-09-03 03:22

Ejvind Kruse skrev:

> Det kan den også, problemet er "windows file protection" der
> geninstallerer mediaplayer lige så hurtigt som man afinstallerer.

Slet også wmplayer.exe i
C:\WINDOWS\system32\dllcache
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386

Mappen C:\WINDOWS\ServicePackFiles har man vist ikke, hvis man har lavet
en XP CD med SP1
--
Mvh Edmund

Fra : Thomas Madsen

Dato : 11-09-03 00:38

Ejvind Kruse skrev:

> Det kan den også, problemet er "windows file protection" der
> geninstallerer mediaplayer lige så hurtigt som man afinstallerer.

Ok. Så ville jeg vælge at lade MediaPlayer blive. Windows File
Protection kan godt kobles fra, men jeg vil ikke kalde det for
smart at gøre det. :)

> Xplite skulle kunne tricket når den udkommer:
> <http://www.litepc.com/>

Jeg har hørt meget god omtale af 98Lite, så det ser spændende ud.
Tak for linket.

Madsen.