MS Windows
briani 27239
Hvordan flyttes en harddisk med WinXP til ~
Fra : GRISEN

Dato : 08-09-03 16:30

Den gamle maskine er blevet udskiftet med en ny... det eneste jeg har beholdt er harddisken med WinXP.
Jeg har ikke lyst til at reinstallere.
Den nye maskine har selvfølgelig andet bundkort og anden IDE controller... hvad gør jeg for at få disken til at køre på det nye hardware?

*
Jan

Fra : Thomas Blitz

Dato : 08-09-03 17:16

GRISEN wrote:
> [...]
> Den nye maskine har selvfølgelig andet bundkort og anden IDE controller... hvad gør jeg for at få disken til at køre på det nye hardware?

Smid disken i, sæt den som primary på IDE1 såfremt den også var det før.
Boot maskinen.
Går alt vel, vil windows finde en amsse ny hardware, og det burde virke.
Jeg har selv gjort det en enkelt gang, og det virkede fint bagefter.

Venligst

Thomas

Fra : GRISEN

Dato : 08-09-03 19:33

On Mon, 08 Sep 2003 18:16:05 +0200, Thomas Blitz <legal@BlABlAflashking.dk> wrote:

>Smid disken i, sæt den som primary på IDE1 såfremt den også var det før.

Ja, jeg havde også selv håbet det var så nemt, men nej...

Den blue-screener midt i opstarten. Den skriver noget med, at hvis jeg har installeret ny disk eller disk controller, så skal jeg pille den ud og genstarte.
Der er kun 1 disk, men disk controlleren er selvfølgelig ny.

*
Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-03 23:23

GRISEN <grisen@pornotrold.dk> skrev :

>Den nye maskine har selvfølgelig andet bundkort og anden IDE controller... hvad gør jeg for at få disken til at køre på det nye hardware?

Kan absolut ikke anbefales, det vil næppe køre stabilt.

Men ellers er det da bare at tilslutte den og så installere nye
drivere osv.

Derimod kan det anbefales, at du bruger kortre linjer, når du
skriver et indlæg i nyhedsgrupper, helst ikke over ca. 65 tegn,
det er mest læsevenligt - tak.
--
Knud

Fra : Thomas Blitz

Dato : 09-09-03 05:40

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Kan absolut ikke anbefales, det vil næppe køre stabilt.
Hvorvidt det vil køre stabilt eller ej er vist op til en test.
Jeg er ikke tilhænger af denne fremgangsmåde, men spørgsmålet han
stiller, ligger op til det svar jeg har givet.
Virker det ikke må han jo installere windows, evt. på en anden disk, og
så bagefter smide den gamle disk i, som andet end primær master.
Så kan han hente det meste af den data der muligvis er relevant.

Venligst

Thomas

Fra : GRISEN

Dato : 09-09-03 06:58

On Tue, 09 Sep 2003 00:22:54 +0200, Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Men ellers er det da bare at tilslutte den og så installere nye
>drivere osv.

Hvordan?
Det er jo rimeligt svært,
at installere drivere, når
maskiner blue-screener
under opsterten.

*
Jan

Fra : Henning

Dato : 09-09-03 07:51

On Tue, 09 Sep 2003 07:57:31 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk>
wrote:

>Hvordan?
>Det er jo rimeligt svært,
>at installere drivere, når
>maskiner blue-screener
>under opsterten.

Sæt disken i, boot op på din XP-cd, vælg at reparere installationen.
Men virker XP bagefter, jeg tænker på alle de problemer der har været
med aktivering og nyt hardware?

Fra : MKH1

Dato : 10-09-03 09:24

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> wrote in message
> [...]
> Den nye maskine har selvfølgelig andet bundkort og anden IDE controller...
hvad gør jeg for at få disken til at køre på det nye hardware?

Prøv at læse lidt her:
http://www.windowsreinstall.com/install/other/motherboard/

Martin.

Fra : GRISEN

Dato : 23-09-03 01:25

On Wed, 10 Sep 2003 10:24:21 +0200, "MKH1" <mkhenrichsen_@mail.dk> wrote:

>Prøv at læse lidt her:
>http://www.windowsreinstall.com/install/other/motherboard/

Tak for svarene, det lykkedes helt perfekt.

*
Jan

Fra : MKH1

Dato : 23-09-03 21:44

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> wrote

> Tak for svarene, det lykkedes helt perfekt.

Velbekommen

Martin