MS Windows
briani 27239
At køre CD-ROM baseret program fra HD?
Fra : Lars

Dato : 08-09-03 16:24

Jeg har en del programmer som kræver at CD-ROM'en er i drevet
for at afvikle programmet selv om programmet er installeret på C drevet.

Jeg kan som eksempler nævne
Det Levende Søkort, Lademann's Multimedieleksikon, Globetrotter, EMP Rock
Leksikon etc.

Jeg ønsker i videst muligt omfang at omgå dette irritationsmoment
og i stedet blive i stand til at afvikle programmerne i deres fulde form
uden at skulle finde CD-ROM'en først.

Jeg har Windows XP Pro på en 2,4 Ghz med 1024 Mb RAM.

Jeg har Lite-on CD-RW drev og et MSI DVD ROM drev.

HD'en er partitioneret i h.h.v. 21,2 Gb (C drev) og 90,5 Gb (D drev).

Jeg vil gerne bruge den store partition (D drevet)
til at opbevare de data der er nødvendige
for at afvikle programmerne installeret på mit C drev.

Er dette muligt?

Lars

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 08-09-03 16:51

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at opbevare de data der er nødvendige
> for at afvikle programmerne installeret på mit C drev.

Hej Lars
Ja det er ikke noget problem få fat i f.eks virtual CD eller andre
programmer der kan simulere CD drev,
de laver simpelthen et eller flere virtuelle CD drev på den harddisk du
ønsker.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : BOH

Dato : 09-09-03 00:27

Lars wrote:
> [...]
> til at opbevare de data der er nødvendige
> for at afvikle programmerne installeret på mit C drev.

Jeg bruger Nero Burning ROM, og med dette er den fantastiske Image Drive
funktion, som gør det du efterlyser.

Man kopierer sine CD'er med image recorder (vælges under recorder) til "NRG"
filer på harddisken. Disse kan så mountes med simpelt højreklik (i den
nyeste)

Det virker perfekt

--
Mvh Morten

Fra : NGpaul

Dato : 10-09-03 03:26

Jeg har også brugt ImageDrive, men måtte droppe det fordi det på mit system medfører at
Dvalefunktionen tager en evighed. Har du selv oplevet noget lignende?

Fra : Niels Solskin

Dato : 10-09-03 17:32

[...]

Jeg bruger Nero 5,5 men kan ikke finde det du beskriver, jeg har et
faneblad
der hedder optager, men ikke noget NRG filer på harddisken ????

Kan du ikke lave en mere specifik beskrivelse af, hvad man gør, for jeg
syntes det lyder spændende....

Mine unger har snart ridset alle deres originale Pixelinespil.

På forhånd tak

Niels

Fra : Lars

Dato : 10-09-03 18:54

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> syntes det lyder spændende....
>
> Mine unger har snart ridset alle deres originale Pixelinespil.

Jeg har også vanskeligt ved det.
Jeg har Det Levende Danmarkskort, Lademann's Multimedieleksikon og et spil
der hedder Englen (Crosstown) og uanset om jeg laver Images af med Clone CD
eller Nero og udpakker dem med ISO Buster, så virker de stadig ikke uden CD
i drevet.

Kan jeg få yderligere vejledning?

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-09-03 20:16

> [...]

>eller Nero og udpakker dem med ISO Buster, så virker de stadig ikke uden CD

Fordi de er kopibeskyttet, ellers kunne alle og enhver jo dele
programmerne ud til venner og bekendte.
--
Knud