MS Windows
briani 27239
PacketCD
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-09-03 18:40

Når jeg på en CD-RW - med den skrive- og læsehastighed som gælder
for mit cd-rom-drev - har lavet en PacketCD og lagt en masse billeder
ind på den, kan skiven så læses og evt. overskrives (og billederne ses) på
en anden computer hvis drev har andre skrive-/læsehastigheder end mit?

Eller kan man kun bruge en PacketCD på en fremmed computer hvis
hastighederne er de samme som på den hvor den er født?

--
Forbindtligst:
Jørgen Grandt / Mails til mig er minus 'men'

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 07-09-03 20:11

Jørgen Grandt wrote:
> [...]
>
> --
> Forbindtligst:
> Jørgen Grandt / Mails til mig er minus 'men'

Hastigheden spiller ingen rolle...Kun for din tilmodighed :)
Men hvis PacketCD, som navnet antyder, er et såkaldt package-writing
program, så skal det muligvis også være installeret på den anden
computer...det afhænger af hvilket filsystem programmet benytter sig af.

MEDMINDRE; Du har været i stand til at lave CD'en i eks. ISO9660 format,
som bl.a. NTI CD Maker's FileCD er i stand til, i hvilket tilfælde den
kan læses helt uden ekstra drivers...

/Kristian Nejsum

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 07-09-03 21:12

Jeg har benyttet WinOnCD i flere år - hvilket betyder, at jeg også har brugt
packet-formatet på CD-RW. Når jeg kommer med min Packet-CD og sætter den i
en XP kan den læses og skrives på umiddelbart.
Er det derimod en win98 maskine, skal der installeres en UDF-reader først,
men men brændes automatisk på alle CDérne: En kort installation (5 sek),
genstart og wupti!

Derimod er Formatterede CD-RW´er meget følsomme på den måde, at en fejl
under brændingen oftest ødelægger formatteringen!
Som regel kan data læses stadigvæk, men sletning og tilføjelse kan kun ske
efeter re-formattering!

Lars