MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
hvlken fejl
Fra : Henning Rasmussen

Dato : 06-09-03 19:41

Min Fu/Si Silverline komputer med W xp Home har på 2 år givet mig flere grå hår. I dag kom nedenstående 2 fejlmeldinger i logbogen.
Spørgsmålet går mest på, om det er hardvarefejl eller programfejl?

Enheden \Device\Harddisk0\D havde en fejlbehæftet blok.

Den aktuelle registreringsdatabase er beskadiget. COM+-kataloget har skiftet til en tidligere version af databasen.

--
Venlig hilsen
Henning

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-09-03 01:54

Henning Rasmussen skrev:

> Enheden \Device\Harddisk0\D havde en fejlbehæftet blok.

Har du prøvet at køre chkdsk og lade den rette fejl på disken?

Madsen.

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 08-09-03 21:29

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse > Har du prøvet at køre chkdsk og lade den rette fejl på disken?

Ja, og den har kontrolleret for konsistens 3 gange på 2 måneder. Problemet er, at fejlen opstår igen efter en tid, men fejlkoderne
siger vel ikke noget om den egentlige årsag til fejlene?
Tak for interessen.

--
Venlig hilsen
Henning

Fra : Martin Westh

Dato : 09-09-03 00:14

prøv at kør en scandisk og eller en defrag, jeg tænker på om det kan være en
bad sektor på HD'eren ?
V.h. MW

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-09-03 00:34

Henning Rasmussen skrev:

> Problemet er, at fejlen opstår igen efter en tid, men fejlkoderne
> siger vel ikke noget om den egentlige årsag til fejlene?

Fejlen med '\Device\Harddisk0\D havde en fejlbehæftet blok' kan
næsten ikke betyde andet end at der er fejl i en eller flere blokke
på harddisken. Hvis det er fysiske skader på disken så kan du bruge
chkdsk til at markere disse områder som dårlige så de ikke bliver
brugt fremover. Problemet er at hvis en disk først er startet på at
få dårlige blokke så kan der godt komme flere og flere til, men du
kan også være heldig at disken kan overleve i lang tid uden at der
kommer flere dårlige blokke.

Du slår kontrol af dårlige blokke til her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/chkdsk.png>.
(Du kan også i en kommandoprompt skrive: chkdsk d: /f /r)

Mht. den anden fejl (COM+-kataloget) så tror jeg egentlig ikke at
det betyder det store, men hvis du har fejlkoden, så kan du muligvis
finde mere info her: <http://eventid.net/search.asp>.

Madsen.

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 10-09-03 18:33

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns93F11002833FE.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> [...]
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/chkdsk.png>.
> (Du kan også i en kommandoprompt skrive: chkdsk d: /f /r)

Det er prøver fornylig, det tog en 5-6 timer og hjalp ikke. Nu kommer der 20 - 30 nye fejlmeldinger ved hver opstart, så jeg farer i
flæsket på sælger. Der er endnu et lille år til forsikringen udløber.
Tak for hjælpen alligevel.

--
Venlig hilsen
Henning