MS Windows
briani 27239
Synkronisering af filer i biblioteker
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 05-09-03 07:57

Jeg har to PC'ere, en stationær med Win2000 og en bærbar med
WinXP. På begge har jeg et et bibliotek med en masse filer
fordelt i mange underbiblioteker, som jeg ofte ændrer i. Det
giver rod med hvilke filer der er de nyeste og hvilke der skal
slettes mm. Findes der et smart program eller en måde, evt. i
Windows, der kan klare en synkronisering?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

This emails is made by 100% recycled electrons

Fra : Bach|DK|

Dato : 05-09-03 08:23

> [...]
> slettes mm. Findes der et smart program eller en måde, evt. i
> Windows, der kan klare en synkronisering?

Ved ikke om windows kan, men jeg bruger vice versa, det er rigtig godt.
Man kan synkronisere både på filstørrelse, dato, CRC eller alle tre på
en gang så ingen filer bliver glemt.

http://www.tgrmn.com/

--
Michael Bach

ICQ#: 56140045
OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : ..::jmj::..

Dato : 05-09-03 09:35

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slettes mm. Findes der et smart program eller en måde, evt. i
> Windows, der kan klare en synkronisering?

SNIP

No Hands Backup kan det der, og den er gratis.
Du kan finde den her:

http://hem.spray.se/anders.peterson/nhb.html

...::jmj::..

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-09-03 01:38

> [...]
> slettes mm. Findes der et smart program eller en måde, evt. i
> Windows, der kan klare en synkronisering?

Fra Windows hjælp
Hvis du ofte arbejder på filer uden for den stationære computer (f.eks. på en
bærbar computer), kan du bruge Rejsetaske til at synkronisere filerne med
deres modstykker på den stationære computer, når du er færdig med at arbejde
med dem.

Når du igen forbinder den bærbare computer med den stationære (eller indsætter
en flytbar disk med de ændrede filer), opdaterer Rejsetaske automatisk filerne
på den stationære computer til de ændrede versioner. Du behøver ikke at flytte
de ændrede filer ud af Rejsetaske eller slette de eksisterende filer på den
stationære computer.

Rejsetaske gemmer filerne og viser deres status. Du kan f.eks. se, om en fil
er kædet sammen med den oprindelige fil på den stationære computer, eller om
det er en uafhængig fil. Med disse oplysninger kan du bedre holde orden på
filerne, og du kommer ikke til at slette eller overskrive den seneste version
af en fil.

Citat slut

Claus

Fra : Edmund

Dato : 06-09-03 05:17

Claus Tersgov skrev:

> [...]
> synkronisere filerne med deres modstykker på den stationære computer,
> når du er færdig med at arbejde med dem.

I Windows 98 havde jeg problemer med rejsetasken, hvis jeg flyttede en
fil fra en undermappe til en anden.

Om det var mig eller programmet der fejlede, tør jeg ikke sige, men
opret lige et par test-mapper / filer inden du(Lars) overlader dine
vigtige filer til programmet.
Win2000 / WinXP versionen er måske også nyere end den i Win98
--
Mvh Edmund

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 06-09-03 20:50

Tak for alle tips'ne. Jeg har kigget lidt på dem, men af en anden
fået den (for mig) mest oplagte løsnning, nemlig Total Commander.
Dette fantastisk filhåndteringsprogram, som alle bør bruge
istedetfor Stifinder, havde faktisk denne feature indbygget,
hvilket jeg havde overset, på trods af at jeg bruger dette
program hele tiden. Hvis nogen er interesseret i dette program,
kan det downloades på www.totalcmd.dk

Lars