EICON DIVA T/A ISDN og filoverførsel
Fra : trendw

Dato : 10-04-01 07:57

Jeg er ved at explodere !!

Et elendigt EICON DIVA modem, vil og kan ikke,
sende / modtage filer !!

Det kører fint på INTERNET, men et specielt
program (lavet i Delphi med Async Pro),
der ringer op fra et LASAT SPEED II,
til EICON DIVA (som modtager opkaldet),
forbinder fint med CONNECT 115200
men når man så prøver at sende en fil med
ZMODEM protocollen, så oprettes filen
hos modtageren, MEN SÅ SKER DER
IKKE MERE....jo den timer selvfølgelig out.

Svar venligst
Sean, Fyn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-04-01 10:58

"trendw" <trendw@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Et elendigt EICON DIVA modem, vil og kan ikke,
> sende / modtage filer !!
> program (lavet i Delphi med Async Pro),
> der ringer op fra et LASAT SPEED II,
> til EICON DIVA (som modtager opkaldet),

Har du prøvet lasat-lasat eller diva-diva for at udelukke fejl i programmet.
Du skal sikre at de to modemer kører med samme pakkestørrelse. Generelt er
det svært at få to lavpris isdn ting til at kommunikere.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Sean

Dato : 10-04-01 11:11

Tak, jeg har prøvet lasat-lasat (kører fint),
også prøvet eicon-eicon (elendigt....).
mvh
Sean P. Dollard

:
[...]
: --
: Med Venlig Hilsen
:
: Martin Højriis Kristensen
: Svar bedes baseret på RFC1855
: Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
:
:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-04-01 11:29

"Sean" <trendw@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> også prøvet eicon-eicon (elendigt....).

Det er noget med pakkestørrelsen, men jeg kan ikke præcist huske hvad. Kig i
refta.pdf der ligger på eicon-cd'en

Fra : Sean

Dato : 10-04-01 11:45

Jeg har kikket, jeg kan sætte
maximum X.25 pakke størrelse med:
AT!X8=4096
og default størrelse med:
AT!X7=1024
- jeg har ikke prøvet det, kan ikke nu,
men hvilken størrelse kører f.eks. LASAT med ??