MS Windows
briani 27239
Installation af Windows 98 oem
Fra : Lars Andersen

Dato : 04-09-03 12:15

Jeg er ved at hjælpe en kammerat med at installare en OEM-udgave af
Windows 98 SE på hans gamle computer, som p.t. kører med Windows 95.
Da jeg hjælper pr. telefon - og han ikke har meget styr på det - vil
jeg gerne bibeholde den gamle 95-installation, indtil den nye er på
plads, så det altid er muligt at vende tilbage til udgangspunktet,
hvis noget skulle gå galt. Problemet er, at det er en OEM-udg. af
Win98, som kun kan installeres på blank harddisk. Vi har prøvet at
omdøbe Windows-mappen fra DOS, men installationsprogrammet til Windows
98 finder det alligevel og nægter at gennemføre installationen.

Jeg mener at have hørt om andre, som har haft held med at "snyde" den
spærring i OEM-udgaverne, som forhindrer, at de bruges til
opgradering. Er der nogen, som kan forklare, hvad vi skal gøre?

På forhånd tak!

- Lars

Fra : ab

Dato : 04-09-03 14:40

> Jeg mener at have hørt om andre, som har haft held med at "snyde" den
> spærring i OEM-udgaverne, som forhindrer, at de bruges til
> opgradering. Er der nogen, som kan forklare, hvad vi skal gøre?

Har du prøvet at omdøbe filen win.com (til f.eks. winstart.com) ?

ab

Fra : Lars Andersen

Dato : 04-09-03 16:09

Nej, det har jeg ikke. Er det den, som installationsprogrammet til
Windows 98 søger efter?

- Lars

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-09-03 16:13

Hej Lars Andersen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Nej, det har jeg ikke. Er det den, som installationsprogrammet til
> Windows 98 søger efter?

Ja.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Andersen

Dato : 04-09-03 16:20

OK...så prøver jeg at omdøbe Windows-mappen OG win.com filen.

Tak for hjælpen

- Lars

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-09-03 17:22

Hej Lars Andersen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> OK...så prøver jeg at omdøbe Windows-mappen OG win.com filen.

Windows-folderen skulle der ikke være nogen grund til at omdøbe.

--
Hygge fra Århus - Rudi